Hvor meget skal 2 mdr baby have mme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2013

Gittemor09

Chanel12 skriver:

Ej, hvor synd for lille pus! Sådan er det med små babyer, min søn lå på sygehuset i en uge pga en skide infektion i hans urin og blod, han havde oven i købet hellere ikke afført i en hel uge, (d skal siges han blev ammet fuldt den gang) da han endelig kom af med afføringen var han så glad pg lettet!  

Jeg tænker lidt, nu når han udelukkende kun skal have mme, SKAL de så have afføring hver eneste dag? Og hvis de ikke skider selv, hvad skal man give dem? 

ja, han har desværre været igennem mange ting trods hans 11 uger....

de siger jo det er bedst med afførring mindst en gang om dagen... men der sker ikke noget ved at de springer en dag over.... der må selvfølgelig bare ikke gå flere dage, eller de føler ubehag ved det...

man kan købe lactolose man kan give dem.... ellers er det bedst og kontakte læge eller Sp for at finde ud af om man skal være urolig...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2013

morethanperfect

Chanel12 skriver:

Nu har jeg besluttet mig at stoppe amningen, min søn tag godt imod flaske og vi giver ham almino eller hvad den nu hedder! Han fik d også på sygehuset hvor min egen mælkeproduktion røg i bund, og derefter har d været meget svært at mætte lille manden helt. Så idag fik han 2 gange mme 100 ml. 

Jeg tænker lidt hvor mange gange i løbet af dagen skal jeg give ham og er 100 ml nok? Han får hvert 3 time. 

Han vejer 5800 gram

Og er 65 cm

Tror det er meget forskelligt .. Noel har altid spist meget ..
Han er 3 en halv mdr. og spiser 265 ml. pr. måltid , hver 4 time ca..

Men han vejer også lidt over 8 kilo så han er en stor dejlig dreng

Anmeld

15. januar 2013

Chanel12

Tøs85 skriver:

Min søn er 3 uger gammel og der er 100 ml slet ikke nok.. (Han er en sulten dreng) Men du skal bare give ham til ham ikke vil have mere.. Så finder du hurtigt ud af hvor meget han ca spiser..

På sygehuset for en uge siden gav de ham maks 90 ml pga de ikke ville risikere at han skulle have ondt i maven eller gas! Plus de sagde han er ikke så gammel til at få mere men sjovt nok sagde min Sundhedsplejsk at jeg skulle give ham omkring 120-140 ml og gerne mere hvis han stadig spiser, men den lille knægt vil umuligt sige selv fra fordi det løber jo der ud af gennem sutteflasken. 

Anmeld

15. januar 2013

Chanel12

morethanperfect skriver:

Tror det er meget forskelligt .. Noel har altid spist meget ..
Han er 3 en halv mdr. og spiser 265 ml. pr. måltid , hver 4 time ca..

Men han vejer også lidt over 8 kilo så han er en stor dejlig dreng

Hold da op! Min søn virker da meget lille af vægten i forhold til de fleste herinde lol, selvom de fleste som ser ham tror han er større end hans alder 

Men tror sagtens den lille knægt han spise i en evighed uden at stoppe medmindre han falder i søvn, tror jeg holder mig til 135 ml og måske 165 ml når han skal sove  

Anmeld

15. januar 2013

Chanel12

Gittemor09 skriver:

ja, han har desværre været igennem mange ting trods hans 11 uger....

de siger jo det er bedst med afførring mindst en gang om dagen... men der sker ikke noget ved at de springer en dag over.... der må selvfølgelig bare ikke gå flere dage, eller de føler ubehag ved det...

man kan købe lactolose man kan give dem.... ellers er det bedst og kontakte læge eller Sp for at finde ud af om man skal være urolig...

Stakkel pus! D svært når de små har d skidt, jeg blev helt skør af at sodde i et værelse i en uge uden tv eller bad, plus fe anbefalde os at holde os inde og ikke gå på gangene pga alt den sygdom .. 

Anmeld

15. januar 2013

morethanperfect

Chanel12 skriver:

Hold da op! Min søn virker da meget lille af vægten i forhold til de fleste herinde lol, selvom de fleste som ser ham tror han er større end hans alder 

Men tror sagtens den lille knægt han spise i en evighed uden at stoppe medmindre han falder i søvn, tror jeg holder mig til 135 ml og måske 165 ml når han skal sove  

.. Din søn ligger vel på gennemsnittet ..

Min søn spytter flasken ud når han ikke vil ha mere , så det er så dejlig nemt .. 
Men har du prøvet og bare gi ham det han drikker ??
Altså tænker , hvis han ikke sover så godt osv, kan det jo være fordi han er sulten .. Noel sov rigtig dårlig i starten , men SP sagde at vi skulle prøve og gi ham noget mere mad , og det hjalp .. 

Anmeld

15. januar 2013

Chanel12

morethanperfect skriver:

.. Din søn ligger vel på gennemsnittet ..

Min søn spytter flasken ud når han ikke vil ha mere , så det er så dejlig nemt .. 
Men har du prøvet og bare gi ham det han drikker ??
Altså tænker , hvis han ikke sover så godt osv, kan det jo være fordi han er sulten .. Noel sov rigtig dårlig i starten , men SP sagde at vi skulle prøve og gi ham noget mere mad , og det hjalp .. 

Han sover super, prøvede at vække ham før men Gud han grinte men åbnede ikke øjene, han ville slet ikke op og spise, han sover fra 23 til 5-7 om morgen. Så søvn er ikke problemet hé hé jeg vil bare have han er mæt. 

Jeg ammer ham jo også ved siden af, skal have medicin så de tørre ud, for så kan jeg starte mme helt op

Anmeld

15. januar 2013

Gittemor09

Chanel12 skriver:

Stakkel pus! D svært når de små har d skidt, jeg blev helt skør af at sodde i et værelse i en uge uden tv eller bad, plus fe anbefalde os at holde os inde og ikke gå på gangene pga alt den sygdom .. 

jeg hader simpelthen sygehuse...

jeg blev indlagt med ham her et par dage før juleaften... jeg måtte simpelthen bede om orlov om natten fordi jeg blev skør af at sidde der...

Anmeld

15. januar 2013

Chanel12

Gittemor09 skriver:

jeg hader simpelthen sygehuse...

jeg blev indlagt med ham her et par dage før juleaften... jeg måtte simpelthen bede om orlov om natten fordi jeg blev skør af at sidde der...

Ååh kender d for godt! Nu når vi endelig er hjemme er vi bare så bange for vi igen skal blive indlagt eller noget. Det var så forfærdeligt! Hader bare navnet, jeg følte bare som om vi var spærret inde i en celle! 

Anmeld

15. januar 2013

Gittemor09

Chanel12 skriver:

Ååh kender d for godt! Nu når vi endelig er hjemme er vi bare så bange for vi igen skal blive indlagt eller noget. Det var så forfærdeligt! Hader bare navnet, jeg følte bare som om vi var spærret inde i en celle! 

jaa, og det er slet ikke noget man ønsker overhovedet... jeg har så en datter på 3½ også... så det var meget svært og undvære hende mens jeg var på sygehuset med lillebror...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.