Har DU aflastning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2013

Pige2009

kirsti skriver:

Ej det er sgu da lidt helligt!

ja man skal tage sit ansvar men vi har sgu da alle behov for at koble af/komme ud ind imellem! Det lyder jo hverken til det er hver eller hver anden weekend vi taler om!

er man alene med børnene 24/7 365 og ingen familie har til at hjælpe så er det da næsten endnu vigtigere at have børnefri ind imellem om det så er med en barnepige eller aflastning!

Jeps I min optik kommer det netop barnet til gode, hvis mor/far lige får tanket op på overskudskontoen, da man dermed har bedre tid til aktiviteter med barnet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2013

Pige2009

Mortil2tiloktober skriver:

Det er helt i orden . Men jeg har ingen som helst grund til at hakke på folk . Jeg vil bare hjælpe . Og fortælle mine ting .

Anmeld

17. januar 2013

Moar2011

hesøth skriver:

Ahm man skal da ikke søge aflastning for at kunne nyde sin ungdom.

Man må da stå til ansvar overfor det barn man har valgt at få. Når man vælger noget til, så vælger man samtidigt noget andet fra fx byture.... Det er vist generelt opfattelsen af at man SKAL have det hele, der gør at så mange danskere er i økonomisk uføre bl.a.

Anyway, hvis du trænger til en tur i byen, så book en barnepige.

Hmm blev hvis lidt støt der ..

Man r TO om at få barn, mændene kommer hurtig uden om deres ansvar ..

TS jeg vil ikk høre kommunen men evt finde en reseve bedste, barnepige eller veninde..

Anmeld

17. januar 2013

Mamalou

Baagøe skriver:

Jeg synes, du er temmelig fordømmende. Måske er der andre årsager til TS trænger til aflastning. Det er ikke alle for hvem det er lige nemt at blive mor Det er altid nemt at sige, man selv har valgt at blive forælder osv., men jeg er af den mening, at det i sidste ende kommer barnet til gode, når mor/far har overskud

Helt enig

Anmeld

17. januar 2013

K&S

Jeg synes, du er temmelig fordømmende. Måske er der andre årsager til TS trænger til aflastning. Det er ikke alle for hvem det er lige nemt at blive mor Det er altid nemt at sige, man selv har valgt at blive forælder osv., men jeg er af den mening, at det i sidste ende kommer barnet til gode, når mor/far har overskud

enig enig

Anmeld

17. januar 2013

hesøth

isabellasmor skriver:

Aflastning er i min verden en glimrende foranstaltning for familier med sociale problemer. 

Synes at dine venner er helt galt på den, især når det bare handler om du vil i byen og slappe af på sofaen 

Har en lillesøster på min fars side som er er aflastning, og på et eller andet plan er det altså et lille svigt man giver sine børn, i min søsters tilfælde ville det bestemt være et meget større svigt hvis hun IKKE kom i aflastning hver anden weekend, men det er stadig et svigt og det kan man også hører når hun taler om det (hun er 9 år idag, men har været i det i mange år) .. synes nu hellere du skulle finde dig en god barnepige... 

Enig

Anmeld

17. januar 2013

morethanperfect

isabellasmor skriver:

Aflastning er i min verden en glimrende foranstaltning for familier med sociale problemer. 

Synes at dine venner er helt galt på den, især når det bare handler om du vil i byen og slappe af på sofaen 

Har en lillesøster på min fars side som er er aflastning, og på et eller andet plan er det altså et lille svigt man giver sine børn, i min søsters tilfælde ville det bestemt være et meget større svigt hvis hun IKKE kom i aflastning hver anden weekend, men det er stadig et svigt og det kan man også hører når hun taler om det (hun er 9 år idag, men har været i det i mange år) .. synes nu hellere du skulle finde dig en god barnepige... 

Det er altså ikke altid det er et svigt at komme i aflastningsfamilie ..

Mig og min søster har været det i 10 år , fra jeg var 5 - 15 år , og vi snakker stadig med dem , og jeg er 23 ...

Min mor døde da jeg var lille , og det gjorde min far til alene far , og det var RIGTIG hårdt for ham ... 

Det har været skønt for os at komme i aflastning en week. om mdr. !!  Vi lavede de ting , som vi ikke selv havde råd til , og vi havde en "Rigtig" familie der .. 

TS; Jeg syns bestemt ikke det er et tabu emne !! 
Tværtimod .
Men , jeg vil så sige , at jeg syns ikke du skal gøre det fordi du gerne vil i byen osv osv. men fordi du trænger til en enkelt dag til at være dig selv .. Nok er man ung , men man har selv valgt at blive mor Og jeg tror ikke kommunen vil gi barnet en aflastningsfamilie .. Desværre . 

Anmeld

17. januar 2013

wamse

isabellasmor skriver:

Jeg kunne da rigtig godt tænke mig at høre, hvordan du får det til, at det skulle være et svigt, at et barn er i aflastning?

Anmeld

17. januar 2013

wamse

Jeg har aflastning til min datter, og har haft det i 10 måneder nu.
Det er givet ud fra vores baggrund.

Jeg tror desværre ikke, at du kan tilbydes aflastning ud fra de behov du nævner, men måske barnepige/reserve bedste eller noget i den stil kan findes?

Anmeld

17. januar 2013

Frk. Himmelblå

Baagøe skriver:

Ahømn, jeg er for så vidt enig, meeeen: Aflastning via kommunen er noget, der vurderes ud fra barnets tarv. Og er ikke noget, man søger hvis man lige får brug for at slappe lidt af eller savner lidt overskud i hverdagen.

Jeg er megt enig med den anden bruger, der foresslår TS at booke en barnepige.

Man kan sagtens finde en fast person, der så kan komme et par gange om måneden, mens mor fx tager ud med veninderne. 

Men det skal da afgjort være for mors egen regning. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.