Har DU aflastning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2013

Mother-love

Jeg tror ikke du bare ka få aflastning. Jeg ville nok søge en barnepige som vil kunne tage dit barn/ børn engang imellem. Og det er der intet tabu i.
Isabella skal for første gang sove hos farmor og farfar fra fredag til søndag her i weekenden. Og Hoooold nu kræft hvor glæder jeg mig. Hun har sovet ude ved dem en2-3 gange bare en enkelt nat ellers har vi både været i sommerhus med dem og andet. Og hun elsker og være ved dem. Og nu trænger mor og far godt nok til en barnefri weekend. Og vi skal absolut intet. Bare ligge på sofaen og se film og måake ud og spise og i biffen.
Hun er nu 19,5 mdr og det er så veltrængt. Selvom jeg har det underligt med at hun skal derud selvom vi ikke skal noget specielt andet end at have kærestetid.

Det er utrolig vigtigt at man får et break fra sine børn. Og det er der ikke noget forkert i. For selvom man vælger og blive forældre så har mN også brug for tid tilat pleje sig selv.

Men held og lykke med at finde en mulighed for noget pasning

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2013

kirsti

Baagøe skriver:

Jeps I min optik kommer det netop barnet til gode, hvis mor/far lige får tanket op på overskudskontoen, da man dermed har bedre tid til aktiviteter med barnet

Helt enig!

det er jo heller ik for sjov at mange plejefamilier har aflastning ind imellem hvis ikke børnene ser deres forældre regelmæssigt!

Anmeld

18. januar 2013

isabellasmor

wamse skriver:

Jeg kunne da rigtig godt tænke mig at høre, hvordan du får det til, at det skulle være et svigt, at et barn er i aflastning?

Det har jeg sådan set forklaret i og med det er det jeg kan hører fra min søster når jeg snakker med hende. Jeg kan ikke tale for andre, og det gør jeg heller ikke... Men når der nu er chancer for at barnet senere i livet kan føle det som en form for svigt, så synes jeg det er trist at hører at man faktisk overvejer det fordi man vil ha sin ungdom tilbage.. Jeg er selv ung, så på det punkt burde jeg vide hvad det betyder, men sådan ser jeg bare slet ikke på tingene.. Er ikke hård mod TS, det er i hvert fald ikke meningen, jeg ville bare foreslå hende en barnepige istedet. 

Anmeld

18. januar 2013

isabellasmor

morethanperfect skriver:

Det er altså ikke altid det er et svigt at komme i aflastningsfamilie ..

Mig og min søster har været det i 10 år , fra jeg var 5 - 15 år , og vi snakker stadig med dem , og jeg er 23 ...

Min mor døde da jeg var lille , og det gjorde min far til alene far , og det var RIGTIG hårdt for ham ... 

Det har været skønt for os at komme i aflastning en week. om mdr. !!  Vi lavede de ting , som vi ikke selv havde råd til , og vi havde en "Rigtig" familie der .. 

TS; Jeg syns bestemt ikke det er et tabu emne !! 
Tværtimod .
Men , jeg vil så sige , at jeg syns ikke du skal gøre det fordi du gerne vil i byen osv osv. men fordi du trænger til en enkelt dag til at være dig selv .. Nok er man ung , men man har selv valgt at blive mor Og jeg tror ikke kommunen vil gi barnet en aflastningsfamilie .. Desværre . 

Har aldrig sagt det altid er svigt, men det er det for min søster, og det er det jeg ønskede at fortælle TS, da jeg synes det er trist at hun overvejer aflastning og alt det der følger med, "bare" fordi hun gerne vil i byen... 

Anmeld

18. januar 2013

wamse

isabellasmor skriver:

Det har jeg sådan set forklaret i og med det er det jeg kan hører fra min søster når jeg snakker med hende. Jeg kan ikke tale for andre, og det gør jeg heller ikke... Men når der nu er chancer for at barnet senere i livet kan føle det som en form for svigt, så synes jeg det er trist at hører at man faktisk overvejer det fordi man vil ha sin ungdom tilbage.. Jeg er selv ung, så på det punkt burde jeg vide hvad det betyder, men sådan ser jeg bare slet ikke på tingene.. Er ikke hård mod TS, det er i hvert fald ikke meningen, jeg ville bare foreslå hende en barnepige istedet. 

Men fordi at din søster oplever det som et svigt, kan det da ikke sættes om som, at det bare er et svigt generelt. der må være noget præcist som gør at hun føler det således.

En aflastning gives jo for at kunne give et barn noget, som det ellers ikke ville kunne få i hverdagen. Der skulle gerne være det overskud til dette barn, og måske ekstra oplevelser med barnet, som den måske ikke får der hjemme. Så det burde jo ikke gerne være et svigt.

