Han ved ikke jeg har født hans barn! eller hvad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.782 visninger
42 svar
0 synes godt om
18. januar 2013

Cæcilia

Hej søde piger

Jeg står i lidt af et dilemma, hvis man kan kalde det det! Jeg fødte en skøn lille ( nok nærmere stor) pige i November 2012 ( det skal lige siges jeg er 21) Da jeg i sin tid blev gravid fortalte jeg det selvfølgelig til barnefaren. Han reagerere meget voldsomt og forlangte jeg skulle have en abort. Dette nægtede jeg. Han har igennem hele vores ( meget turbulente) forhold været utrolig voldelig og mishandlet mig, bl.a ved at slå, sparke og spytte på mig. Da jeg fortalte ham de ellers glædelige nyheder skubbede han mig ned ad en trappe og fortsatte derefter med at sparke på mig. Jeg gik øjeblikkelig fra ham, for det skulle mit barn da ikke også udsættes for. I de første 3 måneder ændrede han konstant mening om Rigmor ( min lille pige). Først ville han være der for os ( selvom jeg gjorde det klart vores forhold var slut, og jeg ikke ønskede hans nærvær) så ønskede han at hun døde inden i mig ( ja, det sagde han). Han har flere gange ventet foran min lejelighed til jeg kom ud, for at sparke så hårdt til mig, at han håbede jeg mistede barnet. Han har også i flere smser skrevet "jeg håber du dør mens du føder det lorteafkom. Du kan være sikker på du er alene med ungen, din luder"... Efter nogle turbulente forfølgelsesmåneder flyttede han til sønderjylland, hvor han oprindelig er fra. Selv er jeg fra København. Dette var en lettelse, og jeg troede at det værste nu var overstået, men nej. Jeg modtog trudsler via sms, mail, breve og telefonsvarerbeskeder.  pludselig sluttede trudslerne og jeg har på fornemmelsen han fik et nyt "offer". Jeg syntes selvfølgelig det er synd for den nye pige, men var selv glad for at slippe for ham. Nu er sagen den at jeg kom til at sige til min jordemoder hvad hans navn var, og dette har hun åbenbart registreret. Der er blevet sendt brev til ham fra statsforvaltningen om at jeg har født, dette har han dog ikke reageret på overhovedet, og han skrev da heller ikke til mig selvom han vidste min termin var d. 15  november!  Jeg tog til statsforvaltningen og bad dem om at skrive "ukendt far", da jeg ikke ønsker en så voldelig mand i mit og Rigmors liv. Jeg er imidlertid bange for at han på et tidspunkt selv rejser sag og forlanger DNA test, hvilket jeg ikke kan løbe fra. Jeg har ikke lyst til at han skal have samvær med hende, da jeg ved han ikke ville kunne tage ansvar og pleje hende ordentligt. Skal jeg fortsætte med at hævde jeg ikke ved hvem faderen er, og at jeg nævnte hans navn hos jordemoderen blot var en fejl, og at han bare var en ven? Jeg er ikke interesseret i hans penge, da jeg selv kan klare det uden. hilsen Cæcilia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2013

tarkoflen

Pyha sikke da en forfærdelig omgang du har været igennem!

Jeg håber du har gemt både sms'er og breve fra ham, for så er der da vist ingen tvivl om, at du skal have din skønne rigmor for dig selv!

Jeg ved ikke, om du kan opgive ukendt far, når du ved, hvem faren er, men jeg ville ringe til statsforvaltningen og høre dem! Især når du ikke ønsker økonomisk bidrag fra ham! Men så skal du være opmærksom på, at du nok heller ikke får noget ekstra fra staten.

Jeg tror jeg ville overveje, om hvorvidt han skulle stå i papirene, og hvis det er muligt, så bede om, at han ikke bliver holdt økonomisk ansvarlig!

Det er mere for din datters skyld i fremtiden, så hun hvis det værste skulle ske, at hun mister dig, så ville hun have mulighed for at vide, hvem hendes far er!

Rigtig meget held og lykke, jeg håber det hele flasker sig på bedste vis for jer

Anmeld

18. januar 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Kan godt forstå du ikke ønsker ham som en del af Jeres liv...

MEN hvis han ikke betaler så er det staten der skal gøre det, og når du ved hvem faren er så er det faktisk ulovligt ikke at oplyse det...

Du kan søge om det med at han ikke må komme nær Jer til både dig og din datter og hvis du har meldt ham for det han har gjort mod jer så får du den uden problemer.

Anmeld

18. januar 2013

Cæcilia

Wampires skriver:

Kan godt forstå du ikke ønsker ham som en del af Jeres liv...

MEN hvis han ikke betaler så er det staten der skal gøre det, og når du ved hvem faren er så er det faktisk ulovligt ikke at oplyse det...

Du kan søge om det med at han ikke må komme nær Jer til både dig og din datter og hvis du har meldt ham for det han har gjort mod jer så får du den uden problemer.

Jeg gik faktisk til politiet, som nægtede at gøre noget, da det var "ord mod ord", som de sagde  også selvom jeg havde gemt alle smser, skadestuerapporter mm. hmmmm

Anmeld

18. januar 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg har rigtig ondt af dig og din datter, og ønsker jer det bedste.

Men det er ulovligt ikke, at oplyse navnet på faren og personligt synes jeg, at det er ens pligt overfor ens barn, at de ved hvem begge forældre er.

Når det så er sagt, så får faren ikke bare samværd med barnet bare sådan og i jeres situtation vil jeg næste tro, at det eventuelt slet ikke vil være noget.

Anmeld

18. januar 2013

Cæcilia

tarkoflen skriver:

Pyha sikke da en forfærdelig omgang du har været igennem!

