Chanel12 skriver:
Nu har jeg besluttet mig at stoppe amningen, min søn tag godt imod flaske og vi giver ham almino eller hvad den nu hedder! Han fik d også på sygehuset hvor min egen mælkeproduktion røg i bund, og derefter har d været meget svært at mætte lille manden helt. Så idag fik han 2 gange mme 100 ml.
Jeg tænker lidt hvor mange gange i løbet af dagen skal jeg give ham og er 100 ml nok? Han får hvert 3 time.
Han vejer 5800 gram
Og er 65 cm
Man siger de vidst skal have 1/6 del af deres vægt.
Så når din søn vejer næsten 6kg så lidt under en liter..
Men jeg synes ikke helt det passer det der. Min søn bliver 3 måneder her om 10 dage, han er så en anelse større end din dreng

Han vejer nok omkring 6500g-7000g. Og han spiser ca. 5 flasker med 180ml og nogle gange spiser han "kun" 150ml.
Han spiser hver 4. time og holder så 8. timer om natten
Så min dreng spiser mindre end hvad han burde. Men det er også noget med at de maks må få 1 liter mme om dagen, hvis de får udover det, så betyder det de har brug for andet mad.
Men du må prøve dig frem, hvis han virker sulten hele tiden, så øg mængden, eller hvis han bliver sulten hurtigere end normalt.
Som en anden siger, det er meget forskelligt fra barn til barn, hvor meget de spiser
Anmeld