Fenja09 skriver:
En af grundene til, at HPV-Vacc. tilbydes til alle kvinder der ikke er fyldt 27 år skyldes netop, at man mener at de i højere grad har forsk. sexpartnere fremfor kvinder over den alder.
Mit lægehus bestående af 5 læger i 5 forsk. aldersgrupper og begge køn er fortalere af HPV-Vacc. og jeg ville selv ønske at jeg kunne få vacc. gratis. Som med alle andre vacc. bare tag dem vi vælger at give vores småbørn har risicier, men vi gør det alligevel fordi vi ved at alternativet er værre.
Jeg forholder mest til det Kræftens Bekæmpelse udgiver og skriver om forskningen, vacc. osv. og de anbefaler kun at kvinder tager imod denne vacc. da den dækker op til 70 % af alle de vira som giver livmoderhalskræft. Jeg ville måske overveje det, hvis det var 50/50 eller under, men 70 % er et fint tal i mine øjne. Derudover er antallet af kvinder med kønsvorter faldet markant efter tilbuddet om HPV-Vacc. er indført.
Synes det er fint at man forholder sig kritisk og undersøger tingene inden man springer ud i det, men man skal nok bare huske at læse og høre argumenter fra flere kilder.
/Fenja 
Jeg læser skam også om både for og imod..
Dine læger er for, min er imod (når der er snak om allerede seksuel aktive kvinder) Dette jeg linker til er imod og kræften bekæmpelse er for...
Jeg synes det er svært som borger at finde ud af hvilket man skal forholde sig til, men jeg hælder nok mest til at jeg synes som min læge og artiklen at vaccinen er kommet for hurtig på gaden + jeg synes der er gået lidt hysteri i den efter at Mira W er død... godt at hendes død har sat fokus, men synes måske det har været lige ekstremt nok...
Svær debat at tage på skrift, da jeg ikke altid er lige god til at formulere mig...
Men jeg vil fortsætte med at følge debatten på forskellige medier, for jeg sidder også med følelsen af at skulle jeg få livmoderhalskræft og vaccinen kunne have hjulpet mig og jeg ingen bivirkninger har fået, så har jeg i den grad svigtet mine piger...
Anmeld