Underskriftindsamling - gratis HPV-Vaccine til alle

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.415 visninger
49 svar
0 synes godt om
18. januar 2013

Fenja09

Vil bare gøre opmærksom på at der lige nu er en underskriftindsamling i gang, for at gøre HPV - Vaccinen gratis for alle, også drenge.

Så, kom til tasterne piger!

Undskylder på forhånd, hvis den allerede har været oppe herinde.

http://www.skrivunder.net/gratis_hpv-vaccine_til_alle

/Fenja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2013

Papillon

18. januar 2013

Nessie

18. januar 2013

B&J

18. januar 2013

baby012

Håber det kommer igennem !!!

jeg har skrevet under 

Anmeld

18. januar 2013

Kofoed.

Hvorfor skulle drenge vaccineres for livmoder hals kraft? Desuden så bliver hpv gratis for alle, men de er nød til at tage en alders gruppe af gangen, først var det alle født i 1992 til 2000 (alle efter 2000 bliver automatisk tilbudt en, når de fylder 12). Nu er det 1986 (mener jeg) til 1991, den slutter til 31/12 2013, så bliver det den næste aldres gruppe osv.

Så forstår ikke denne underskrift indsamling? Er det bare mig?

Det der er for dårligt i mine øjne er dog, hvorfor har de kun gjort vaccinen gratis i 16 måneder for den fødedygtige alder, når vaccinen skal tages over 6 måneder og man ikke må være gravid når den gives? Ikke særlig gennemtænkt.

Anmeld

18. januar 2013

MorDk

Jeg har altså læst rigtig mange steder at det er det rene gift der sprøjtes ind og nogle har fået frygtelig bivirkninger af vaccninen. Mange læger indberetter det bare ikke... Derfor skal jeg ikke have vaccinen. Jeg skal ikke have gift i min krop!

Anmeld

18. januar 2013

fresia

Profilbillede for fresia
Kofoed. skriver:

Hvorfor skulle drenge vaccineres for livmoder hals kraft? Desuden så bliver hpv gratis for alle, men de er nød til at tage en alders gruppe af gangen, først var det alle født i 1992 til 2000 (alle efter 2000 bliver automatisk tilbudt en, når de fylder 12). Nu er det 1986 (mener jeg) til 1991, den slutter til 31/12 2013, så bliver det den næste aldres gruppe osv.

Det der er for dårligt i mine øjne er dog, hvorfor har de kun gjort vaccinen gratis i 16 måneder for den fødedygtige alder, når vaccinen skal tages over 6 måneder og man ikke må være gravid når den gives? Ikke særlig gennemtænkt.

Ville bare lige indskyde at hpv-vaccinen kan hos drenge forebygge flere forskellige kræftformer, så som tarmkræft og hoved-halskræft bl.a

Anmeld

18. januar 2013

Clisolka

18. januar 2013

Fenja09

Kofoed. skriver:

Nu er det jo ikke kun livmoderhalskræft HPV - Vacc. beskytter mod, men også cancer i anus og penis, samt visse former for cancer i mund og svælg - det er dermed sygdomme som drenge/mænd også kan blive ramt af. Dengang vacc. kom frem til piger vurderede man at mange drenge ville være dækket ind fordi at pigerne er det, men der er jo også homoseksuelle mænd og så vil de ikke være dækket ind, medmindre de selv har betalt for det.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.