Jeg håber du har gemt både sms'er og breve fra ham, for så er der da vist ingen tvivl om, at du skal have din skønne rigmor for dig selv!

Jeg ved ikke, om du kan opgive ukendt far, når du ved, hvem faren er, men jeg ville ringe til statsforvaltningen og høre dem! Især når du ikke ønsker økonomisk bidrag fra ham! Men så skal du være opmærksom på, at du nok heller ikke får noget ekstra fra staten.

Jeg tror jeg ville overveje, om hvorvidt han skulle stå i papirene, og hvis det er muligt, så bede om, at han ikke bliver holdt økonomisk ansvarlig!

Det er mere for din datters skyld i fremtiden, så hun hvis det værste skulle ske, at hun mister dig, så ville hun have mulighed for at vide, hvem hendes far er!

Rigtig meget held og lykke, jeg håber det hele flasker sig på bedste vis for jer

Jeg har gemt alle smser og breve og altting!  men politiet ville desværre ikke gøre noget. De tager ikke rigtig den slags alvorligt 

Jeg ved ikke om han selv rejser sag, eller om de måske gør, siden hans navn er nævnt i papirerne. Det kunne jo være de forlangte DNA test for at slå fast om han var far og om jeg løj  Jeg håber det ikke. Jeg vil så gerne have hende for mig selv, og kan blive helt forkvalmet hvis jeg tænker på at han skulle have hende alene. Han kunne sagtens finde på at ryste hende eller lade hende græde alene i timevis, sådan er han

jeg vil ikke forlange noget økonomisk af ham, for jeg kan sagtens klare mig  selv, så jeg håber ikke at han tager sagen op. Han bor jo også i sønderjylland og jeg tvivler på han ville bruge så mange penge på at se sit "bastard afkom", som han kalder hende. Tak for gode råd, det er godt at høre 

Anmeld

18. januar 2013

LilleChelle

Selvfølgelig skal du ikke opgive ukendt fader. 

- Det er altså strafbart.

Og er han så voldelig som du fortæller, og har du beviser på det, vil han heller ikke få lov at være sammen med din datter. Men det er noget statsforvaltningen skal træffe afgørelse om. Og har han ikke været en del af din datters liv det første 1 år, så vidt jeg husker, kan han ikke gøre krav på at få samvær med hende ( du må ikke hænge mig op på det, men mener at det forløber sådan). 

Anmeld

18. januar 2013

Cæcilia

MoarHvidovre skriver:

Jeg har rigtig ondt af dig og din datter, og ønsker jer det bedste.

Men det er ulovligt ikke, at oplyse navnet på faren og personligt synes jeg, at det er ens pligt overfor ens barn, at de ved hvem begge forældre er.

Når det så er sagt, så får faren ikke bare samværd med barnet bare sådan og i jeres situtation vil jeg næste tro, at det eventuelt slet ikke vil være noget.

Jeg har også altid synes at det er en menneskeret at vide, hvem ens forældre er. Men i denne situation ville det gå ud over hende i en sådan grad, at jeg ikke tør. Jeg ved det er ulovligt, og jeg må jo tage straffen på mig, hvis det opdages at jeg har løjet 

Anmeld

18. januar 2013

Cæcilia

LilleChelle skriver:

Selvfølgelig skal du ikke opgive ukendt fader. 

- Det er altså strafbart.

Og er han så voldelig som du fortæller, og har du beviser på det, vil han heller ikke få lov at være sammen med din datter. Men det er noget statsforvaltningen skal træffe afgørelse om. Og har han ikke været en del af din datters liv det første 1 år, så vidt jeg husker, kan han ikke gøre krav på at få samvær med hende ( du må ikke hænge mig op på det, men mener at det forløber sådan). 

Jeg har allerede skrevet ukendt far, så det er overstået  umoralsk, måske, men det er bedst for os begge. Jeg har masser af beviser, der ifølge politiet ikke er tilstrækkelige, selvom jeg har vidner og smser og breve osv....  meget mærkeligt. 

Jeg er bare så bange for han lige pludselig kommer og forlanger samvær ( ikke fordi han har noget at tilbyde hende, men for at gøre mig ondt. Lyder paranoidt, men sådan et menneske er han altså)

Anmeld

18. januar 2013

tarkoflen

Cæcilia skriver:

Jeg har gemt alle smser og breve og altting!  men politiet ville desværre ikke gøre noget. De tager ikke rigtig den slags alvorligt 

Jeg ved ikke om han selv rejser sag, eller om de måske gør, siden hans navn er nævnt i papirerne. Det kunne jo være de forlangte DNA test for at slå fast om han var far og om jeg løj  Jeg håber det ikke. Jeg vil så gerne have hende for mig selv, og kan blive helt forkvalmet hvis jeg tænker på at han skulle have hende alene. Han kunne sagtens finde på at ryste hende eller lade hende græde alene i timevis, sådan er han

jeg vil ikke forlange noget økonomisk af ham, for jeg kan sagtens klare mig  selv, så jeg håber ikke at han tager sagen op. Han bor jo også i sønderjylland og jeg tvivler på han ville bruge så mange penge på at se sit "bastard afkom", som han kalder hende. Tak for gode råd, det er godt at høre 

Det var faktisk heller ikke politiet jeg tænkte på, men mere bevismateriale til statsamtet, hvis det utænkelige skulle ske, at han vil søge samvær eller forældremyndighed... Meeen mon dog han gør det, det lyder det i hvert fald ikke til!

Jeg tror, at de skal oplyse faren, at han er blevet far og han kan nok bede om en dna prøve vil jeg tro...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.