Han ved ikke jeg har født hans barn! eller hvad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2013

1990h

Frk. Himmelblå skriver:

Well done!

Håber, I er i sikkerhed fra ham nu.

Godt, du har gjort dit bedste for at det kan lade sig gøre at få det trygge, gode liv, I fortjener.

I min optik mistede din x alle sine rettigheder i det øjeblik, han udsatte dig og jeres kommende barn for vold. Og sådan burde det bestemt også være juridisk. Synd, politiet ikke har villet hjælpe dig.

Kommer han efter dig igen, må du ikke tøve med at få dig en advokat. Du må ikke tøve med at involvere relevant fagfolk, fordi du føler dig sårbar pga. din løgn. Du skal fortsat passe rigtig godt på dig og den lille.

held og lykke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2013

1990h

hesøth skriver:

Så håber jeg også du siger nej tak til de børnepenge, som faren skulle have betalt.

Hun har et sted nævnt at hun ikke vil have børnepenge fra ham..

Anmeld

18. januar 2013

kiwiol

Jeg tror ikke du kan få ændret noget til ukendt når de allerede har registreret hans navn.

Hvis du nægter at han er far, så vil de nok forlange en blodprøve for at fastslå det.

Når først navnet er skrevet ned, så binder det vel.

Anmeld

19. januar 2013

Cæcilia

Frk. Himmelblå skriver:

Well done!

Håber, I er i sikkerhed fra ham nu.

Godt, du har gjort dit bedste for at det kan lade sig gøre at få det trygge, gode liv, I fortjener.

I min optik mistede din x alle sine rettigheder i det øjeblik, han udsatte dig og jeres kommende barn for vold. Og sådan burde det bestemt også være juridisk. Synd, politiet ikke har villet hjælpe dig.

Kommer han efter dig igen, må du ikke tøve med at få dig en advokat. Du må ikke tøve med at involvere relevant fagfolk, fordi du føler dig sårbar pga. din løgn. Du skal fortsat passe rigtig godt på dig og den lille.

held og lykke

Tusind, tusind tak for de gode ord! Jeg vil selvfølgelig fortsætte med at gøre hvad jeg kan for at beskytte min datter.

Det er underligt politiet ikke ville gøre noget ved det, men skulle man evt snakke med en anden, måske en politikvinde? 

I hvert fald vil jeg ikke tøve med at få advokater og andre med faglig viden ind over sagen, hvis han skulle komme ind i vores liv!

Dejligt med positiv respons!

Anmeld

19. januar 2013

Cæcilia

kiwiol skriver:

Jeg tror ikke du kan få ændret noget til ukendt når de allerede har registreret hans navn.

Hvis du nægter at han er far, så vil de nok forlange en blodprøve for at fastslå det.

Når først navnet er skrevet ned, så binder det vel.

Nej ringede igår og hans navn er nu slettet fra deres register! 

Anmeld

19. januar 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Cæcilia skriver:

Nej ringede igår og hans navn er nu slettet fra deres register! 

Min søn har ukendt fader skrevet på sine papirer, da hans far bor i Afrika, og det ikke var/er muligt at kontakte ham.

Jeg var i retten for at aflægge forklaring, og hvis du vælger at fortsætte din løgn, skal du også rettens vej. De vil derefter undersøge, om det er muligt at finde frem til faderen.

Hvis du lyver i retten kan du straffes med fængelse og dagbøder. 

Jeg siger ikke dette for at banke dig i hovedet med for at give dig et billede af, hvad der kan/vil ske, hvis du fortsætter med at lyve.

Du siger, faderen til barnet har fysisk overfaldet dig. Har du ikke meldt det til politiet? For det kan jeg da ikke forstå, de ikke har gjort noget ved.

Anmeld

20. januar 2013

Cæcilia

PT skriver:

Min søn har ukendt fader skrevet på sine papirer, da hans far bor i Afrika, og det ikke var/er muligt at kontakte ham.

Jeg var i retten for at aflægge forklaring, og hvis du vælger at fortsætte din løgn, skal du også rettens vej. De vil derefter undersøge, om det er muligt at finde frem til faderen.

Hvis du lyver i retten kan du straffes med fængelse og dagbøder. 

Jeg siger ikke dette for at banke dig i hovedet med for at give dig et billede af, hvad der kan/vil ske, hvis du fortsætter med at lyve.

Du siger, faderen til barnet har fysisk overfaldet dig. Har du ikke meldt det til politiet? For det kan jeg da ikke forstå, de ikke har gjort noget ved.

Altså som jeg har nævnt flere gange, så HAR jeg været til politiet og forsøgt at anmelde det, uden held. De tager simpelthen ikke kvindevold seriøst, og da jeg også have mave dengang troede de sikkert det var en "undskyldning" for at få den hele forældremyndighed eller sådan noget 

Jeg vil hellere tage imod fængsel og dagsbøder end at udsætte min datter for en far, der potentielt vil yde vold mod hende. 

Anmeld

20. januar 2013

Pige2009

Cæcilia skriver:

Jeg har også altid synes at det er en menneskeret at vide, hvem ens forældre er. Men i denne situation ville det gå ud over hende i en sådan grad, at jeg ikke tør. Jeg ved det er ulovligt, og jeg må jo tage straffen på mig, hvis det opdages at jeg har løjet 

Vil du virkelig risikere at gå i fængsel for at skjule faderens identitet? Hvad så med din datter? Nu ved jordemoderen jo hvem faderen er og hvis hun bliver indkaldt i retten, står du meget svagt

Jeg ville sige, hvem faderen er og så undlade at søge økonomisk bistand for som flere andre også skriver, vil faderen ikke få tilkendt samkvem med den voldelige natur

Anmeld

20. januar 2013

Phoenix

Tænker om det ikke ville være en god ide at få ham til at indrømme hans vold mod dig, på skrift ( her skal du nok være lidt kreativ) 

Så du har et bevis for hans aggressive adfærd. Det kan hjælpe på at han evt højst får overvåget samvær. ( kan man håbe) 

Ville aldrig turde at lade mit barn være alene med en mand som ham du beskriver. Han lyder meget antændelig, når noget er irriterende for ham eller ikke makker ret.

Tror det er klogt du mindst muligt tirrer ham. Så klogt af dig ikke at kræve børnebidrag. 

Tag evt kontakt til mødre hjælpen. Der sidder rådgivere og jurister der kan vejlede dig  

Anmeld

20. januar 2013

baby012

Det er ulovligt at tilbageholde faderens identitet.. 

hvis du får en fængselsdom, hvem skal så tage sig af barnet ?? 

Jeg ville klart melde ham som far.. MEN, jeg ville ikke tillade samvær, og det får han ikke med den forhistorie .. Jeg ville heller ikke modtage penge fra ham.. 

Håber det bedste for jer 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.