Hvor meget skal 2 mdr baby have mme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.071 visninger
33 svar
0 synes godt om
14. januar 2013

Chanel12

Nu har jeg besluttet mig at stoppe amningen, min søn tag godt imod flaske og vi giver ham almino eller hvad den nu hedder! Han fik d også på sygehuset hvor min egen mælkeproduktion røg i bund, og derefter har d været meget svært at mætte lille manden helt. Så idag fik han 2 gange mme 100 ml. 

Jeg tænker lidt hvor mange gange i løbet af dagen skal jeg give ham og er 100 ml nok? Han får hvert 3 time. 

Han vejer 5800 gram

Og er 65 cm

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2013

Chanel12

Chanel12 skriver:

Nu har jeg besluttet mig at stoppe amningen, min søn tag godt imod flaske og vi giver ham almino eller hvad den nu hedder! Han fik d også på sygehuset hvor min egen mælkeproduktion røg i bund, og derefter har d været meget svært at mætte lille manden helt. Så idag fik han 2 gange mme 100 ml. 

Jeg tænker lidt hvor mange gange i løbet af dagen skal jeg give ham og er 100 ml nok? Han får hvert 3 time. 

Han vejer 5800 gram

Og er 65 cm

Hov min søn bliver 3 mdr d. 23 januar

Anmeld

14. januar 2013

Gittemor09

Chanel12 skriver:

Han vejer 5800 gram

Og er 65 cm

der er meget forskel fra barn til barn....

nu f.eks. min søn... han er 3 mdr. her d. 30/1 ved ikke præcis hvad han vejer da sundhedsplejerske først kommer d. 23. men lige inden jul vejede han 5700 gr. 

´han spiser også ca. hver 3. time... men han tager 165 ml. pr. gang... + - 20-30 ml....

Anmeld

14. januar 2013

Chili

Chanel12 skriver:

Han vejer 5800 gram

Og er 65 cm

Man siger de vidst skal have 1/6 del af deres vægt.
Så når din søn vejer næsten 6kg så lidt under en liter..

Men jeg synes ikke helt det passer det der. Min søn bliver 3 måneder her om 10 dage, han er så en anelse større end din dreng Han vejer nok omkring 6500g-7000g. Og han spiser ca. 5 flasker med 180ml og nogle gange spiser han "kun" 150ml.
Han spiser hver 4. time og holder så 8. timer om natten

Så min dreng spiser mindre end hvad han burde. Men det er også noget med at de maks må få 1 liter mme om dagen, hvis de får udover det, så betyder det de har brug for andet mad.

Men du må prøve dig frem, hvis han virker sulten hele tiden, så øg mængden, eller hvis han bliver sulten hurtigere end normalt.

Som en anden siger, det er meget forskelligt fra barn til barn, hvor meget de spiser

Anmeld

14. januar 2013

Tøs85

Min søn er 3 uger gammel og der er 100 ml slet ikke nok.. (Han er en sulten dreng) Men du skal bare give ham til ham ikke vil have mere.. Så finder du hurtigt ud af hvor meget han ca spiser..

Anmeld

14. januar 2013

M (:

Han vejer 5800 gram

Og er 65 cm

Ca. 1/6 af sin vægt fordelt på 6-8 måltider indtil han er tre måneder (inkl. den tredje måned) (:

Anmeld

15. januar 2013

Chanel12

Gittemor09 skriver:

der er meget forskel fra barn til barn....

nu f.eks. min søn... han er 3 mdr. her d. 30/1 ved ikke præcis hvad han vejer da sundhedsplejerske først kommer d. 23. men lige inden jul vejede han 5700 gr. 

´han spiser også ca. hver 3. time... men han tager 165 ml. pr. gang... + - 20-30 ml....

Sjovt nok regnede de ud på sygehuset at han kun måtte få 90 ml af mme hvis han ikke bliver ammet, jeg skulle veje ham før amning og efter han havde spist hos mig, så når han havde måske spist 60 fik han 30 mme , men nogle gange spiste han 112-116 ml hos mig. Nu i dag ringede jeg så til Sundhedsplejsken og hun sagde omkring 120-140 og skulle lave meget og det der er tilbage skulle smides ud. Men når min søn først får sutteflaske er der ingen kontrol over hvor meget han spiser for han stopper ikke, han vil have mere og mere og mere. Nu giver vi ham hvert 3 time 135 ml af almino mme

Han virker til at være positiv, men d skal siges han ikke stå op fra 23 til 5-7 om morgen. Så skal jeg give ham mere ? Måske 5 måltider i løbet af dagen på 165 ? 

