Hvordan lærer han at drikke af kop?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.030 visninger
46 svar
0 synes godt om
14. januar 2013

Masig

Vores dreng på 1/2 år kan stadig ikke finde ud af at drikke af kop/glas.  Vi har øvet med ham i to mdr, men han kan stadig ikke finde ud af det. Vi har prøvet med store glas, små glas, shotglas, kop, plastikglas, ja endda kop med hældetud, men ikke engang det kan han finde ud af. Skal lige siges han er flaskebarn, kan det have noget at sige, at han er vant til at få væske/mad på sutteflaske? Har tænkt om det var en mulighed at give ham hans mælk på kop, så han blev "tvunget" til at drikke af kop for at få mad. Men synes det er en lidt dårlig løsning. Han får grød og har helt styr på det med læberne om skeen og det hele, så undrer mig at han stadig ikke har fundet ud af detmed koppen. 

Nogle gode råd til hvordan vi lære ham at drikke af kop? Han kan jo ikke blive ved med flaske. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2013

Kay

jeg har samme problem med elna (godt nok kun 5 måneder)

hun er super god til det med mos og grød og spiser fine måltider... men drikke af kop kan hun ikke...

Anmeld

14. januar 2013

Masig

Kay skriver:

jeg har samme problem med elna (godt nok kun 5 måneder)

hun er super god til det med mos og grød og spiser fine måltider... men drikke af kop kan hun ikke...

Synes det er lidt træls. Han skal jo snart i dagpleje og der skulle han gerne kunne drikke af kop jo. 

Anmeld

14. januar 2013

Drømme

Vi startede ud med snapseglas da hun ikke var ret gammel. Hun havde det med at blive vildt overtræt og sulten på samme tid, og så var det den eneste måde vi kunne få hende til at falde til ro. Derfra var overgangenlet til at få hende til at drikke af glas. Hun er brystbarn.

Jeg ville nok give det en pause, hvis jeg var dig. Vent et par uger og så prøv igen.

det skal nok komme, børn er bare forskellige om ikke andet har dagplejen eller sundhedssygeplejesken nok et par gode råd

Anmeld

14. januar 2013

Kay

Masig skriver:

Synes det er lidt træls. Han skal jo snart i dagpleje og der skulle han gerne kunne drikke af kop jo. 

hvornår skal han starte??

Anmeld

14. januar 2013

Masig

Drømme skriver:

Vi startede ud med snapseglas da hun ikke var ret gammel. Hun havde det med at blive vildt overtræt og sulten på samme tid, og så var det den eneste måde vi kunne få hende til at falde til ro. Derfra var overgangenlet til at få hende til at drikke af glas. Hun er brystbarn.

Jeg ville nok give det en pause, hvis jeg var dig. Vent et par uger og så prøv igen.

det skal nok komme, børn er bare forskellige om ikke andet har dagplejen eller sundhedssygeplejesken nok et par gode råd

Vi har også prøvet med shotglas, som jo er samme str som snapseglas ca, men det kan han heller ikke. Men ja kan da godt være jeg skal holde en pause så. Sp kommer i morgen, så kan lige prøve at spørge hende til råds. 

Anmeld

14. januar 2013

Masig

Kay skriver:

hvornår skal han starte??

1.marts. 

Anmeld

14. januar 2013

AnnaK89

Sådan har vi det også med Carolina
Hun vil gerne have glasset, men hun bruger tungen til at drikke med

Men hun vil heller ikke rigtig skemad - hun "suger" det ind fra skeen og der er ikke ret meget hun vil have
Gruer for det, når du starter i dp om 3 uger

Anmeld

14. januar 2013

Kay

Masig skriver:

1.marts. 

uhhh det er jo snart...  hvordan har du det med det??? elna er skrevet op til 1 maj...

Anmeld

14. januar 2013

Kay

AnnaKJ skriver:

Sådan har vi det også med Carolina
Hun vil gerne have glasset, men hun bruger tungen til at drikke med

Men hun vil heller ikke rigtig skemad - hun "suger" det ind fra skeen og der er ikke ret meget hun vil have
Gruer for det, når du starter i dp om 3 uger

det skal nok gå... tror ikke hun lader hende dø af sult

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.