henh01 skriver:
Min datter på 8 år havde også en periode hvor hun sang og digtede sange. Det var dog ting hun stødte på - altså hvis vi sad og spiste og hun fik øje på lampen så kunne hun synge: Tra la la la la vi spiser mad - bum bum buuum og der var en pæn lampe over bordet - tra la la laaa..
Jeg undrer mig over hun digter det om noget hun (forhåbentligt) ikke har oplevet - hvorfra ved hun at det er en virkelig for sig?
Børn er forskellige, og ligeså forskellige omkring sange, fantasi mm som med højde og vægt. Og det er det nok vigtigt at huske på.
Lærke er en pige som undrer sig over meget og som "leger" med virkeligheden. Hun synger ikke kun om det der sker, men digter sange om alt mellem himmel og jord. tror det er vigtigt at høre sangen fra Lærkes synspunkt - se den i børneperspektiv.. Far har en anden kæreste - hvad ligger der i det? Lærke har 3 kærester i børnehaven, måske det er det samme hun digter med ham. Tror slet ikke hun ved hvad utroskab er, som jeg kan forstå du ligger i det + dine tilhængere

Tror man skal passe på med at overføre sine egne tanker og det voksne perspektiv til børns handlinger altid. Men i stedet prøve at forstå deres egen oplevelse af situationen.
Anmeld