Hvordan lærer han at drikke af kop?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. januar 2013

Masig

AnnaKJ skriver:

Sådan har vi det også med Carolina
Hun vil gerne have glasset, men hun bruger tungen til at drikke med

Men hun vil heller ikke rigtig skemad - hun "suger" det ind fra skeen og der er ikke ret meget hun vil have
Gruer for det, når du starter i dp om 3 uger

ja kan jeg godt forstå. Fabian drikker også med tungen hvilket resultere i at det hele bare ryger ud igen fordi han skubber det ud. Men han er slet ikke interesseret i glasset overhovedet. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2013

Masig

Kay skriver:

uhhh det er jo snart...  hvordan har du det med det??? elna er skrevet op til 1 maj...

Jeg har det helt fint. Jeghar virkelig svært ved at stimulere ham herhjemme fordi han kræver så meget opmærksomhed og så mange oplevelser hele tiden. Så tror virkelig han har godt af at komme ud. Han skal så bare vænne sig til det med andre børn. Han er ikke så glad for mange mennesker og larmende børn, så det skal han lige finde ud af. 

Anmeld

14. januar 2013

Kay

Masig skriver:

Jeg har det helt fint. Jeghar virkelig svært ved at stimulere ham herhjemme fordi han kræver så meget opmærksomhed og så mange oplevelser hele tiden. Så tror virkelig han har godt af at komme ud. Han skal så bare vænne sig til det med andre børn. Han er ikke så glad for mange mennesker og larmende børn, så det skal han lige finde ud af. 

jamen... så vidt jeg kan huske fra arbejdet (fuck en ammehjerne man har opbygget) så lære de små hurtigt at drikke af kop, spise selv osv. fordi de kan spejle sig i de andre børn... og lære ved at kigge på dem... så mon ik det går

Anmeld

14. januar 2013

Clisolka

Masig skriver:

Vores dreng på 1/2 år kan stadig ikke finde ud af at drikke af kop/glas.  Vi har øvet med ham i to mdr, men han kan stadig ikke finde ud af det. Vi har prøvet med store glas, små glas, shotglas, kop, plastikglas, ja endda kop med hældetud, men ikke engang det kan han finde ud af. Skal lige siges han er flaskebarn, kan det have noget at sige, at han er vant til at få væske/mad på sutteflaske? Har tænkt om det var en mulighed at give ham hans mælk på kop, så han blev "tvunget" til at drikke af kop for at få mad. Men synes det er en lidt dårlig løsning. Han får grød og har helt styr på det med læberne om skeen og det hele, så undrer mig at han stadig ikke har fundet ud af detmed koppen. 

Nogle gode råd til hvordan vi lære ham at drikke af kop? Han kan jo ikke blive ved med flaske. 

Mit eneste råd er at i skal blive ved - det skal nok komme en dag, når i mindst venter det 

Jeg tror min datter har været 7-8 mrd. gammel da hun fandt ud af det faktisk var meget sjovt, at kunne drikke af kop selv 

Anmeld

14. januar 2013

Masig

Kay skriver:

jamen... så vidt jeg kan huske fra arbejdet (fuck en ammehjerne man har opbygget) så lære de små hurtigt at drikke af kop, spise selv osv. fordi de kan spejle sig i de andre børn... og lære ved at kigge på dem... så mon ik det går

De burde jo egentlig bare lære det af at se på os herhjemme. Men jo det kommer jo nok. 

Anmeld

14. januar 2013

Masig

Babymor2010 skriver:

Mit eneste råd er at i skal blive ved - det skal nok komme en dag, når i mindst venter det 

Jeg tror min datter har været 7-8 mrd. gammel da hun fandt ud af det faktisk var meget sjovt, at kunne drikke af kop selv 

Ok. Ja de skal jo nok lære det, men synes godt nok han er noget sløv til det 

Anmeld

14. januar 2013

Muffinmus

De fleste lærer det når det lærer at spise rigtig mad, grød osv. Når så tungen har læst det vil det automatisk gå lidt nemmere med vandet i kop.:-D

Anmeld

14. januar 2013

Masig

MariaE skriver:

De fleste lærer det når det lærer at spise rigtig mad, grød osv. Når så tungen har læst det vil det automatisk gå lidt nemmere med vandet i kop.:-D

Han kan sagtens spise grød, rigtig fint endda... Men koppen dur han ikke til...

Anmeld

14. januar 2013

Mettefpigen

Det kommer stille og roligt :-) her var ham ca 1 år før han rigtig drak af kop....

Anmeld

14. januar 2013

B&J

Daniel var også ca omkring 1år da han kunne drikke af et glas selv eller krus dem med børne motiver på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.