Underskriftindsamling - gratis HPV-Vaccine til alle

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2013

Fenja09

MorDk skriver:

Jeg har altså læst rigtig mange steder at det er det rene gift der sprøjtes ind og nogle har fået frygtelig bivirkninger af vaccninen. Mange læger indberetter det bare ikke... Derfor skal jeg ikke have vaccinen. Jeg skal ikke have gift i min krop!

Uanset hvilken vacc. man får eller f.eks giver sine børn, så vil der være risiko for bivirkninger - det er en risiko man vælger ( eller ikke vælger) hvis man mener at ulempen ved at lade være er større. Jeg ville meget gerne tage chancen for at mindske risikoen for en livstruende sygdom. Nu hører jeg bare ikke under den gratis vacc, så skal selv betale de 3500 kr og det må blive engang når der er lidt ekstra i overskud.

/Fenja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2013

Kofoed.

fresia skriver:

Ville bare lige indskyde at hpv-vaccinen kan hos drenge forebygge flere forskellige kræftformer, så som tarmkræft og hoved-halskræft bl.a

Så giver det mere mening, at drenge skulle tilbydes den

Anmeld

18. januar 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Kofoed. skriver:

Hvorfor skulle drenge vaccineres for livmoder hals kraft? Desuden så bliver hpv gratis for alle, men de er nød til at tage en alders gruppe af gangen, først var det alle født i 1992 til 2000 (alle efter 2000 bliver automatisk tilbudt en, når de fylder 12). Nu er det 1986 (mener jeg) til 1991, den slutter til 31/12 2013, så bliver det den næste aldres gruppe osv.

Så forstår ikke denne underskrift indsamling? Er det bare mig?

Det der er for dårligt i mine øjne er dog, hvorfor har de kun gjort vaccinen gratis i 16 måneder for den fødedygtige alder, når vaccinen skal tages over 6 måneder og man ikke må være gravid når den gives? Ikke særlig gennemtænkt.

Det er jo ikke en vaccine mod livmoderhalskræft, men HPV-virus, som også kan give kræft i tarm og mundhule. Derfor skal drengene naturligvis også tilbydes vaccinen. 

Anmeld

18. januar 2013

Kofoed.

Fenja09 skriver:

Nu er det jo ikke kun livmoderhalskræft HPV - Vacc. beskytter mod, men også cancer i anus og penis, samt visse former for cancer i mund og svælg - det er dermed sygdomme som drenge/mænd også kan blive ramt af. Dengang vacc. kom frem til piger vurderede man at mange drenge ville være dækket ind fordi at pigerne er det, men der er jo også homoseksuelle mænd og så vil de ikke være dækket ind, medmindre de selv har betalt for det.

/Fenja

Så hvis jeg forstår rigtigt, bliver mænde så "vaccinere" af kvinderne? Eller hvad? Hehe, det sætter gang i mange sjove billeder, Hehe.

Jeg vidste dig ikke, at den virkede på andet, end livmoder hals kræft, selvom jeg selv næsten er færdig med min vaccine. Men tak for den info

Anmeld

18. januar 2013

Kofoed.

Mor og meget mere skriver:

Det er jo ikke en vaccine mod livmoderhalskræft, men HPV-virus, som også kan give kræft i tarm og mundhule. Derfor skal drengene naturligvis også tilbydes vaccinen. 

Andre har været dig i forløbet og allerede sagt det, kendte ikke til de andre "ting" den vaccinere imod, troede kun der var livmoder hals kræft, da der er det eneste min sygeplejeske har sagt til mig.

Men hvis det vil forebygge kræft for drenge, hvorfor har man så bestemt, at drenge ikke tilbydes den gratis? (hvis du eller nogen andre ved det)

Anmeld

18. januar 2013

Fenja09

Kofoed. skriver:

Så hvis jeg forstår rigtigt, bliver mænde så "vaccinere" af kvinderne? Eller hvad? Hehe, det sætter gang i mange sjove billeder, Hehe.

