Hvor meget skal 2 mdr baby have mme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2013

Chanel12

Gittemor09 skriver:

jaa, og det er slet ikke noget man ønsker overhovedet... jeg har så en datter på 3½ også... så det var meget svært og undvære hende mens jeg var på sygehuset med lillebror...

Åh d må være endnu hårdere når der er en lille derhjemme også! Håber sønniken har d godt igen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2013

Gittemor09

Chanel12 skriver:

Åh d må være endnu hårdere når der er en lille derhjemme også! Håber sønniken har d godt igen

det har været meget hårdt... især som enlig... puhaaa....

men både søn og datter har taget det hele så flot.. og han er heldigvis meget i bedring, og er en glad dreng der sover meget mere end han har gjort..

undskyld det endte ud i et sidespor

Anmeld

15. januar 2013

Chanel12

Gittemor09 skriver:

det har været meget hårdt... især som enlig... puhaaa....

men både søn og datter har taget det hele så flot.. og han er heldigvis meget i bedring, og er en glad dreng der sover meget mere end han har gjort..

undskyld det endte ud i et sidespor

Glad for at høre d går bedre, og alt skal nok blive godt jeg tag hatten af for jer enlige mødre, tror aldrig jeg selv kunne klare d, i er supemødre du skal ikke undskylde, sådan er vi kvinder :-D

Anmeld

15. januar 2013

Gittemor09

Chanel12 skriver:

Glad for at høre d går bedre, og alt skal nok blive godt jeg tag hatten af for jer enlige mødre, tror aldrig jeg selv kunne klare d, i er supemødre du skal ikke undskylde, sådan er vi kvinder :-D

hvor er du sød

men det går ikke jeg giver op jeg må holde panden oprejst, og få det bedste ud af det, selvom det engang imellem ville være rart og være to....

Anmeld

15. januar 2013

Chili

Chanel12 skriver:

Hold da op en lille chubby knægt;-) nuuh! Min søn er ret lang synes alle der ser ham, han vokser på fuld skrue, som min læge siger "han bliver en høj slank en" lol, han voksede ca 2-3 cm hvert uge i starten. Men nu køre den normalt med kurven. Sygeplejesker på hospitalet gav  ham kun 90 ml på sygehuset, hvert 3 time. Og min Sundhedsplejsken sagde jeg skulle give 120-140 men eventuelt lave mere hvis han stadig er sulten, nu er min søn så glad for sutteflasken pga d løber hurtigt ud igennem hullet, at han nægter at sige fra. Så giver ham 135 af gangen men overvejer at give ham lidt mere da han sover godt fra 23 til 5-7 om morgen. Så tænker lidt 165 ml er det godt at give før han skal sove? 

Og 

Hehe, selvom det lyder som om han er en lille tyk dreng, er han det faktisk ikke Han er også rimelig lang, 66-67cm eller deromkring.
Han var 55cm da han blev født

Men i starten sagde min heller ikke fra, og slugte bare alt der var i flasken! Men det tog et par uger, så begyndte han selv at sige fra, og regulere maden

Men jo, synes sagtens du kan give ham noget mere der til natten, så han måske kan sove en time længere

Man siger der helst skal være lidt tilbage i flasken, så de selv kan sige stop når de ikke er sultne mere, men altså, jeg laver 180ml og hvis han tømmer den, før han ikke mere, for så begynder han bare at gylpe

Anmeld

15. januar 2013

Chanel12

Gittemor09 skriver:

hvor er du sød

men det går ikke jeg giver op jeg må holde panden oprejst, og få det bedste ud af det, selvom det engang imellem ville være rart og være to....

Ja det kan jeg godt forstå, da min søb og jeg var på sygehuset kom manden ved 18 tid efter arb pg tog afsted kl 22 tit var jeg helt smadret så d var dejligt han kunne tag sig af ham, så i din situation hvor du er alene om to, hold da op! Du klare d klart godt og skal være stolt!  

Anmeld

15. januar 2013

Chanel12

Chili skriver:

Hehe, selvom det lyder som om han er en lille tyk dreng, er han det faktisk ikke Han er også rimelig lang, 66-67cm eller deromkring.
Han var 55cm da han blev født

Men i starten sagde min heller ikke fra, og slugte bare alt der var i flasken! Men det tog et par uger, så begyndte han selv at sige fra, og regulere maden

Men jo, synes sagtens du kan give ham noget mere der til natten, så han måske kan sove en time længere

Man siger der helst skal være lidt tilbage i flasken, så de selv kan sige stop når de ikke er sultne mere, men altså, jeg laver 180ml og hvis han tømmer den, før han ikke mere, for så begynder han bare at gylpe

Aww en stor dreng det dejligt at de vokser og følger kurven, og som mor bliver man jo pære stolt når de overhaler de andre haha. jeg vil prøve give ham lidt mere i dag. Men hvis han bliver ved vil jeg holde mig til maks 140 ml

Anmeld

15. januar 2013

Gittemor09

Chanel12 skriver:

Ja det kan jeg godt forstå, da min søb og jeg var på sygehuset kom manden ved 18 tid efter arb pg tog afsted kl 22 tit var jeg helt smadret så d var dejligt han kunne tag sig af ham, så i din situation hvor du er alene om to, hold da op! Du klare d klart godt og skal være stolt!  

Jeg har heldigvis en dejlig familie der er gode til lige og komme og svinge støvsugeren, eller lige smide en maskinfuld tøj over hvis det kin går op i børn for mig....

men ellers består dagligdagen ellers af og får ordnet alt herhjemme og dagligdagsting med børnene

du kan tro jeg også er stolt.... havde ellers svoret efter min datter at jeg ikke skulle have flere delebørn... havde fundet en jeg var blevet rigtig glad for... men 3 mdr. før termin, og kun boet sammen en måned var det desværre slut....

min hverdag måtte fortsætte, og nu har jeg det faktisk fint med det der er ingen og diskutere med, og jeg bestemmer selv hvad der skal foregå

Anmeld

16. januar 2013

Chili

Chanel12 skriver:

Aww en stor dreng det dejligt at de vokser og følger kurven, og som mor bliver man jo pære stolt når de overhaler de andre haha. jeg vil prøve give ham lidt mere i dag. Men hvis han bliver ved vil jeg holde mig til maks 140 ml

Ja, han er vel rustet! Og det er jo også godt her om vinteren, der er noget at stå imod med

Men god ide at prøve at give lidt mere, også må du jo regulere

Anmeld

16. januar 2013

Tona

Chanel12 skriver:

Nu har jeg besluttet mig at stoppe amningen, min søn tag godt imod flaske og vi giver ham almino eller hvad den nu hedder! Han fik d også på sygehuset hvor min egen mælkeproduktion røg i bund, og derefter har d været meget svært at mætte lille manden helt. Så idag fik han 2 gange mme 100 ml. 

Jeg tænker lidt hvor mange gange i løbet af dagen skal jeg give ham og er 100 ml nok? Han får hvert 3 time. 

Han vejer 5800 gram

Og er 65 cm

Som udgangspunkt vil jeg mene at du skal give ham så ofte han er sulten (typisk hver 3-4 time men hvis han "beder" om mad oftere skal han have det). Ved hvert måltid skal have bare have så mange ml som han kan drikke. Dvs at der skal helst være en sjat tilbage i flasken som han har valgt at levne sådan at du kan se at han er helt mæt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.