Lantidshævet boller. Hvor meget gær?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
Kia2013 skriver:

Ja den skal være meget klæg/klistret, det er meningen

Super, så ser det rigtig ud! Ergodt nok spændt på i morgen. Håber de bliver gode, så hun ka få dem med i børnehave  Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2013

Victoria2013

StineW79 skriver:

Super, så ser det rigtig ud! Ergodt nok spændt på i morgen. Håber de bliver gode, så hun ka få dem med i børnehave  Vh stine

Held og lykke med dem, her er de i hvert fald altid et hit - også ved mine små nevøer

Anmeld

8. januar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
Kia2013 skriver:

Du kan da lige få opskriften - jeg plejer at lave det om aftenen før jeg går i seng og stille i køleskabet, så kan man hurtigt lave boller om morgenen

3,3 dl vand
15-16 g gær
1 tsk salt
300 g mel
½-1 dl havregryn
+ en håndfuld hørfrø, en håndfuld solsikkekerne og evt en lille smule græskarkerner og birkes. Dvs. hvad jeg lige har i skabet

Opløs gær og salt i vandet. Tilsæt alle de andre ingredienser, rør dejen sammen og sæt den til hævning i køleskabet natten over. Lav 8-9 boller med en spiseske, de skal have 180-200 grader ved varmluft til de er let gyldne på overfladen (15-20 minutter). Det sidste afhænger jo af ovnen, hvordan den opfører sig, men prøv dig frem

Og de blev gode! Rigtig gode! Endnu en gang tak for opskrift, som nu vil blive skrevet ind i min opskrift bog vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.