børn på klinikken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2013

Viventerjer

tweety2060 skriver:

Hm syntes det er en lidt svær problematik... Ved at forældre som har været så heldige at blive gravide, kommer og stolt viser børnene frem..... Så der kommer små babyer.
MEn som sagt, så er man nok ekstra følsom, men bum bum.... på den anden side, så er der jo også babyer i bilka, på cafe mm.. så nan kan jo heller ikke undgå det....Ring og hør hvad klinikkens holdning er til det. Pøj pøj med det

I bilka og cafe er man også på andre måder forberedt på og møde det.. På klinikken er man sårbar, og det ses for mange som et Helle, hvor man har lov og være "i det hele" .. Syntes ikke man kan sammenligne det på den måde ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2013

Viventerjer

sus73 skriver:

Jeg har prøvet at sidde i en situation, hvor jeg skulle til en samtale, som jeg havde på fornemmelsen ville være en afsluttende en af slagsen, hvor jeg ville få at vide, at der ikke er mere at gøre og at jeg ikke kan få børn (og det var også det der var beskeden). Imedens jeg sidder og venter, og har sorgen og tårerne helt op til kanten, kommer der et par med deres nyfødte barn som de ville vise frem til lægerne. Det var helt umenneskeligt hårdt at sidde der og se deres nyfødte, og alle lægerne der kom springende med smil og "iiih hvor er hun dejlig/fin....".

Jeg synes man skal tænke sig om inden man tager især små børn med ind i venteværelser på klinikker hvor der er barnløse i behandling. Det handler ikke om hvorvidt barnet støjer eller er stille, men det faktum at der kan være par/enlige som har været i behandling adskillige år, og som lige præcis dér har behov for ikke at få børn lige op i hovedet. Vi bliver jo rigeligt konfronteret med børn alle andre steder også.

Anmeld

17. januar 2013

elsgaard90@live.dk

Hej piger, min mand og jeg har prøvet i 3 år og det er selvfølgelig hårdt, men jeg synes ikke at der er noget galt i at ha' børn med på klinikken, jeg har oplevet flere gange at folk har været med deres børn/barn og selvfølgelig kan man godt tænke ihh hvor skulle det bare ha' været mig, men på den anden side er jeg da glad på deres vegne, at det er lykkes for dem. Og det skal lige siges at min veninde også skal med mig på lørdag når jeg skal insemineres og hun har også sin dreng med på snart 2 år. Men acceptere jeres holdninger omkring det.. Knus

Anmeld

17. januar 2013

tweety2060

Viventerdig skriver:

I bilka og cafe er man også på andre måder forberedt på og møde det.. På klinikken er man sårbar, og det ses for mange som et Helle, hvor man har lov og være "i det hele" .. Syntes ikke man kan sammenligne det på den måde ..

Nogle steder ligger klinikken tæt ved svangerskabklinikker, fødeafd m.lign, så jeg tænker bare at det ikke er sikkert man kan undgå babyer.... Og ja, er godt klar over det følelsemæssigt er svært.... Sammenligner nu heller ikke, men tænker klinikken kan sige noget om babyer er velkomne eller ej.

Anmeld

17. januar 2013

Nessie

Til en almindelig skanning som du skal til, så synes jeg absolut ikke at der skal en baby med. Det er jo ikke nødvendigt at have nogen med til den skanning overhovedet.

Jeg ville blive ked af det, hvis nogen kom slæbende med deres lille bitte baby, når jeg selv har prøvet længe og har haft nederlag og skuffelser på stribe.

Hvis det var nogen der ville vise deres behandlingsbaby frem til lægerne og sygeplejerskerne var det noget andet.
Men jeg vil sige klart "nej tak" til at skulle se på "andres" babyer på klinikken.

Som en anden foreslår, kan hun så ikke vente et andet sted i stedet for?

I øvrigt kørte jeg også alene frem og tilbage til klinikken til de almindelige skanninger. Første omgang med 1 time hver vej, og anden omgang en halv time hver vej

Anmeld

17. januar 2013

Viventerjer

tweety2060 skriver:

Nogle steder ligger klinikken tæt ved svangerskabklinikker, fødeafd m.lign, så jeg tænker bare at det ikke er sikkert man kan undgå babyer.... Og ja, er godt klar over det følelsemæssigt er svært.... Sammenligner nu heller ikke, men tænker klinikken kan sige noget om babyer er velkomne eller ej.

