Har DU aflastning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2013

Mamalou

Jeg er enlig mor, men min søn er hos sin far fast hveranden weekend samt en hverdag med overnatning i den anden uge. Men jeg synes stadig det i perioder kan være hårdt at være alene med ham den største del af tiden - så jeg kan godt sætte mig ind i, at du synes du trænger til aflastning. 

Aflastning er ikke noget man bare kan søge, og hvis man får bevilget aflastning, så er det fordi barnet har behovet og der skal være sociale problemer. Om der kan blive tale om aflastning, kan jeg ikke sige noget om, bare at det ikke er noget man lige får.

Nu har jeg ikke læst de andre indlæg, og beklager derfor hvis jeg gentager i forvejen stillede spørgsmål, men har du ikke mulighed for at din familie, veninde eller lignende kan aflaste dig en gang i mellem? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2013

mortilnoahogmelina

Jeg er godt nok ikk enlig .
Men du kan skrive privat så vil jeg gerne fortælle lidt ,

Anmeld

17. januar 2013

Anonym trådstarter

Mamalou skriver:

Jeg er enlig mor, men min søn er hos sin far fast hveranden weekend samt en hverdag med overnatning i den anden uge. Men jeg synes stadig det i perioder kan være hårdt at være alene med ham den største del af tiden - så jeg kan godt sætte mig ind i, at du synes du trænger til aflastning. 

Aflastning er ikke noget man bare kan søge, og hvis man får bevilget aflastning, så er det fordi barnet har behovet og der skal være sociale problemer. Om der kan blive tale om aflastning, kan jeg ikke sige noget om, bare at det ikke er noget man lige får.

Nu har jeg ikke læst de andre indlæg, og beklager derfor hvis jeg gentager i forvejen stillede spørgsmål, men har du ikke mulighed for at din familie, veninde eller lignende kan aflaste dig en gang i mellem? 

Jeg har en veninde som pasning pt, men hun starter på udd og ved pt ikk hvor meget overskud hun får.
Men eller bliver der i løbet af næste mdr måske sat weekender på hvor jeg har pasning.

Anmeld

17. januar 2013

Anonym trådstarter

Mortil2tiloktober skriver:

Jeg er godt nok ikk enlig .
Men du kan skrive privat så vil jeg gerne fortælle lidt ,

Bliver nok nød til lige at spørge om det er for at hakke, eller for at fortælle hva fordele og ulemper der er ved det

Anmeld

17. januar 2013

mortilnoahogmelina

Anonym skriver:

Bliver nok nød til lige at spørge om det er for at hakke, eller for at fortælle hva fordele og ulemper der er ved det

Det er helt i orden . Men jeg har ingen som helst grund til at hakke på folk . Jeg vil bare hjælpe . Og fortælle mine ting .

Anmeld

17. januar 2013

Luna l

Hej

Jeg var alene med mine 3 børn, hvoraf den ene er udviklingshæmmet, men jeg havde ingen aflastning, men de blev engang imellem passet af mine forældre bare ikke så tit da jeg mener at det var mit ansvar og ja det er pisse hårdt til tider, hvor man har lyst til at løbe skrigende bort.

Jeg var en meget ung mor på kun 21 da jeg fik den mindste, men har af lige vel formådede at blive sygeplejerske uden hjælp fra nogen og har aldrig fået hjælp fra nogen.

hvis først man er kommet ind i kommunens regi kan det være svært at komme ud igen.

hyr en barnepige eller noget familie, da vi alle har brug for tid til os selv, det kan gøre en til bedre forældre

Anmeld

17. januar 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Jeg er enlig mor til to børn 24/7 -365 og jeg har ikke aflastning. Den store er i bland hos mine forældre, men det holder jeg på et minimum.

Jeg har en veninde, der har taget den store i en weekend i ny og næ, og andre som gladeligt vil hjælpe til (med den store - den lille bliver stadig ammet og er hjemme).

Jeg har dog en dejlig barnepige, som jeg bruger fra tid til anden - også hvis jeg har lyst til at tage hen og drikke kaffe hos en veninde en lørdag aften

Anmeld

17. januar 2013

Pige2009

Anonym skriver:

Ja, som spørgsmålet lyder ?
KUN til enlige

Jeg er alene mor 24/7-365 og rigtig mange venner og veninder råder mig til at søge aflastning. Bare for at kan komme til at have lidt 'frihed' og nyde min ungdom.
Jeg har rigtig svært ved at acceptere deres råd, da jeg føler det er så nedladende. Men omvendt kunne det virkelig være lækkert at have nogle faste datoer med pasning så man bare kan slappe lidt af- altså tage en dag på sofaen, eller springe i byen hvis det er behovet.
For mig er aflastning og ikke mindst kommune så tabu- at jeg lukker af hver gang det bliver nævnt , så nu jeg nød til at forhøre mig ....

Har du aflastning til dit barn / børn ? Og må du selv bestemme hvordan og hvorledes? Og kan trække dit aflastnings-behov retur til hver en tid?

Nej, det har jeg ikke, men mine forældre og veninde passer hende af og til. Dig er det kun, hvis jeg skal noget og ikke så jeg kan få fri Har du ikke noget familie/venner, der kan træde til evt. hver tredje fredag-lørdag og/eller lørdag-søndag

Anmeld

17. januar 2013

isabellasmor

Anonym skriver:

Ja, som spørgsmålet lyder ?
KUN til enlige

Jeg er alene mor 24/7-365 og rigtig mange venner og veninder råder mig til at søge aflastning. Bare for at kan komme til at have lidt 'frihed' og nyde min ungdom.
Jeg har rigtig svært ved at acceptere deres råd, da jeg føler det er så nedladende. Men omvendt kunne det virkelig være lækkert at have nogle faste datoer med pasning så man bare kan slappe lidt af- altså tage en dag på sofaen, eller springe i byen hvis det er behovet.
For mig er aflastning og ikke mindst kommune så tabu- at jeg lukker af hver gang det bliver nævnt , så nu jeg nød til at forhøre mig ....

Har du aflastning til dit barn / børn ? Og må du selv bestemme hvordan og hvorledes? Og kan trække dit aflastnings-behov retur til hver en tid?

Aflastning er i min verden en glimrende foranstaltning for familier med sociale problemer. 

Synes at dine venner er helt galt på den, især når det bare handler om du vil i byen og slappe af på sofaen 

Har en lillesøster på min fars side som er er aflastning, og på et eller andet plan er det altså et lille svigt man giver sine børn, i min søsters tilfælde ville det bestemt være et meget større svigt hvis hun IKKE kom i aflastning hver anden weekend, men det er stadig et svigt og det kan man også hører når hun taler om det (hun er 9 år idag, men har været i det i mange år) .. synes nu hellere du skulle finde dig en god barnepige... 

Anmeld

17. januar 2013

Pige2009

hesøth skriver:

Ahm man skal da ikke søge aflastning for at kunne nyde sin ungdom.

Man må da stå til ansvar overfor det barn man har valgt at få. Når man vælger noget til, så vælger man samtidigt noget andet fra fx byture.... Det er vist generelt opfattelsen af at man SKAL have det hele, der gør at så mange danskere er i økonomisk uføre bl.a.

Anyway, hvis du trænger til en tur i byen, så book en barnepige.

Jeg synes, du er temmelig fordømmende. Måske er der andre årsager til TS trænger til aflastning. Det er ikke alle for hvem det er lige nemt at blive mor Det er altid nemt at sige, man selv har valgt at blive forælder osv., men jeg er af den mening, at det i sidste ende kommer barnet til gode, når mor/far har overskud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.