Er ved at drukne i mit gråd :'''(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2013

Loa

Anonym skriver:

ja det er forfærdeligt

næ kommunen skal åbenbart ikke hjælpe med noget som helst

Det er jo ikke i orden. I har ikke noget familie der kunne låne jer lidt til at klare den?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2013

Sahara82

Anonym skriver:

nej det fik jeg afvide af HK at jeg først måtte være når jeg enten får læreplads eller arbejde

Hvad er du uddannet inde for? Selv læser jeg til lærer og er allerede nu passivt medlem af en a-kasse som giver mig ret til udbetaling allerede en måned efter endt uddannelse hvis jeg altså ikke står med arbejde.

Men forstå virkeligt godt det er en rigtig ubehagelig situation at stå i. Har du søgt alt hvad der overhovedet søges kan, også uden for dit område?

Anmeld

18. januar 2013

Nemesis

Det lyder mærkeligt at du har fået afslag med mindre i har formue over 10.000 kr fx bil.

Så jeg ville bede om et skrifteligt afslag med klagevejledning.

Derudover så hvis i bor til leje så find ud af om der er mulighed for boligstøtte og friplads til institutionen når nu husstandsindkomsten bliver så lille.

Anmeld

18. januar 2013

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Det er jo ikke i orden. I har ikke noget familie der kunne låne jer lidt til at klare den?

håber på min Far kan hjælpe med mad hver uge han er den eneste der måske kan hjælpe.

Anmeld

18. januar 2013

helle85

Anonym skriver:

Nu kan det snart ikke blive være, og er helt på herrens mark, der er ingen som kan hjælpe mig eller fortælle mig hvad jeg skal gøre, kan det virkelig være rigtigt.

ikke nok med at jeg har fået afslag på kontanthjælp, så har jeg heller ikke fået familieydelse idag pga, vi skylder penge til daginstuation. så de har trukket ALT og gør de også de næste 2 gange minimun jeg havde regnet med de penge da jeg jo slet ingen indtægter får langt ud i fremtiden i dette år

kan det virkelig være rigtig at de må give mig afslag på kontanthjælp når jeg er forsørger til 2 ???

nu er min kæreste eneforsørger, og det tjener han slet ikke nok til.... kan snart ikke magte mere, kunne en eller andet virksomhed dog ikke være sød at ansætte miiig

du kan søge noget enkel ydelse.

det er nogen gange nogen mærkelig regler de har det er som om de ikke altid tænker på borgerne

Anmeld

18. januar 2013

helle85

Christina9870 skriver:

De nye regler der er kommet gør, at man har forsørger pligt så snart man bor sammen og har et fælles barn. Min kæreste og jeg er ikke gift, men har forsørgerligt alligevel fordi vi fik en datter i august!

Får min kæreste job beregner de hvad jeg kan få på denne måde:

Højeste kontanshjælps sats x 2 - faderens indkomst før skat = udbetaling til mig

Tjener han derfor mere end omkring 27.000 vil jeg intet få i kontanthjælp!

´kan du evt linke til en side, for jeg kunne godt tænke mig at læse mere om det

for jrg få kontant hjælp og kærste arbejder, og jeg har ikke læst noget om det. så jeg ville lige se om det også gælder os, for det håber jeg ikke

Anmeld

18. januar 2013

Na-Wi

Anonym skriver:

fik afslag pga at man ikke må få kontanthjælp før efter 2-3 måneder efter man er færdig med sin uddannelse.

jeg blev færdig i dec, og må først søge kontanthjælp i feb eller marts-

nej vi kan ikke leve på hans lave indkomst

Det lyder altså underligt, jeg afsluttede mit grundforløb D 5 november og gik ned og søgte kontanthjælp samme dag..1 december fik jeg fuld kontanthjælp minus en uge.. Dog havde de givet mig lidt ekstra for den uge.. Så det kan jeg ikke forstå  

er ked af at i har det hårdt, og håber i finder en løsning 

Anmeld

18. januar 2013

1990h

Hvad du udlært som og hvilken fagforening

Anmeld

18. januar 2013

Mom2

helle85 skriver:

´kan du evt linke til en side, for jeg kunne godt tænke mig at læse mere om det

for jrg få kontant hjælp og kærste arbejder, og jeg har ikke læst noget om det. så jeg ville lige se om det også gælder os, for det håber jeg ikke

Nej desværre ikke, da det ikke er noget jeg har fra en hjemmeside, men min kæreste der lige har været på kursus i de nye regler om dagpenge, kontanthjælp mm.

Anmeld

18. januar 2013

Mom2

Nemesis skriver:

Det lyder mærkeligt at du har fået afslag med mindre i har formue over 10.000 kr fx bil.

Så jeg ville bede om et skrifteligt afslag med klagevejledning.

Derudover så hvis i bor til leje så find ud af om der er mulighed for boligstøtte og friplads til institutionen når nu husstandsindkomsten bliver så lille.

Der er ikke rigtig noget med formue på 10.000 mere, de regler er også lavet om...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.