Børster i tænder på jeres?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2013

CaWi

Vores har først lige fået sin første tand netop i dag. Men den vil blive børste morgen og aften.

For det første synes jeg det er sindsyg vigtigt med en god mundhygiejne, så det kan han lige så godt lære fra start.

For det andet er mandens faster tandplejer, så vi får hug hvis vi ikke holder hans tænder.

For det tredje, så er svigermor pædagog i en børnehave. I drømmer ikke om hvilke ting hun ser, fordi børnene, både i vuggestuen og børnehaven ikke får børstet tænder.

Og mit barn skal ikke være et af dem pædagog snakker om, fordi det altid lugtet ud af munden og ikke får børstet tænder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2013

morethanperfect

JS<3 skriver:

Nå okay (:

min tandlæge frarådet mig at gøre det 3 gange om dagen da det ødelagde emaljen, men skal selvfølgelig ikke gøre mig klog på det (:

Nå for pokker .. Det har min dagplejemor gjort i de 19 år hun har været dagplejer

Anmeld

16. januar 2013

morethanperfect

JS<3 skriver:

Nå okay (:

min tandlæge frarådet mig at gøre det 3 gange om dagen da det ødelagde emaljen, men skal selvfølgelig ikke gøre mig klog på det (:

Nå for pokker .. Det har min dagplejemor gjort i de 19 år hun har været dagplejer

Anmeld

16. januar 2013

JS<3

morethanperfect skriver:

Nå jamen så har hun nok ret (:

Anmeld

16. januar 2013

MorDk

Når første tand dukker op så bliver der børstet tænder morg og aften lige som hos os andre. Det er vigtigt!

Anmeld

16. januar 2013

isabellasmor

Den lykkelige skriver:

....... om MORGENEN  Vi gør.. men kom til at tænke på om det var nødvendig? Eller hvad man kan sige.. hun spiser jo alligevel igen halvanden time efter.. men kun fordi jeg jo selv børster tænder om morgenen også.. men det jo ikke pga mad, men evt dårlig ånde 

Selvfølgelig synes det er den bedste vane man kan give sine børn  Og synes faktisk det er lige så vigtigt som at vaske hænder efter wc... Vi børster morgen og aften , og har gjort det siden hun fik tænder 

Anmeld

16. januar 2013

lisbethita

Den lykkelige skriver:

....... om MORGENEN  Vi gør.. men kom til at tænke på om det var nødvendig? Eller hvad man kan sige.. hun spiser jo alligevel igen halvanden time efter.. men kun fordi jeg jo selv børster tænder om morgenen også.. men det jo ikke pga mad, men evt dårlig ånde 

Hejsa,

Jah...jeg børster tænder på min datter både morgen OG aften og med voksentandpasta. Min veninde arbejder i tandplejen og har sagt, at der ikke er nok flour (eller hvad det hedder) i børnetandpasta. Vi har børstet hendes tænder siden hun fik dem.

:-)

Anmeld

16. januar 2013

Faith

Må indrømme at det sommetider smutter for os om morgenen. Mest fordi det sommetider er nogle travle morgener. Men så børster vi bare ekstra godt om aftenen. Men man bør jo nok egentlig spørge sig selv "ville jeg selv gå på arbejde med ubørstede tænder og morgenånde?". Og så har man svaret på om det er nødvendigt at børste sine børns tænder om morgenen

Anmeld

16. januar 2013

Palaja

Ja, børster tænderne morgen og aften. På fridage bliver de først børstet inden hun kommer ud og sover til middag. Ved egentlig ikke hvorfor det er blevet sådan... Kunne vel lige så godt børste om morgenen på fridage også 

Anmeld

16. januar 2013

Mother-love

Isabella har sjældent dårlig ånde om morgenen. Men vi børster om aften. Og om morgen får hun selv lov. For så står hun på en skammel foran vasken imens jeg børster tænder ogaå. Ved godt hun ikke får børstet dem grundigt om morgenen. Men hun elsker at stå selv og så kigger hun på hvordan jeg gør. Og bliver bedre og bedre for hver dag. Og det med at spytte tandpastaen ud prøver hun jo også fordi jeg gør det. Og det ser sgu aå morsomt ud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.