dagpleje eller vuggestue - speciel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2009

Nanna1985

Jeg har prøvet begge dele.. Min datter startede i dagpleje, da hun var 10 mdr.. Hun gik sammen med 2 tvillinge piger på samme alder. Det var fint nok, men dagplejemoren gad intet at lave med de børn.. De kom ALDRIG ud i haven og hun sad ALTID indenfor med pigerne.. Jeg har aldrig fået en tegning dernede fra eller en julegave eller andet!! Når de gik tur var det en lille kort tur på max en halv time!! Ned til købmanden og hjem igen. Hun var syg hver måned og så bliver børnene kastet rundt til forskellige dagplejemødre, som man SLET ikk kender eller har mødt før!! 
Tvillingpigerne stoppede og rykkede i vuggestue, da moren var MEGET utilfreds! Fia kom til at gå med 2 drenge på 6 mdr! Jeg klagede over dagplejemoren til kommunen, men der skete INTET!! 2 mdr senere klager jeg IGEN, fordi Fia græder hverdag og vil ikk være hos dagplejemoren.. Jeg skriver Fia op til vuggestue, og holder så Fia hjemme i 4 mdr, så fik vi vuggestueplads til hende JUBII!!

Fia startede i vuggestue her D. 1 Maj 2009 og har fået der 1 ½ måned.. Hun er blevet et helt andet barn.. Hun er glad, de kommer ud hverdag og leger uanset vejret!! Hun har masser af børn og lege med på hendes egen alder, så hun hele tiden kan følge med motorisk og sprogligt!! Jeg kan græde af lykke, når jeg ser på Fia nu og ALLE i familien og vores venner, kan mærke en KÆMPE forandring med hende, især sprogligt.. jeg har fået to kæmpe maleri med hjem og de laver mapper til børnene og sætter billeder ind.. de kommer på tur til rideskolen, til stranden eller noget andet.. 
 Der er 12 børn og de er 4 faste til børnene. Alle børnene bliver puttet en efter en, og alle børn er kommet ud og sove seneste Kl. 12:30.. Jeg kan kun ANFALDE dig at vælge vuggestue til dit barn.. Du er velkommen til at skrive på brev, hvis du vil vide mere

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2009

Betina88

Jane84 skriver:

Hvad gør I så for at ruste jeres barn mht. de social kompetencer, hvis I passer ham hjemme? Tager I i legestue med ham eller?

Det finder vi ud af .. Jeg ska' li'e ha' ham først ..

Anmeld

16. juni 2009

Betina88

Stine Mai Larsen skriver:

Okay, ja sådan kan man jo også gøre det.. så for man da også et ret godt tillæg hver måned for selv at passe barnet, gør man ikke ?

er i ikke bange for at blive trætte, (eller din kæreste over at skulle gå hjemme hver dag i så mange år? og hvordan med fællesskab med andre børn, for phillip, ?

Kan se i er fra næstved, jeg er lige flyttet derfra...

Det ved jeg så ikk' , om vi gør .. Men han søger førtidspension til tre-fem år og jeg håber jeg får et arbejde ..

Vi er ikk' bange for at bli' trætte , men vi finder ud af det , hvordan vi gør med børn og det hele ..

Ja , det er vi .. Eller han gør , jeg er flyttet fra Falster og op til ham ..  Vi elsker Næstved ..

Hvor er du flyttet hen ?

Anmeld

16. juni 2009

Stineve

Jeg har prøvet begge dele.. Min datter startede i dagpleje, da hun var 10 mdr.. Hun gik sammen med 2 tvillinge piger på samme alder. Det var fint nok, men dagplejemoren gad intet at lave med de børn.. De kom ALDRIG ud i haven og hun sad ALTID indenfor med pigerne.. Jeg har aldrig fået en tegning dernede fra eller en julegave eller andet!! Når de gik tur var det en lille kort tur på max en halv time!! Ned til købmanden og hjem igen. Hun var syg hver måned og så bliver børnene kastet rundt til forskellige dagplejemødre, som man SLET ikk kender eller har mødt før!! 
Tvillingpigerne stoppede og rykkede i vuggestue, da moren var MEGET utilfreds! Fia kom til at gå med 2 drenge på 6 mdr! Jeg klagede over dagplejemoren til kommunen, men der skete INTET!! 2 mdr senere klager jeg IGEN, fordi Fia græder hverdag og vil ikk være hos dagplejemoren.. Jeg skriver Fia op til vuggestue, og holder så Fia hjemme i 4 mdr, så fik vi vuggestueplads til hende JUBII!!

