Underskriftindsamling - gratis HPV-Vaccine til alle

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2013

Fenja09

Stumpen skriver:

denne her skræmmer mig og får mig til at overveje en ekstra om mine piger skal have den - heldigvis er der 6 år til den ældste skal have den, så mange ting kan nåes at opdages endnu..

Men om jeg selv på nuværende tidspunkt tør få den ved jeg faktisk ikke...

http://vaccineinfo.dk/index.php?option=com_content&task=view&id=626&Itemid=1

Min læge er ikke fortaler for vaccinen, når jeg nu er seksuel aktiv og i et fast forhold og mest fordi hun mener at den alt for hurtig kom med i vaccine programmet i forhold til de andre vacciner - hun mener ikke der ligger nok viden omkring den endnu..

En af grundene til, at HPV-Vacc. tilbydes til alle kvinder der ikke er fyldt 27 år skyldes netop, at man mener at de i højere grad har forsk. sexpartnere fremfor kvinder over den alder.

Mit lægehus bestående af 5 læger i 5 forsk. aldersgrupper og begge køn er fortalere af HPV-Vacc. og jeg ville selv ønske at jeg kunne få vacc. gratis. Som med alle andre vacc. bare tag dem vi vælger at give vores småbørn har risicier, men vi gør det alligevel fordi vi ved at alternativet er værre.

Jeg forholder mest til det Kræftens Bekæmpelse udgiver og skriver om forskningen, vacc. osv. og de anbefaler kun at kvinder tager imod denne vacc. da den dækker op til 70 % af alle de vira som giver livmoderhalskræft. Jeg ville måske overveje det, hvis det var 50/50 eller under, men 70 % er et fint tal i mine øjne. Derudover er antallet af kvinder med kønsvorter faldet markant efter tilbuddet om HPV-Vacc. er indført.

Synes det er fint at man forholder sig kritisk og undersøger tingene inden man springer ud i det, men man skal nok bare huske at læse og høre argumenter fra flere kilder.

/Fenja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2013

morethanperfect

Kofoed. skriver:

Hvorfor skulle drenge vaccineres for livmoder hals kraft? Desuden så bliver hpv gratis for alle, men de er nød til at tage en alders gruppe af gangen, først var det alle født i 1992 til 2000 (alle efter 2000 bliver automatisk tilbudt en, når de fylder 12). Nu er det 1986 (mener jeg) til 1991, den slutter til 31/12 2013, så bliver det den næste aldres gruppe osv.

Så forstår ikke denne underskrift indsamling? Er det bare mig?

Det der er for dårligt i mine øjne er dog, hvorfor har de kun gjort vaccinen gratis i 16 måneder for den fødedygtige alder, når vaccinen skal tages over 6 måneder og man ikke må være gravid når den gives? Ikke særlig gennemtænkt.

Min svigerinde fortalte mig da lige , at det var for sent for os at blive vaccineret .. Hun er fra 89 og jeg er fra 90 ..

Men du skriver at vi skal vaccineres nu ?? Altså at vi kan få den gratis nu ?? 

Anmeld

18. januar 2013

jydeinden

morethanperfect skriver:

Min svigerinde fortalte mig da lige , at det var for sent for os at blive vaccineret .. Hun er fra 89 og jeg er fra 90 ..

jeg er fra 89 og får vaccinen ganske gratis

Anmeld

18. januar 2013

morethanperfect

jydeinden skriver:

jeg er fra 89 og får vaccinen ganske gratis

Nåå , så er det jo ikke for sent for mig

Må hellere bestille tid mandag ..

Anmeld

18. januar 2013

jydeinden

morethanperfect skriver:

Nåå , så er det jo ikke for sent for mig

Må hellere bestille tid mandag ..

bestemt ikke, man må så selv gøre op med sig selv om man tør, men i min verden er det ikke en risiko jeg har lyst at løbe at lade være det er muligt at det er det rene gift for kroppen, men det er al form for medicin vel?

Anmeld

18. januar 2013

Stumpen

Fenja09 skriver:

En af grundene til, at HPV-Vacc. tilbydes til alle kvinder der ikke er fyldt 27 år skyldes netop, at man mener at de i højere grad har forsk. sexpartnere fremfor kvinder over den alder.