Syntes nu ikke kun det er klinikkens ansvar at, svare på om hvad deres holdning er.. Man har også personlig et ansvar i det .. Det er min holdning

Anmeld

17. januar 2013

Viventerjer

Nessie skriver:

Til en almindelig skanning som du skal til, så synes jeg absolut ikke at der skal en baby med. Det er jo ikke nødvendigt at have nogen med til den skanning overhovedet.

Jeg ville blive ked af det, hvis nogen kom slæbende med deres lille bitte baby, når jeg selv har prøvet længe og har haft nederlag og skuffelser på stribe.

Hvis det var nogen der ville vise deres behandlingsbaby frem til lægerne og sygeplejerskerne var det noget andet.
Men jeg vil sige klart "nej tak" til at skulle se på "andres" babyer på klinikken.

Som en anden foreslår, kan hun så ikke vente et andet sted i stedet for?

I øvrigt kørte jeg også alene frem og tilbage til klinikken til de almindelige skanninger. Første omgang med 1 time hver vej, og anden omgang en halv time hver vej

Anmeld

17. januar 2013

KTP86

Kris89 skriver:

Hej.

sagen er den at jeg har tid til første scanning efter start på gonal-f her på onsdag... lige nøjagtig den dag skal alle mandens kolegaer til noget messe og han kan derfor ikke få fri..

jeg vil helst ikke alene afsted og kun mine to veninder ved om vores behandling. jeg har derfor spurgt den ene (hun går på barsel pt.) om hun vil med.

det ville hun gerne, men var jo nød til at tage hendes dreng med (født i december).

spørgsmålet lyder så - er det total uretfærdigt at have sådan en lille guldklump med på klinikken.

Han er meget rolig og bliver der det mindste går hun selvfølgelig ud med ham, men jeg vil jo meget gerne have hendes støtte, når nu manden ikke har mulighed for at tage med.

Jeg har ikke været i sådan et forløb,men jeg syntes ikke børn skal være tilstede. Jeg tænker på hvor ked af det man kan gøre andre ved at have et barn med. Endda en lille nyfødt en af slagsen. Uskyldig og stille,men som en anden skriver så burde klinikken være et sted hvor der er "helle"

Da jeg skulle føde en død søn ,og personalet vidste han var død,så forstod jeg heller ikke hvorfor han skulle til verden på fødegangen. Det var tortur at høre på de nyfødte børn og blive konfronteret med det jeg ikke havde. Jeg ved godt det ikke er det samme,men ville gerne have været fritaget for at være omringet af babyer i en sårbar situation. Visse steder burde være et "helle" Og selvom synet og lyden af en nyfødt kan give håb og glæde,så kan den også give sorg.. Jeg ville tage afsted alene.. Jeg ønsker dig held og lykke! Du har ventet så lang tid,så jeg  for jer 

Anmeld

17. januar 2013

DitteFisk

Nu har jeg aldrig selv stået i barnløsheds-situation, men jeg har dyb medfølelse for dem der gør, så jeg ville føle det som at træde på nogen, hvis jeg tog et lille barn med på sådan en klinik. 

Anmeld

18. januar 2013

Nessie

KTP86 skriver:

Jeg har ikke været i sådan et forløb,men jeg syntes ikke børn skal være tilstede. Jeg tænker på hvor ked af det man kan gøre andre ved at have et barn med. Endda en lille nyfødt en af slagsen. Uskyldig og stille,men som en anden skriver så burde klinikken være et sted hvor der er "helle"

Da jeg skulle føde en død søn ,og personalet vidste han var død,så forstod jeg heller ikke hvorfor han skulle til verden på fødegangen. Det var tortur at høre på de nyfødte børn og blive konfronteret med det jeg ikke havde. Jeg ved godt det ikke er det samme,men ville gerne have været fritaget for at være omringet af babyer i en sårbar situation. Visse steder burde være et "helle" Og selvom synet og lyden af en nyfødt kan give håb og glæde,så kan den også give sorg.. Jeg ville tage afsted alene.. Jeg ønsker dig held og lykke! Du har ventet så lang tid,så jeg  for jer 

Det gør mig så ondt for dig. Hvor må det have været hårdt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.