Fia startede i vuggestue her D. 1 Maj 2009 og har fået der 1 ½ måned.. Hun er blevet et helt andet barn.. Hun er glad, de kommer ud hverdag og leger uanset vejret!! Hun har masser af børn og lege med på hendes egen alder, så hun hele tiden kan følge med motorisk og sprogligt!! Jeg kan græde af lykke, når jeg ser på Fia nu og ALLE i familien og vores venner, kan mærke en KÆMPE forandring med hende, især sprogligt.. jeg har fået to kæmpe maleri med hjem og de laver mapper til børnene og sætter billeder ind.. de kommer på tur til rideskolen, til stranden eller noget andet.. 
 Der er 12 børn og de er 4 faste til børnene. Alle børnene bliver puttet en efter en, og alle børn er kommet ud og sove seneste Kl. 12:30.. Jeg kan kun ANFALDE dig at vælge vuggestue til dit barn.. Du er velkommen til at skrive på brev, hvis du vil vide mere

Hej Nanna1985, super dejligt at læse dit indlæg...

Det var da også en forfærdelig dagplejemor, -  min allerførste dagplejemor måtte jeg også flyttes fra, da hun tilgengæld satte mig udenfor, for at sove i ALT slags vejr - så jeg endte med mellemørebetændelse flere gange om måneden... Men hende jeg så skiftede til var den mest fantastiske dagpleje mor i hele verden.. og jeg har besøgt hende mange gange siden... hun er en fantastisk kvinde og havde en stor plads i mit hjerte...

så jeg har desværre også været ude for en rigtig dårlig en af slagsen, som heller ikke gad en pind med sine unger - og det er jo dybt tragisk..

Men derfor tror jeg stadig jeg holder på dagplejen, hvis jeg vel og mærke kan finde en ordentlig ind... - mendet kan godt være jeg lige skriver til dig alligevel, for at hører nærmere om vuggestuer og sådan... det er jo altid godt at have lidt forskelligt at vælge mellem...

Men hvor er jeg glad for at hører at din datter nu har det godt - og hvor er hun dog skøn ...

Anmeld

16. juni 2009

TbCp

Liva går i dagpleje og både hende og os er rigtig glade for det.
Jeg valgte dagpleje da jeg ikke syntes Liva skulle ud i en stor instituion allerede.
Vores dagplejegruppe mødes på legepladsen, hos hinanden og i legestue så Liva kender de andre dagplejere, derfor er det ikke så slemt at aflevere hende i gæstepleje.

MEN..... jeg har dog tænkt mig at hvis vi får et barn mere skal han/hun i vuggestue. Jeg har været vikar i en helt fantastisk vuggestue her i Odense. 2 stuer med 11-12 børn på hver. Der er kun de to stuer, ingen børnehave børn. Og personalet er glade, søde og virker til at elske deres arbejde.
Så næste barn bliver nok vuggestuebarn.

Jeg synes virkelig det afhænger meget af dagplejer/pædagoger. Jeg har arbejdet i en stor vuggestue med 4 stuer (eller var det 5), det var simpelthen for mange små børn samlet på et sted.

Der er fordele og ulemper ved både dagpleje og vuggestue og i sidste ende afhænger det jo nok mest af om barnet kan lide at være det

Anmeld

16. juni 2009

Stineve

TbCp skriver:

Der er fordele og ulemper ved både dagpleje og vuggestue og i sidste ende afhænger det jo nok mest af om barnet kan lide at være det

Ja, det er jo lige det..

Det er jo vigtigt at barnet kan lide at være der, og er tryg ved det hele..
- så de er glade når de skal afsted, og er glade igen når de bliver hentet...

Anmeld

16. juni 2009

Nanna1985

Stine Mai Larsen skriver:

Hej Nanna1985, super dejligt at læse dit indlæg...

Det var da også en forfærdelig dagplejemor, -  min allerførste dagplejemor måtte jeg også flyttes fra, da hun tilgengæld satte mig udenfor, for at sove i ALT slags vejr - så jeg endte med mellemørebetændelse flere gange om måneden... Men hende jeg så skiftede til var den mest fantastiske dagpleje mor i hele verden.. og jeg har besøgt hende mange gange siden... hun er en fantastisk kvinde og havde en stor plads i mit hjerte...

så jeg har desværre også været ude for en rigtig dårlig en af slagsen, som heller ikke gad en pind med sine unger - og det er jo dybt tragisk..