Anmeld

15. januar 2013

Gittemor09

Chanel12 skriver:

Sjovt nok regnede de ud på sygehuset at han kun måtte få 90 ml af mme hvis han ikke bliver ammet, jeg skulle veje ham før amning og efter han havde spist hos mig, så når han havde måske spist 60 fik han 30 mme , men nogle gange spiste han 112-116 ml hos mig. Nu i dag ringede jeg så til Sundhedsplejsken og hun sagde omkring 120-140 og skulle lave meget og det der er tilbage skulle smides ud. Men når min søn først får sutteflaske er der ingen kontrol over hvor meget han spiser for han stopper ikke, han vil have mere og mere og mere. Nu giver vi ham hvert 3 time 135 ml af almino mme

Han virker til at være positiv, men d skal siges han ikke stå op fra 23 til 5-7 om morgen. Så skal jeg give ham mere ? Måske 5 måltider i løbet af dagen på 165 ? 

jeg synes altså det lyder meget fornuftigt som i gør....

man kan også give dem for meget mad, så maven simpelthen siger stop...

min søn havde en periode hvor han ville spise hele tiden og ikke kunne blive mæt... det viste sig så at han havde nerver i klemme i hele ryggen, og måtte til kiropraktor 5 gange.... det hele resulterede i at han fik forstoppelse, og er nu på afføringsmiddel indtil han spiser grød...

Anmeld

15. januar 2013

Chanel12

Man siger de vidst skal have 1/6 del af deres vægt.
Så når din søn vejer næsten 6kg så lidt under en liter..

Men jeg synes ikke helt det passer det der. Min søn bliver 3 måneder her om 10 dage, han er så en anelse større end din dreng Han vejer nok omkring 6500g-7000g. Og han spiser ca. 5 flasker med 180ml og nogle gange spiser han "kun" 150ml.
Han spiser hver 4. time og holder så 8. timer om natten

Så min dreng spiser mindre end hvad han burde. Men det er også noget med at de maks må få 1 liter mme om dagen, hvis de får udover det, så betyder det de har brug for andet mad.

Men du må prøve dig frem, hvis han virker sulten hele tiden, så øg mængden, eller hvis han bliver sulten hurtigere end normalt.

Som en anden siger, det er meget forskelligt fra barn til barn, hvor meget de spiser

Hold da op en lille chubby knægt;-) nuuh! Min søn er ret lang synes alle der ser ham, han vokser på fuld skrue, som min læge siger "han bliver en høj slank en" lol, han voksede ca 2-3 cm hvert uge i starten. Men nu køre den normalt med kurven. Sygeplejesker på hospitalet gav  ham kun 90 ml på sygehuset, hvert 3 time. Og min Sundhedsplejsken sagde jeg skulle give 120-140 men eventuelt lave mere hvis han stadig er sulten, nu er min søn så glad for sutteflasken pga d løber hurtigt ud igennem hullet, at han nægter at sige fra. Så giver ham 135 af gangen men overvejer at give ham lidt mere da han sover godt fra 23 til 5-7 om morgen. Så tænker lidt 165 ml er det godt at give før han skal sove? 

Og 

Anmeld

15. januar 2013

Chanel12

Gittemor09 skriver:

jeg synes altså det lyder meget fornuftigt som i gør....

man kan også give dem for meget mad, så maven simpelthen siger stop...

min søn havde en periode hvor han ville spise hele tiden og ikke kunne blive mæt... det viste sig så at han havde nerver i klemme i hele ryggen, og måtte til kiropraktor 5 gange.... det hele resulterede i at han fik forstoppelse, og er nu på afføringsmiddel indtil han spiser grød...

Ej, hvor synd for lille pus! Sådan er det med små babyer, min søn lå på sygehuset i en uge pga en skide infektion i hans urin og blod, han havde oven i købet hellere ikke afført i en hel uge, (d skal siges han blev ammet fuldt den gang) da han endelig kom af med afføringen var han så glad pg lettet!  

Jeg tænker lidt, nu når han udelukkende kun skal have mme, SKAL de så have afføring hver eneste dag? Og hvis de ikke skider selv, hvad skal man give dem? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.