Har DU aflastning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2013

isabellasmor

wamse skriver:

"Har en lillesøster på min fars side som er er aflastning, og på et eller andet plan er det altså et lille svigt man giver sine børn.........."

Så jeg har læst det du skriver!

Selvfølgelig findes der børn/voksne, som føler svigt, det vil der jo altid gøre uanset hvilket emne du berør. Men måske svigtet ville have været meget større, hvis der ikke havde været aflastning.

Jeg synes da det er synd, hvis din søster oplever det som svigt, men jeg tænker også, at hun altså ikke er så gammel endnu, så det kan da bestemt føles anderledes når hun er ældre, og har en større forståelse for flere aspekter.

det ændrer stadig ikke på at hun føler svigt nu. 

Jeg har forklaret hvad jeg mener med det jeg skriver, at du læser det anderledes beklager jeg. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2013

Anonym trådstarter

kiwiol skriver:

Jeg søgte engang for mange år siden om aflastning til mine børn.. Blev anbefalet det af VG og BH, da jeg altid var mor og aldrig bare mig. Havde ingen familie eller andet der tog børnene engang i mellem.

Jeg var til samtale på kommunen, men fik afslag.. fordi jeg jo var velfungerende, og de sendte kun børn af socialt belastede forældre i aflastning. Børnene skulle have behov for det, ikke forældrene.

Men det er vist forskelligt fra kommune til kommune. Så prøv at kontakte din kommune og spørg om du har mulighed for det.

Min DP har også flere gange forslået det- netop for at samle ny energi til en ny uge. Men jeg har slået det væk hvergang fordi det netop er et kæmpe tabu for mig..

Mit barn er fuldt ud velfungerende og på nogle planer laangt over hvad det skal kunne.

jeg skriver venner og veninder nu foreslår det fordi jeg er kørt helt ned. Og har været det længe. Veninder støtte op og tager til tider en weekend pasning af mit barn, men der er behov for faste datoer, ikke bare "nu brænder det hele på - hjæælp" ..

Jeg ser på ingen måde aflastning som et svigt for barnet, da der i aflastning kan gives andre oplevelser end jeg fx vil kunne give .. Hvis aflastning ses som et svigt, ses alm pasning af barnet bestemt også som et svigt ! -Min mening..

Anmeld

18. januar 2013

Carina:-)

hesøth skriver:

Ahm man skal da ikke søge aflastning for at kunne nyde sin ungdom.

Man må da stå til ansvar overfor det barn man har valgt at få. Når man vælger noget til, så vælger man samtidigt noget andet fra fx byture.... Det er vist generelt opfattelsen af at man SKAL have det hele, der gør at så mange danskere er i økonomisk uføre bl.a.

Anyway, hvis du trænger til en tur i byen, så book en barnepige.

Ja jeg er nu også enig...

Synes aflastning skal bruges ved f.eks sygdom enten ved barnet eller forældren-

Eller hvis forældren er meget ung,og det dermed er godt med noget aflastning for at tingene ikke skal spidse til.

Har selv en i fam. der har sit barn i aflastning,og nu venter hun sig igen 

Altså hvis du ikke kan magte det ene barn,hvorfor så belaste det hele med endnu et?

Vi aflaster selv,ikke fast .-men efter behov fra en veninde der har det svært psykisk.

Og der kan jeg se det er relevant.

Anmeld

18. januar 2013

hesøth

Carina:-) skriver:

Ja jeg er nu også enig...

Synes aflastning skal bruges ved f.eks sygdom enten ved barnet eller forældren-

Eller hvis forældren er meget ung,og det dermed er godt med noget aflastning for at tingene ikke skal spidse til.

Har selv en i fam. der har sit barn i aflastning,og nu venter hun sig igen 

Altså hvis du ikke kan magte det ene barn,hvorfor så belaste det hele med endnu et?

Vi aflaster selv,ikke fast .-men efter behov fra en veninde der har det svært psykisk.

Og der kan jeg se det er relevant.

Præcis!

Anmeld

19. januar 2013

Pige2009

Frk. Himmelblå skriver:

Ahømn, jeg er for så vidt enig, meeeen: Aflastning via kommunen er noget, der vurderes ud fra barnets tarv. Og er ikke noget, man søger hvis man lige får brug for at slappe lidt af eller savner lidt overskud i hverdagen.

Jeg er megt enig med den anden bruger, der foresslår TS at booke en barnepige.

Man kan sagtens finde en fast person, der så kan komme et par gange om måneden, mens mor fx tager ud med veninderne. 

Men det skal da afgjort være for mors egen regning. 

Helt enig. Men kommunen ville nok heller aldrig bevillige aflastning på den baggrund, så det komm helt af sig selv

Anmeld

19. januar 2013

LinLin

Jeg havde ikke aflastning da jeg var alene med min søn - syntes det var rigeligt at undvære ham hveranden weekend + en fast hverdag....

Anmeld

19. januar 2013

Pige2009

Mamalou skriver:

Helt enig

Tak

Anmeld

19. januar 2013

Pige2009

K&S skriver:

enig enig

Tak

Anmeld

19. januar 2013

Pige2009

kirsti skriver:

Helt enig!

det er jo heller ik for sjov at mange plejefamilier har aflastning ind imellem hvis ikke børnene ser deres forældre regelmæssigt!

Nemlig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.