isabellasmor skriver:
Aflastning er i min verden en glimrende foranstaltning for familier med sociale problemer.
Synes at dine venner er helt galt på den, især når det bare handler om du vil i byen og slappe af på sofaen 
Har en lillesøster på min fars side som er er aflastning, og på et eller andet plan er det altså et lille svigt man giver sine børn, i min søsters tilfælde ville det bestemt være et meget større svigt hvis hun IKKE kom i aflastning hver anden weekend, men det er stadig et svigt og det kan man også hører når hun taler om det (hun er 9 år idag, men har været i det i mange år) .. synes nu hellere du skulle finde dig en god barnepige...
Det er altså ikke altid det er et svigt at komme i aflastningsfamilie ..
Mig og min søster har været det i 10 år , fra jeg var 5 - 15 år , og vi snakker stadig med dem , og jeg er 23 ...
Min mor døde da jeg var lille , og det gjorde min far til alene far , og det var RIGTIG hårdt for ham ...
Det har været skønt for os at komme i aflastning en week. om mdr. !! Vi lavede de ting , som vi ikke selv havde råd til , og vi havde en "Rigtig" familie der .. 
TS; Jeg syns bestemt ikke det er et tabu emne !!
Tværtimod .
Men , jeg vil så sige , at jeg syns ikke du skal gøre det fordi du gerne vil i byen osv osv. men fordi du trænger til en enkelt dag til at være dig selv .. Nok er man ung , men man har selv valgt at blive mor
Og jeg tror ikke kommunen vil gi barnet en aflastningsfamilie .. Desværre .
Anmeld