Anmeld

18. januar 2013

isabellasmor

wamse skriver:

Men fordi at din søster oplever det som et svigt, kan det da ikke sættes om som, at det bare er et svigt generelt. der må være noget præcist som gør at hun føler det således.

En aflastning gives jo for at kunne give et barn noget, som det ellers ikke ville kunne få i hverdagen. Der skulle gerne være det overskud til dette barn, og måske ekstra oplevelser med barnet, som den måske ikke får der hjemme. Så det burde jo ikke gerne være et svigt.

at barnet har det sjovt i aflastning, er da ikke ensbetydende med at barnet ikke føler det som et svigt?

Men jeg har på fornemmelsen at du har følt dig støt, og nu bare vil trække ord ud af munden på mig . For har netop skrevet til dig at jeg ikke siger det er svigt for alle, men det er det for min søster, og derfor er det muligt andre også har det sådan. 

Fortsat god dag. 

Anmeld

18. januar 2013

wamse

isabellasmor skriver:

at barnet har det sjovt i aflastning, er da ikke ensbetydende med at barnet ikke føler det som et svigt?

Men jeg har på fornemmelsen at du har følt dig støt, og nu bare vil trække ord ud af munden på mig . For har netop skrevet til dig at jeg ikke siger det er svigt for alle, men det er det for min søster, og derfor er det muligt andre også har det sådan. 

Fortsat god dag. 

Jeg tror ikke at jeg skriver at det går ud på at barnet skal have det sjovt, men nogle oplevelser som det måske ikke kan få i hverdagen. Jeg er klar over at det ikke er et forlystelsespark vi snakker om.

Jo du skriver faktisk i dit oprindeligt indlæg ret generelt og ikke kun ud fra din søsters oplevelse, at det er et svigt af barnet. Jeg føler mig nu ikke støt, men undrer mig over, at man kan udtale sig om noget med en generalisering, når aflastning gives ud fra helt personbundne årsager.

Jeg trækker bestemt ikke ord ud af din tekst, men forholder mig faktisk ret meget til den oprindelige tekst.

Anmeld

18. januar 2013

kiwiol

Jeg søgte engang for mange år siden om aflastning til mine børn.. Blev anbefalet det af VG og BH, da jeg altid var mor og aldrig bare mig. Havde ingen familie eller andet der tog børnene engang i mellem.

Jeg var til samtale på kommunen, men fik afslag.. fordi jeg jo var velfungerende, og de sendte kun børn af socialt belastede forældre i aflastning. Børnene skulle have behov for det, ikke forældrene.

Men det er vist forskelligt fra kommune til kommune. Så prøv at kontakte din kommune og spørg om du har mulighed for det.

Anmeld

18. januar 2013

isabellasmor

wamse skriver:

Jeg tror ikke at jeg skriver at det går ud på at barnet skal have det sjovt, men nogle oplevelser som det måske ikke kan få i hverdagen. Jeg er klar over at det ikke er et forlystelsespark vi snakker om.

Jo du skriver faktisk i dit oprindeligt indlæg ret generelt og ikke kun ud fra din søsters oplevelse, at det er et svigt af barnet. Jeg føler mig nu ikke støt, men undrer mig over, at man kan udtale sig om noget med en generalisering, når aflastning gives ud fra helt personbundne årsager.

Jeg trækker bestemt ikke ord ud af din tekst, men forholder mig faktisk ret meget til den oprindelige tekst.

jeg tror ikke min søster er den eneste der føler svigt. Det er det eneste man skal kunne læse, det er det jeg mener. Siger ikke alle har den følelse, det kan jeg ved Gud ikke vide noget om af gode grunde, men selvfølgelig er der andre børn /voksne der sidder med den følelse.. Det tør jeg godt sige. 

Anmeld

18. januar 2013

wamse

isabellasmor skriver:

jeg tror ikke min søster er den eneste der føler svigt. Det er det eneste man skal kunne læse, det er det jeg mener. Siger ikke alle har den følelse, det kan jeg ved Gud ikke vide noget om af gode grunde, men selvfølgelig er der andre børn /voksne der sidder med den følelse.. Det tør jeg godt sige. 

"Har en lillesøster på min fars side som er er aflastning, og på et eller andet plan er det altså et lille svigt man giver sine børn.........."

Så jeg har læst det du skriver!

Selvfølgelig findes der børn/voksne, som føler svigt, det vil der jo altid gøre uanset hvilket emne du berør. Men måske svigtet ville have været meget større, hvis der ikke havde været aflastning.

Jeg synes da det er synd, hvis din søster oplever det som svigt, men jeg tænker også, at hun altså ikke er så gammel endnu, så det kan da bestemt føles anderledes når hun er ældre, og har en større forståelse for flere aspekter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.