Mit lægehus bestående af 5 læger i 5 forsk. aldersgrupper og begge køn er fortalere af HPV-Vacc. og jeg ville selv ønske at jeg kunne få vacc. gratis. Som med alle andre vacc. bare tag dem vi vælger at give vores småbørn har risicier, men vi gør det alligevel fordi vi ved at alternativet er værre.

Jeg forholder mest til det Kræftens Bekæmpelse udgiver og skriver om forskningen, vacc. osv. og de anbefaler kun at kvinder tager imod denne vacc. da den dækker op til 70 % af alle de vira som giver livmoderhalskræft. Jeg ville måske overveje det, hvis det var 50/50 eller under, men 70 % er et fint tal i mine øjne. Derudover er antallet af kvinder med kønsvorter faldet markant efter tilbuddet om HPV-Vacc. er indført.

Synes det er fint at man forholder sig kritisk og undersøger tingene inden man springer ud i det, men man skal nok bare huske at læse og høre argumenter fra flere kilder.

/Fenja

Jeg læser skam også om både for og imod.. 

Dine læger er for, min er imod (når der er snak om allerede seksuel aktive kvinder) Dette jeg linker til er imod og kræften bekæmpelse er for... 

Jeg synes det er svært som borger at finde ud af hvilket man skal forholde sig til, men jeg hælder nok mest til at jeg synes som min læge og artiklen at vaccinen er kommet for hurtig på gaden + jeg synes der er gået lidt hysteri i den efter at Mira W er død... godt at hendes død har sat fokus, men synes måske det har været lige ekstremt nok...

Svær debat at tage på skrift, da jeg ikke altid er lige god til at formulere mig...

Men jeg vil fortsætte med at følge debatten på forskellige medier, for jeg sidder også med følelsen af at skulle jeg få livmoderhalskræft og vaccinen kunne have hjulpet mig og jeg ingen bivirkninger har fået, så har jeg i den grad svigtet mine piger...

Anmeld

18. januar 2013

morethanperfect

jydeinden skriver:

bestemt ikke, man må så selv gøre op med sig selv om man tør, men i min verden er det ikke en risiko jeg har lyst at løbe at lade være det er muligt at det er det rene gift for kroppen, men det er al form for medicin vel?

Ja . Jeg er af den mening , at alt medicin er gift for kroppen .. 
Men jeg vil ikke løbe nogen risiko . Slet ikke med dette ..

Kræft er en forfærdelig sygdom , og selvom vi ikke har kræft i familien , vil jeg ikke risikerer at forsvinde herfra alt for tidligt hvis det skete .. 

Anmeld

18. januar 2013

jydeinden

Ja . Jeg er af den mening , at alt medicin er gift for kroppen .. 
Men jeg vil ikke løbe nogen risiko . Slet ikke med dette ..

Kræft er en forfærdelig sygdom , og selvom vi ikke har kræft i familien , vil jeg ikke risikerer at forsvinde herfra alt for tidligt hvis det skete .. 

helt enig.. og kan sagtens forstå dig.. her har vi måske haft et enkelt tilfælde af kræft i familien, (var dog i tarmene) men tanken om at forlade denne jord uden nogen former for advarsel, puha. og ærligt jeg synes ikke vaccinen var slem, og jeg har indtil videre intet mærket til den

og hov mener forøvrigt også at din svigerinde også kan nå at få den, mener det er til og med 85, men hæng mig ikke lige op på det

Anmeld

18. januar 2013

Fenja09

morethanperfect skriver:

Ja, man kan få vaccinen gratis hvis man er født i årene 1985-1992. Min søster er 26 år og er dermed fra årgang ´86 og hun er i gang med at få den - hun har fået de første to. Så afsted til lægen med jer!

Anmeld

18. januar 2013

morethanperfect

jydeinden skriver:

helt enig.. og kan sagtens forstå dig.. her har vi måske haft et enkelt tilfælde af kræft i familien, (var dog i tarmene) men tanken om at forlade denne jord uden nogen former for advarsel, puha. og ærligt jeg synes ikke vaccinen var slem, og jeg har indtil videre intet mærket til den

Nej ..

Min sæster fik det godt nok rigtig skidt af vaccinen , men det klarer man jo Hellere det end kræft !

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.