skal jeg være bekymret når...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2013

Nessie

He he, sikke en fantasi

Herhjemme har vi i en sang haft besøg af solen der gik ned i kælderen og slukkede lyset Omkvædet lød: Ja, det gjorde han, ja det gjorde han, ja det gjorde han

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2013

L&V

_-Kathrine-_ skriver:

Anmeld

15. januar 2013

henh01

Månsson skriver:

Fordi ofte hvis man vælger at være utro så fortæller man lige sin 5årige datter det, for de er jo bare gode til at holde på hemmeligheder Arh mon ik det bare er en livlig fantasi

Argh... den er langt ude ikke...

Hun kan jo have overhørt en samtale eller set noget hun ikke burde! Jeg siger ikke det er sådan - men jeg ville tænke mit hvis mine børn sang at deres far havde en anden

Anmeld

15. januar 2013

henh01

Sara. skriver:

Børn er forskellige, og ligeså forskellige omkring sange, fantasi mm som med højde og vægt. Og det er det nok vigtigt at huske på.
Lærke er en pige som undrer sig over meget og som "leger" med virkeligheden. Hun synger ikke kun om det der sker, men digter sange om alt mellem himmel og jord. tror det er vigtigt at høre sangen fra Lærkes synspunkt - se den i børneperspektiv.. Far har en anden kæreste - hvad ligger der i det? Lærke har 3 kærester i børnehaven, måske det er det samme hun digter med ham. Tror slet ikke hun ved hvad utroskab er, som jeg kan forstå du ligger i det + dine tilhængere Tror man skal passe på med at overføre sine egne tanker og det voksne perspektiv til børns handlinger altid. Men i stedet prøve at forstå deres egen oplevelse af situationen.

Ja selvfølgelig bør man det..

Anmeld

15. januar 2013

MomInTheMaking

Sara. skriver:

... Min datter synger :

"Jeg elsker min mor og også min far.. Og også noooor (lillebror)... Blomster er flotte og dufter så dejligt af solskin... Og min far har en anden kæreste... "

Hahahaha ja, må nok indrømme jeg ikke er bekymret men fik et smil på læben. Min mands reaktion da jeg fortalte det var at han gik hen til vores datter og sagde "lærke jeg sagde jo du ikke måtte sige noget"

Hvor er hun bare skøn.

Og selvfølgelig har du sgu da ikke noget at være bekymret for, synes godt nok det er en skam at der findes så mange herinde der altid skal piske en stemning op.

Det er da et held at du er stærk. har indsigt og  er dygtig til at argumentere, for en knap så stærk person var da hurtigt blevet meget i tvivl og ked af det over folks paranoide tolkninger omkring noget som bare skulle være en kærlig fortælling om sin datters sjove sange.

Jesus fucking christ hvor skal folk bare slappe lidt af nogen gange.

Men.. skulderklap til dig.

Anmeld

15. januar 2013

L&V

henh01 skriver:

J

Argh... den er langt ude ikke...

Hun kan jo have overhørt en samtale eller set noget hun ikke burde! Jeg siger ikke det er sådan - men jeg ville tænke mit hvis mine børn sang at deres far havde en anden

Jo det var jo det jeg syntes Ja oki, kan bare huske al det pis jeg selv sagde som barn og bare i børnehaven hver dag, uh ha hvis jeg sku tro på alt det ville jeg blive skidt

Anmeld

16. januar 2013

Elgaard73

Mom In The Making skriver:

Hvor er hun bare skøn.

Og selvfølgelig har du sgu da ikke noget at være bekymret for, synes godt nok det er en skam at der findes så mange herinde der altid skal piske en stemning op.

Det er da et held at du er stærk. har indsigt og  er dygtig til at argumentere, for en knap så stærk person var da hurtigt blevet meget i tvivl og ked af det over folks paranoide tolkninger omkring noget som bare skulle være en kærlig fortælling om sin datters sjove sange.

Jesus fucking christ hvor skal folk bare slappe lidt af nogen gange.

Men.. skulderklap til dig.

Lige mine ord.

Syntes at det er rigtig synd at en så kær og sød historie straks skal "farves" at sådanne kommentarer. Hvis der er nogen der kan blive bekymret over sådan en sang, kunne man godt fristes til at tro at vedkommende har problemmer med at stole på sin mand... Ellers kan jeg slet ikke forstå, at det kan sætte sådanne bekymringer/tanker igang.

Til TS : Din pige lyder som en sød og kær pige, som helt naturligt leger med ordene og udforsker fantasi og virkelighed. Jeg ville absolut ikke være bekymret. Og dejligt at høre at din mand reagerede humoristisk på det.

Kram herfra.

Anmeld

16. januar 2013

FrkZier

Sara. skriver:

... Min datter synger :

"Jeg elsker min mor og også min far.. Og også noooor (lillebror)... Blomster er flotte og dufter så dejligt af solskin... Og min far har en anden kæreste... "

Hahahaha ja, må nok indrømme jeg ikke er bekymret men fik et smil på læben. Min mands reaktion da jeg fortalte det var at han gik hen til vores datter og sagde "lærke jeg sagde jo du ikke måtte sige noget"

haha hvor hun skør og kær

jeg tror nu absolut ikke jeg ville blive nervøs for om han havde en anden kæreste, i børneverden er man jo kærester bare fordi man står ved siden af hinanden i køen i netto

Anmeld

16. januar 2013

Den lykkelige

Hi hi hvor sødt.. Tror bestemt ikke der skal lægges noget i det! 
Da jeg gik i børnehave havde jeg engang sagt til personalet at min far slog mig  har han ALDRIG gjort!! Han er den sødeste og bedste far man kunne ønske sig.. Han var så ked af det da han fik det afvide og total forvirret og snakker stadig om det nogen gange idag.. fatter ikke hvorfor jeg gjorde det.. men altså livlig fantasi har de små  
Jeg havde også taget det præcis som din mand og sagt sådan noget i sjov bagefter 

Anmeld

16. januar 2013

TbCp

Sara. skriver:

... Min datter synger :

Hahahaha hvor er hun sød!!!

Mon ikke der findes andre forældre i børnehaven der er skilt  og hun måske den vej har hørt om at en eller andens far har en anden kæreste...

Det ville da i hvert fald være sådan noget der ville blive digtet historier om herhjemme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.