Hvordan lærer han at drikke af kop?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. januar 2013

Fenja09

Masig skriver:

Vores dreng på 1/2 år kan stadig ikke finde ud af at drikke af kop/glas.  Vi har øvet med ham i to mdr, men han kan stadig ikke finde ud af det. Vi har prøvet med store glas, små glas, shotglas, kop, plastikglas, ja endda kop med hældetud, men ikke engang det kan han finde ud af. Skal lige siges han er flaskebarn, kan det have noget at sige, at han er vant til at få væske/mad på sutteflaske? Har tænkt om det var en mulighed at give ham hans mælk på kop, så han blev "tvunget" til at drikke af kop for at få mad. Men synes det er en lidt dårlig løsning. Han får grød og har helt styr på det med læberne om skeen og det hele, så undrer mig at han stadig ikke har fundet ud af detmed koppen. 

Nogle gode råd til hvordan vi lære ham at drikke af kop? Han kan jo ikke blive ved med flaske. 

Det skal nok komme, bare tag det stille og roligt og lad være med at "presse" ham. Vores datter lærte ret hurtigt at drikke af kop og hun har fået flaske fra hun var 3 måneder, så tror ikke det har noget med det at gøre. Hvad jeg kan huske  var hun ældre end 6 måneder før hun drak "rigtig fint".

Han skal først starte i dagpleje om 2 måneder og der kan ske rigtig meget. Derudover så lære dagplejemoderen ham også at drikke af kop, hvis han stadig har svært ved det. Det er ikke noget i skal tænke så meget over. Vores datter spiste f.eks kun grød da hun startede som 11 måneder gammel, så der har dp været inde over mht rugbrødshapsere osv.

Det er jo en del af deres job, at udvikle børnene og lære dem nye ting.

/Fenja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2013

Masig

Fenja09 skriver:

Det skal nok komme, bare tag det stille og roligt og lad være med at "presse" ham. Vores datter lærte ret hurtigt at drikke af kop og hun har fået flaske fra hun var 3 måneder, så tror ikke det har noget med det at gøre. Hvad jeg kan huske  var hun ældre end 6 måneder før hun drak "rigtig fint".

Han skal først starte i dagpleje om 2 måneder og der kan ske rigtig meget. Derudover så lære dagplejemoderen ham også at drikke af kop, hvis han stadig har svært ved det. Det er ikke noget i skal tænke så meget over. Vores datter spiste f.eks kun grød da hun startede som 11 måneder gammel, så der har dp været inde over mht rugbrødshapsere osv.

Det er jo en del af deres job, at udvikle børnene og lære dem nye ting.

/Fenja

Ok, jeg tager det roligt og prøver at være tålmodig hehe. Det skal jo nok komme, men tænkte bare han skulle kunne det inden han kom i dp. Men ja han lære det jo bare der så, hvis ikke herhjemme. 

Anmeld

14. januar 2013

Fenja09

Masig skriver:

Ok, jeg tager det roligt og prøver at være tålmodig hehe. Det skal jo nok komme, men tænkte bare han skulle kunne det inden han kom i dp. Men ja han lære det jo bare der så, hvis ikke herhjemme. 

Ja, i fortsætter som i hidtil har gjort og dp´en tager den bare fra hvor han er og så er i jo endnu flere til at lære ham det. Han skal nok lære det - tror det er ligesom alt andet med de små, nogle er hurtige til et og andre til noget andet

Mange gange så lære de også af de andre børn - vores datter udviklede sig virkelig meget på rigtig kort tid da hun var startet i dp fordi hun jo "efterabede" de andre børn.

Så bare tag jer god tid - lige pludselig drikker han af kop og løber samtidigt hehe

/Fenja

Anmeld

14. januar 2013

Kay

Masig skriver:

De burde jo egentlig bare lære det af at se på os herhjemme. Men jo det kommer jo nok. 

det er nemmere at spejle sig i andre børn end i voksne

Anmeld

14. januar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ska de ku drikke af kop når de kun er 6 mdr??

Måske jeg spørg dumt,men det tror jeg altså ik thea ku før hun var 8 mdr. Og alberte på 6 mdr,har slet ik prøvet det endnu. Vh stine

Anmeld

14. januar 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Vi startede med en kop med tud på, og prøvede med æggebæger osv osv men eneste jeg kan sige er at man bare er nødt til at hænge i og lade dem finde tempoet selv med det.

Vi startede med at han selv skulle holde sutteflasken når han drak af den lille der passede til hans hånd i størrelse og derfra fik han lyst til at prøve at hjælpe med at holde sin kop med låg på og så begyndte han ikke at ville have toppen på længere og så gik det langsomt fremad med at han hellere ville have et glas fremfor koppen

Anmeld

15. januar 2013

Masig

Fenja09 skriver:

Ja, i fortsætter som i hidtil har gjort og dp´en tager den bare fra hvor han er og så er i jo endnu flere til at lære ham det. Han skal nok lære det - tror det er ligesom alt andet med de små, nogle er hurtige til et og andre til noget andet

Mange gange så lære de også af de andre børn - vores datter udviklede sig virkelig meget på rigtig kort tid da hun var startet i dp fordi hun jo "efterabede" de andre børn.

Så bare tag jer god tid - lige pludselig drikker han af kop og løber samtidigt hehe

/Fenja

Hehe ja det gør han jo nok. Ja men jeg må bare vente tålmodigt jo 

Anmeld

15. januar 2013

Masig

StineW79 skriver:

Ska de ku drikke af kop når de kun er 6 mdr??

Måske jeg spørg dumt,men det tror jeg altså ik thea ku før hun var 8 mdr. Og alberte på 6 mdr,har slet ik prøvet det endnu. Vh stine

Nej det skal de ikke, men han skal jo i dp snart, så ville jo være optimalt at han kunne det, og tænkte atmed to mdrs øvelse burde han have lært det, men sådan skulle det så ikke være. 

Anmeld

15. januar 2013

Masig

Wampires skriver:

Vi startede med en kop med tud på, og prøvede med æggebæger osv osv men eneste jeg kan sige er at man bare er nødt til at hænge i og lade dem finde tempoet selv med det.

Vi startede med at han selv skulle holde sutteflasken når han drak af den lille der passede til hans hånd i størrelse og derfra fik han lyst til at prøve at hjælpe med at holde sin kop med låg på og så begyndte han ikke at ville have toppen på længere og så gik det langsomt fremad med at han hellere ville have et glas fremfor koppen

Koppen med hældetud kan han heller ikke finde ud af. Men sutteflaske, det kan han!!! Hehe.... Men ja det kommer jo nok. 

Anmeld

15. januar 2013

Masig

Kay skriver:

det er nemmere at spejle sig i andre børn end i voksne

Ja kan godt være. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.