Men derfor tror jeg stadig jeg holder på dagplejen, hvis jeg vel og mærke kan finde en ordentlig ind... - mendet kan godt være jeg lige skriver til dig alligevel, for at hører nærmere om vuggestuer og sådan... det er jo altid godt at have lidt forskelligt at vælge mellem...

Men hvor er jeg glad for at hører at din datter nu har det godt - og hvor er hun dog skøn ...

Ja der findes os mange gode dagplejemødre heldigvis..

Jeg byder mig bare ikk om at man kan være uheldig at ens barn kommer til at gå med nogen som ikk er på alder med den selv.. Fia gik i stå og det er jo rigtig ærgeligt.. Byder mig heller ikk om at når ens dagplejemor er syg, så skal de hen til andre man slet ikk kender.. Fia havde MEGET svært ved at være ved nogen hun aldrig havde kendt før og de kender jo heller ikk hende..

Men igen det er op til en og vi er jo alle så forskellige.. Jeg har valgt det rigtige for Fia og det er jeg og Fia LYKKELIGE for

Du skal være så velkommen til at høre mere

Anmeld

18. juni 2009

Cris

Jane84 skriver:

Forstår ik lige hvad det er du mener mht. dét med 2 sprog osv. Mener du, at pædagogerne ik tager hensyn til et barn med 2 sprog eller hvordan skal jeg forstå det? Eller er det dagplejen der ikke gør?

Min veninde skulle høre så mange gange, når hun skulle hente ham fra dagplejen, at hans udvikling ikke var godt nok: han kunne ikke fortælle, at han var sulten, han siger ikke så mange ord som de andre, han virker meget tilbage i hans sproglige udvikling, osv osv osv og hendes løsning var at de skulle tale kun på dansk derhjemme. Efter et styk tid, bliver man træt at høre på det samme historie. En dag, da han var næsten tre, så begyndte han pludseligt at snakke uden problem i to sprog. I dag (han er 7 nu) siger hans skole lærer, at hans dansk er ikke kun godt, men rige med mange ord (han elsker at læse, måske derfor) Jeg gider ikke at opleve det samme, generelt pædagogerne er meget mere afslappet med børn med 2 sprog, for de har meget erfaring med dem i Kph komune.

Anmeld

18. juni 2009

Vinker

Niklas Emil skal starte i vuggestue den 27. juli.

Den største grund til at vi har valgt vuggestue fremfor dagepleje er åbningstiderne. Her i Esbjerg lukker dagplejen 16.30 og vuggestuerne 17.00 og dén sidste halve time betyder bare meget for os. Morten som skal hente ham de fleste dage kan ikke altid nå det til 16.30.

Inden vi kom til at kigge på det med åbningstiderne havde jeg mange tanker om det skulle være det ene eller det andet. Jeg endte dog med at føle at vuggestue måtte være det rette valg udfra de ting jeg vægtede højest. Jeg har fravalg dp fordi det er i det private og det er jeg ikke så glad for. Føler ikke tryghed ved tanken. Jeg ved godt at der findes gudeskønne dp'er, men de hænger bare ikke på træerne.
I vuggestuen er det oftest uddannet personale der har med børnene at gøre. Der er folk til at lave deres mad. Der hvor Niklas Emil skal passes får de varm mad til middag 4 dage i ugen og 1 dag med rugbrød. Det gør at vi på de travle hverdage af og til godt kan tillade os at spise rugbrød til aften fordi knægten har fået et varmt måltid og dét er da super!

Men ja der er mange ting man tænker over når man skal vælge og ih hvor er det dog svært!

Anmeld

18. juni 2009

Vinker

TbCp skriver:

og ja det er jo barnet der skal være der så det er vigtigst at de er glade.
Der er stor forskel på børn og hvad de måske har bedst af når de er så små. Nogen vil måske føle det kedeligt at være hos en dagpleje fordi der ikke er så mange børn at lege med og udvikle sig sammen med. Andre vil derimod blive skræmt af at der er så mange i en vuggestue.....

Man vil jo bare gerne som forældre vælge lige netop det der er det rette for ens børn, men det ved man jo ikke altid på forhånd og så er det jo også liiiige det med hvor man så ender med at få plads af kommunen......

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.