Børster i tænder på jeres?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2013

morethanperfect

Spyttet har en selvrensende virkning på tænderne , men spytproduktionen er nedsat om natten når man sover . Derfor er tandbørstning rigtig vigtig om morgenen . Det er også vigtigt at børste tænderne igen om aftenen , så de belægninger der er dannet på tænderne i løbet af dagen børstes væk før sengetid ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2013

MorDk

Aagaard skriver:

Det bliver ikke lige så grundigt om morgenen som om aftenen. Om morgenen er det mere princippet i at det bliver gjordt - vi gider ikke den helt store skrige tur, en grundig tandbørstning giver

Ok jamen sådan er man jo så forskellige...

Jeg sys heller ikke skrigeture osv. er fedt. Slet ikke om morgenen MEN tandbørstning slækker vi ikke på her i huset

Anmeld

17. januar 2013

lisbethita

MorDk skriver:

Vi har også fået af vide af tandlægen at De anbefaler den alm . Zendium til børn. Og de må kun få hvad der svarer til deres lillefinger-negl.

Faktisk så er der sødemiddel/sukker i nogle børnetandpastaer... Hmm...  Giver ingen mening! Men det fortalt vores tandlæge os. Derfor fraråder de børnetandpasta.

Jeg har bare fået at vide, at det skal være voksentandpasta. Og ja..det er alligevel svært at give dem mere end en lillefingernegel - der er ikke plads til så meget mere på tandbørsten.

Vidste ikke, at der var sødemiddel i tandpasta? Det lyder mærkeligt - og alligevel sandsynligt. Hm....!

Har du været til tandlæge med dit barn? Det har jeg faktisk ikke. Vi har ikke fået en indkaldelse. Måske jeg skulle tage og få ringet til dem.

Kram

Anmeld

17. januar 2013

MorDk

lisbethita skriver:

Jeg har bare fået at vide, at det skal være voksentandpasta. Og ja..det er alligevel svært at give dem mere end en lillefingernegel - der er ikke plads til så meget mere på tandbørsten.

Vidste ikke, at der var sødemiddel i tandpasta? Det lyder mærkeligt - og alligevel sandsynligt. Hm....!

Har du været til tandlæge med dit barn? Det har jeg faktisk ikke. Vi har ikke fået en indkaldelse. Måske jeg skulle tage og få ringet til dem.

Kram

Ja tror vi var afsted da han var 1½ eller sådan?

Anmeld

17. januar 2013

MariaKyedDK

Den lykkelige skriver:

....... om MORGENEN  Vi gør.. men kom til at tænke på om det var nødvendig? Eller hvad man kan sige.. hun spiser jo alligevel igen halvanden time efter.. men kun fordi jeg jo selv børster tænder om morgenen også.. men det jo ikke pga mad, men evt dårlig ånde 

Ja det gør jeg

Morgen og Aften, Nogle gange eftermiddag også, hvis det f.eks. er lørdag og vi har været til et eller andet fest halløg med slik og kager.

så bliver bisserne også lige børstet

Anmeld

17. januar 2013

lisbethita

MorDk skriver:

Ja tror vi var afsted da han var 1½ eller sådan?

Ok...har skrevet en mail, da jeg ikke kunne komme igennem på tlf. Men prøver igen på tlf.

Kram

Anmeld

17. januar 2013

CamillaSoefelt

Den lykkelige skriver:

....... om MORGENEN  Vi gør.. men kom til at tænke på om det var nødvendig? Eller hvad man kan sige.. hun spiser jo alligevel igen halvanden time efter.. men kun fordi jeg jo selv børster tænder om morgenen også.. men det jo ikke pga mad, men evt dårlig ånde 

Ja vi gør både morgen og aften;-). Lige grundigt begge gange;0)!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.