Er ved at drukne i mit gråd :'''(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2013

Loa

Øv øv øv! Kan/skal kommunen ikke hjælpe med en engangsydelse eller??

Håber i finder ud af noget og/eller får noget hjælp et sted fra.
Er en forfærdelig bekymring at gå rundt med....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2013

Annette A

Anonym skriver:

nej vi er ikke gift, og begrundelsen er at man ikke må få kontanthjælp før efter 2-3 måneder efter man har afsluttet sin uddannelse, jeg blev færdig i dec, og må først søge i feb eller marts.

Ok og ja der skal også gå en måned før du kan modtage dagpenge efter afsluttet uddannelse. Det er da skidt, det kan de færrste da holde til. Men kan godt huske det fra jeg selv blev færddiguddannet.

Synes bare det er underligt man ikke kan få hjælp når man har børn, man skal jo kunne forsørge dem og det lyder jo til I ikke kan med din kærestes indtægt.

Anmeld

18. januar 2013

Mom2

Kellie skriver:

Det lyder da helt vildt og rigtig hårdt.

Du og din kæreste er ikke gift? Lyder mærkeligt når I har børn at de ikke vil hjælpe. Har du fået en begrundelse for afslaget?

De nye regler der er kommet gør, at man har forsørger pligt så snart man bor sammen og har et fælles barn. Min kæreste og jeg er ikke gift, men har forsørgerligt alligevel fordi vi fik en datter i august!

Får min kæreste job beregner de hvad jeg kan få på denne måde:

Højeste kontanshjælps sats x 2 - faderens indkomst før skat = udbetaling til mig

Tjener han derfor mere end omkring 27.000 vil jeg intet få i kontanthjælp!

Anmeld

18. januar 2013

Annette A

Christina9870 skriver:

De nye regler der er kommet gør, at man har forsørger pligt så snart man bor sammen og har et fælles barn. Min kæreste og jeg er ikke gift, men har forsørgerligt alligevel fordi vi fik en datter i august!

Får min kæreste job beregner de hvad jeg kan få på denne måde:

Højeste kontanshjælps sats x 2 - faderens indkomst før skat = udbetaling til mig

Tjener han derfor mere end omkring 27.000 vil jeg intet få i kontanthjælp!

Ok, hvornår er de regler trådt i kraft? Dvs den er indkomstreguleret istedet for at være afhængig af om man er gift?

Anmeld

18. januar 2013

Mom2

Anonym skriver:

Nu kan det snart ikke blive være, og er helt på herrens mark, der er ingen som kan hjælpe mig eller fortælle mig hvad jeg skal gøre, kan det virkelig være rigtigt.

ikke nok med at jeg har fået afslag på kontanthjælp, så har jeg heller ikke fået familieydelse idag pga, vi skylder penge til daginstuation. så de har trukket ALT og gør de også de næste 2 gange minimun jeg havde regnet med de penge da jeg jo slet ingen indtægter får langt ud i fremtiden i dette år

kan det virkelig være rigtig at de må give mig afslag på kontanthjælp når jeg er forsørger til 2 ???

nu er min kæreste eneforsørger, og det tjener han slet ikke nok til.... kan snart ikke magte mere, kunne en eller andet virksomhed dog ikke være sød at ansætte miiig

http://www.hk.dk/akasse/udbetalinger_og_regler/hvad_nu_hvis_du/er_nyuddannet

Prøv at læs herinde, der stå hvad du gør som nyuddannet

Anmeld

18. januar 2013

Mom2

Kellie skriver:

Ok, hvornår er de regler trådt i kraft? Dvs den er indkomstreguleret istedet for at være afhængig af om man er gift?

Det er de nye regler for 2013 og ja er det..

Men det regnestykke jeg lige gav dig, er for sammenboende med børn

Anmeld

18. januar 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

det lyder bare mærkeligt for da jeg tog min HG, var jeg på kontanthjælp lige bagefter....

ja det er der mange der får lov til, men det er en fejl siger kommunen, men der er også nogle der gift og alligevel får kontanthjælp.

Anmeld

18. januar 2013

Sahara82

Anonym skriver:

Nu kan det snart ikke blive være, og er helt på herrens mark, der er ingen som kan hjælpe mig eller fortælle mig hvad jeg skal gøre, kan det virkelig være rigtigt.

ikke nok med at jeg har fået afslag på kontanthjælp, så har jeg heller ikke fået familieydelse idag pga, vi skylder penge til daginstuation. så de har trukket ALT og gør de også de næste 2 gange minimun jeg havde regnet med de penge da jeg jo slet ingen indtægter får langt ud i fremtiden i dette år

kan det virkelig være rigtig at de må give mig afslag på kontanthjælp når jeg er forsørger til 2 ???

nu er min kæreste eneforsørger, og det tjener han slet ikke nok til.... kan snart ikke magte mere, kunne en eller andet virksomhed dog ikke være sød at ansætte miiig

Er du medlem af en a-kasse?

Anmeld

18. januar 2013

Anonym trådstarter

smsh skriver:

Er du medlem af en a-kasse?

nej det fik jeg afvide af HK at jeg først måtte være når jeg enten får læreplads eller arbejde

Anmeld

18. januar 2013

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Øv øv øv! Kan/skal kommunen ikke hjælpe med en engangsydelse eller??

Håber i finder ud af noget og/eller får noget hjælp et sted fra.
Er en forfærdelig bekymring at gå rundt med....

ja det er forfærdeligt

næ kommunen skal åbenbart ikke hjælpe med noget som helst

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.