Børster i tænder på jeres?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2013

MortilElias2010

Jeg børster tænder om aftenen på Elias med voksentandpasta. Fra tid til anden om morgenen. Indimellem smutter det om aftenen. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2013

MorDk

Jeg kan simpelthen ikke forstå at der alligevel er "så mange" som slækker lidt på det med tandbørstningen?! Hvorfor? Det er vigtigt at få børstet sine tænder. Det er vigtigt at ungerne lærer af de voksne, at det er vigtigt og man skal børste tænder HVER morgen og hver AFTEN. Selvfølgelig kan det smutte hvis ens barn er faldet i søvn eller lign. men sådan generelt.

Herhjemme får Bassen lov at børste først. MEN mor eller far børster ALTID efter... ALTID. Han kan råbe, skrige og vride sig. Vi er "GRÆSKE" De tænder SKAL børstes. Ikke om det er til forhandling m.m

Anmeld

16. januar 2013

MorDk

Aagaard skriver:

Vi børster de fleste morgner, men det bliver ikke lige så grundigt om aftenen.

Mener du... at det ikke bliver så grundigt om aften eller ikke liiiige så grundigt som OM aften?

Anmeld

16. januar 2013

MorDk

lisbethita skriver:

Hejsa,

Jah...jeg børster tænder på min datter både morgen OG aften og med voksentandpasta. Min veninde arbejder i tandplejen og har sagt, at der ikke er nok flour (eller hvad det hedder) i børnetandpasta. Vi har børstet hendes tænder siden hun fik dem.

:-)

Vi har også fået af vide af tandlægen at De anbefaler den alm . Zendium til børn. Og de må kun få hvad der svarer til deres lillefinger-negl.

Faktisk så er der sødemiddel/sukker i nogle børnetandpastaer... Hmm...  Giver ingen mening! Men det fortalt vores tandlæge os. Derfor fraråder de børnetandpasta.

Anmeld

16. januar 2013

MorDk

michelledam skriver:

Isabella har sjældent dårlig ånde om morgenen. Men vi børster om aften. Og om morgen får hun selv lov. For så står hun på en skammel foran vasken imens jeg børster tænder ogaå. Ved godt hun ikke får børstet dem grundigt om morgenen. Men hun elsker at stå selv og så kigger hun på hvordan jeg gør. Og bliver bedre og bedre for hver dag. Og det med at spytte tandpastaen ud prøver hun jo også fordi jeg gør det. Og det ser sgu aå morsomt ud

Nu er det jo ikke kun pga. dårlig ånde man børste tænder...

Anmeld

16. januar 2013

B&J

MorDk skriver:

Jeg kan simpelthen ikke forstå at der alligevel er "så mange" som slækker lidt på det med tandbørstningen?! Hvorfor? Det er vigtigt at få børstet sine tænder. Det er vigtigt at ungerne lærer af de voksne, at det er vigtigt og man skal børste tænder HVER morgen og hver AFTEN. Selvfølgelig kan det smutte hvis ens barn er faldet i søvn eller lign. men sådan generelt.

Herhjemme får Bassen lov at børste først. MEN mor eller far børster ALTID efter... ALTID. Han kan råbe, skrige og vride sig. Vi er "GRÆSKE" De tænder SKAL børstes. Ikke om det er til forhandling m.m

Nemlig sådan gør vi også her daniel får lov ført men vi gør ALTID bagefter morgen og aften også om det er med en kæmpe kamp jamen han skal nok takke os når hans tænder er smukke og ikke dårlige grimme osv... men dog er det blev 90% nemmer efter han fik en eltandbørste

Anmeld

16. januar 2013

MorDk

B&J skriver:

Nemlig sådan gør vi også her daniel får lov ført men vi gør ALTID bagefter morgen og aften også om det er med en kæmpe kamp jamen han skal nok takke os når hans tænder er smukke og ikke dårlige grimme osv... men dog er det blev 90% nemmer efter han fik en eltandbørste

Anmeld

16. januar 2013

Mother-love

MorDk skriver:

Nu er det jo ikke kun pga. dårlig ånde man børste tænder...

Nej det ved jeg godt. Men der var nogle stykker der skrev at deres børn havde dårlig ånde så jo de børstede tænder om morgenen. Derfor skrev jeg det

Anmeld

16. januar 2013

MorDk

michelledam skriver:

Nej det ved jeg godt. Men der var nogle stykker der skrev at deres børn havde dårlig ånde så jo de børstede tænder om morgenen. Derfor skrev jeg det

Nååhr ok.

Anmeld

16. januar 2013

Aagaard

MorDk skriver:

Mener du... at det ikke bliver så grundigt om aften eller ikke liiiige så grundigt som OM aften?

Det bliver ikke lige så grundigt om morgenen som om aftenen. Om morgenen er det mere princippet i at det bliver gjordt - vi gider ikke den helt store skrige tur, en grundig tandbørstning giver

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.