Jeg vidste dig ikke, at den virkede på andet, end livmoder hals kræft, selvom jeg selv næsten er færdig med min vaccine. Men tak for den info

Ja, altså forstået på den måde, at hvis de fleste unge kvinder er vacc. så kan de jo ikke smitte de drenge de går i seng med ( eller vacc. beskytter ikke mod alle HPV vira, men mange) men der er jo drenge der f.eks bliver homoseksuelle eller dyrker sex med "ældre" kvinder som måske ikke er vacc. og så er der frit spil for kønsvorter og mulighed for forsk. former for cancer.

Og grunden til at man endnu ikke giver vacc. til drenge skyldes at de stadig forsker i sammenhængen mellem drenge/cancer i de forsk. former for cancer som vacc. skal beskytte mod.

Anmeld

18. januar 2013

Kofoed.

Fenja09 skriver:

Ja, altså forstået på den måde, at hvis de fleste unge kvinder er vacc. så kan de jo ikke smitte de drenge de går i seng med ( eller vacc. beskytter ikke mod alle HPV vira, men mange) men der er jo drenge der f.eks bliver homoseksuelle eller dyrker sex med "ældre" kvinder som måske ikke er vacc. og så er der frit spil for kønsvorter og mulighed for forsk. former for cancer.

Og grunden til at man endnu ikke giver vacc. til drenge skyldes at de stadig forsker i sammenhængen mellem drenge/cancer i de forsk. former for cancer som vacc. skal beskytte mod.

Og du gjorde billederne kedeligere, Hehe. Men det giver jo god mening. Problemet er jo bare, at hvis alle i morgen kan få vaccinen gratis, så ville producenterne ikke kunne følge med. Så mon ikke, at når de fleste kvinder er vaccineret, at så bliver mændene tilbud vaccinen? Altså hvis forskningen går godt.

Anmeld

18. januar 2013

Fenja09

Kofoed. skriver:

Og du gjorde billederne kedeligere, Hehe. Men det giver jo god mening. Problemet er jo bare, at hvis alle i morgen kan få vaccinen gratis, så ville producenterne ikke kunne følge med. Så mon ikke, at når de fleste kvinder er vaccineret, at så bliver mændene tilbud vaccinen? Altså hvis forskningen går godt.

Man kan i hvert fald håbe, at alle får mulighed for at vælge om de vil at have vacc. uanset alder og køn.

Anmeld

18. januar 2013

Stumpen

MorDk skriver:

Jeg har altså læst rigtig mange steder at det er det rene gift der sprøjtes ind og nogle har fået frygtelig bivirkninger af vaccninen. Mange læger indberetter det bare ikke... Derfor skal jeg ikke have vaccinen. Jeg skal ikke have gift i min krop!

denne her skræmmer mig og får mig til at overveje en ekstra om mine piger skal have den - heldigvis er der 6 år til den ældste skal have den, så mange ting kan nåes at opdages endnu..

Men om jeg selv på nuværende tidspunkt tør få den ved jeg faktisk ikke...

http://vaccineinfo.dk/index.php?option=com_content&task=view&id=626&Itemid=1

Min læge er ikke fortaler for vaccinen, når jeg nu er seksuel aktiv og i et fast forhold og mest fordi hun mener at den alt for hurtig kom med i vaccine programmet i forhold til de andre vacciner - hun mener ikke der ligger nok viden omkring den endnu..

Anmeld

18. januar 2013

kiwiol

De vil ikke vaccinere drenge gratis, fordi de mener at hvis alle kvinder blvier vaccineret, så vil de typer hpv de vaccinere imod blive udrydet på et tidspunkt.. Fordi drengene ikke kan smitte pigerne med det, og pigerne som jo så er vaccineret ikke kan smitte drenge med det.

Men selvfølgelig bør drenge også være omfattet af vaccinationsprogrammet, da det beskytter dem.

Jeg har ikke hørt noget om, at det skulle blive gratis for alle hen ad vejen?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.