skal jeg være bekymret når...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2013

_-Kathrine-_

Sara. skriver:

Fordi hun er en pige på 5 år og "leger" med virkeligheden samt fantasien. Der elsker at synge og opdigte sange.
Der elsker rollelege, kærestelege, der går op i og spørger ind til hvordan ting, fænomener,mennesker mm hænger sammen...

Jeg er i hvert fald ikke det mindste bekymret slet slet ikke

Hvor er hun sød
Syns bestemt heller ikke der er noget at være bekymret for!
Jeg blev også mødt af et andet barn i min søns vuggestue en dag der sagde "min mor slår" og ugen forinden var det pædagogen der slog og dét var der altså heller ikke noget i...!
Børn har da bare en fantastisk fantasi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2013

Sara.

henh01 skriver:

Min datter på 8 år havde også en periode hvor hun sang og digtede sange. Det var dog ting hun stødte på - altså hvis vi sad og spiste og hun fik øje på lampen så kunne hun synge: Tra la la la la vi spiser mad - bum bum buuum og der var en pæn lampe over bordet - tra la la laaa..

Jeg undrer mig over hun digter det om noget hun (forhåbentligt) ikke har oplevet - hvorfra ved hun at det er en virkelig for sig?

Børn er forskellige, og ligeså forskellige omkring sange, fantasi mm som med højde og vægt. Og det er det nok vigtigt at huske på.
Lærke er en pige som undrer sig over meget og som "leger" med virkeligheden. Hun synger ikke kun om det der sker, men digter sange om alt mellem himmel og jord. tror det er vigtigt at høre sangen fra Lærkes synspunkt - se den i børneperspektiv.. Far har en anden kæreste - hvad ligger der i det? Lærke har 3 kærester i børnehaven, måske det er det samme hun digter med ham. Tror slet ikke hun ved hvad utroskab er, som jeg kan forstå du ligger i det + dine tilhængere Tror man skal passe på med at overføre sine egne tanker og det voksne perspektiv til børns handlinger altid. Men i stedet prøve at forstå deres egen oplevelse af situationen.

Anmeld

15. januar 2013

Fenja09

Sara. skriver:

Fordi hun er en pige på 5 år og "leger" med virkeligheden samt fantasien. Der elsker at synge og opdigte sange.
Der elsker rollelege, kærestelege, der går op i og spørger ind til hvordan ting, fænomener,mennesker mm hænger sammen...

Jeg er i hvert fald ikke det mindste bekymret slet slet ikke

Kan sagtens forstå at du ikke er bekymret - det ville jeg bestemt heller ikke være  Børn synger, leger og har en livlig fantasi

/Fenja

Anmeld

15. januar 2013

Sara.

_-Kathrine-_ skriver:

Hvor er hun sød
Syns bestemt heller ikke der er noget at være bekymret for!
Jeg blev også mødt af et andet barn i min søns vuggestue en dag der sagde "min mor slår" og ugen forinden var det pædagogen der slog og dét var der altså heller ikke noget i...!
Børn har da bare en fantastisk fantasi

tak det synes jeg jo også hun er og det var også med et smil på læben jeg oprettede tråden...

Børn har nemlig ofte en fantasi som de leger med og prøver af.. Synes det er så dejligt

Jeg troede måske lidt naivt at der bare kunne smiles af det

Anmeld

15. januar 2013

Sara.

Fenja09 skriver:

Kan sagtens forstå at du ikke er bekymret - det ville jeg bestemt heller ikke være  Børn synger, leger og har en livlig fantasi

/Fenja

det er jeg glad for....

Anmeld

15. januar 2013

Majbrit P

Haha, hvor sødt!

For hende er det nok en anden kæreste når han snakker med en anden kvinde i brugsen osv - alle han giver opmærksomhed udenom mor tror det er meget normalt. For børn i den alder er kærester med alle der giver dem opmærksomhed på deres egen alder

Anmeld

15. januar 2013

Fenja09

Three little steps skriver:

Haha, hvor sødt!

For hende er det nok en anden kæreste når han snakker med en anden kvinde i brugsen osv - alle han giver opmærksomhed udenom mor tror det er meget normalt. For børn i den alder er kærester med alle der giver dem opmærksomhed på deres egen alder

Det var lige præcis hvad jeg ville have skrevet, men som aldrig kom ned - i den alder vil de fleste døtre giftes med farmand, så ville nu heller ikke være bekymret

Anmeld

15. januar 2013

L&V

henh01 skriver:

Haha

Jeg tror nu jeg alligevel ville tænke mit - hvorfor skulle hun finde på sådan noget hvis der ikke var noget i det?

Fordi ofte hvis man vælger at være utro så fortæller man lige sin 5årige datter det, for de er jo bare gode til at holde på hemmeligheder Arh mon ik det bare er en livlig fantasi

Anmeld

15. januar 2013

L&V

Sara. skriver:

... Min datter synger :

"Jeg elsker min mor og også min far.. Og også noooor (lillebror)... Blomster er flotte og dufter så dejligt af solskin... Og min far har en anden kæreste... "

Hahahaha ja, må nok indrømme jeg ikke er bekymret men fik et smil på læben. Min mands reaktion da jeg fortalte det var at han gik hen til vores datter og sagde "lærke jeg sagde jo du ikke måtte sige noget"

Skøøøn unge, sikke en flot sang den er da MGP værdig måske endda med en lille dans ha ha

Åh hvor kan der komme mange røverhistorier og hvor var det frisk af din mand at lave lidt gas med det

Anmeld

15. januar 2013

_-Kathrine-_

Månsson skriver:

Fordi ofte hvis man vælger at være utro så fortæller man lige sin 5årige datter det, for de er jo bare gode til at holde på hemmeligheder Arh mon ik det bare er en livlig fantasi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.