dagpleje eller vuggestue - speciel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.516 visninger
41 svar
0 synes godt om
15. juni 2009

Stineve

Hej kære forældre og kommende forældre...

Skal jeres børn gå/eller går de i dagpleje eller vuggestue og hvad har været vigtigt for jer, da i skulle vælge .. skulle dagplejen eller vuggestuen kunne noget specielt (altså satse på musik, natur eller lign)..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2009

Mum33

Stine Mai Larsen skriver:

Hej kære forældre og kommende forældre...

Skal jeres børn gå/eller går de i dagpleje eller vuggestue og hvad har været vigtigt for jer, da i skulle vælge .. skulle dagplejen eller vuggestuen kunne noget specielt (altså satse på musik, natur eller lign)..

Min søn skal begynde i dagpleje. Syntes ikke det er helt så institutions-agtigt som vuggestue. Bare hun er sød og rar, så er det nok for os.   

Anmeld

15. juni 2009

trunte89

Sara går i dagpleje. Bare en ganske alm. Kan godt lide, at der ikke er så mange. Der er stille og roligt.
MEN når dp mor er syg eller har ferie (hvilket er ofte hos os) så skal hun jo ud til gæstedagplejere, og indtil videre har hun været 5 forskellige steder (og skal et helt nyt i sommerferien). Det synes jeg er et kæmpe minus, og er ikke sikker på, at jeg vælger dp næste gang.

Mht børnehave er hun skrevet op i en ude børnehave, og håber virkelig hun kommer derud

Anmeld

15. juni 2009

Cris

Vi har valgt vuggestue i Kph. Jeg kender ikke så godt dagpleje systemet. Men jeg har hellere ikke haft lyst til konflikter med en dagplejemor som min veninde har haft. Hun mente, at det var helt forkert at opdrage børnene med 2 sprog, der skulle kun være dansk til ham.... Jeg blev lidt bange, puha! Min søn er omgivet at 4 sprog lige nu, snart kun 2! Jeg gad ikke at høre om udviklings problemer og så nogle ting... Vuggestue pædagogerne plejer at være lidt mere ligeglad med det. Jeg kender heller ikke så mange i Kpg, jeg har ikke en gruppe, hvor jeg kan møde og hygge. Jeg synes, at han skulle også møde mange børn i vuggestue, så han er vant til det.

Men min veninde har fundet en privat dagpleje. Hun kunne ikke finde plads i Kph og kommunen har været med på, at hun kunne selv finde en dagpleje og det ville køre ligesom komunal dagpleje. Hun fand en pige fra Norge som bor udenfor Kph, hun kommer hver morgen med Nihola cyklen og henter ham og et andet barn i indre byen . En super-udendørs menneske med masser af ideer og aktiviteter med. Så en ville jeg også gerne ha!!!!! hehe.... Men nu bliver det til vuggestue.

Anmeld

15. juni 2009

Stineve

Jeg er fuldstændig enig..

jeg satser også selv på dagpleje, når det engang bliver aktuelt.. både kæresten og jeg var i dagpleje som lille, og vi har begge elsket det.. - det er nu noget helt andet...

Ja, det vigtige er selvfølgelig at dagplejeren er sød og er god til børn..
men min kæreste og jeg har lidt et håb om at kunne give vores barn en dagpleje som sætter fokus på tæt kontakt med natur og dyr.. da vi også begge to elsker naturen og håber at kunne give det videre..

Det er selvfølgelig et ønske, men vi kan jo nå at ændre holdninger endnu... dog har vi fundet en i vores område, der har lige vores mål for barnet.. så man kan jo håbe hun er til den tid, og at hun vel og mærket er sød..

Anmeld

15. juni 2009

Stineve

Cris skriver:

Vi har valgt vuggestue i Kph. Jeg kender ikke så godt dagpleje systemet. Men jeg har hellere ikke haft lyst til konflikter med en dagplejemor som min veninde har haft. Hun mente, at det var helt forkert at opdrage børnene med 2 sprog, der skulle kun være dansk til ham.... Jeg blev lidt bange, puha! Min søn er omgivet at 4 sprog lige nu, snart kun 2! Jeg gad ikke at høre om udviklings problemer og så nogle ting... Vuggestue pædagogerne plejer at være lidt mere ligeglad med det. Jeg kender heller ikke så mange i Kpg, jeg har ikke en gruppe, hvor jeg kan møde og hygge. Jeg synes, at han skulle også møde mange børn i vuggestue, så han er vant til det.

Men min veninde har fundet en privat dagpleje. Hun kunne ikke finde plads i Kph og kommunen har været med på, at hun kunne selv finde en dagpleje og det ville køre ligesom komunal dagpleje. Hun fand en pige fra Norge som bor udenfor Kph, hun kommer hver morgen med Nihola cyklen og henter ham og et andet barn i indre byen . En super-udendørs menneske med masser af ideer og aktiviteter med. Så en ville jeg også gerne ha!!!!! hehe.... Men nu bliver det til vuggestue.

det lyder som en super god dagpleje mor, hende din sidste veninde har fået.. ja gid man selv får sådan en ..

Anmeld

15. juni 2009

Jordbærpigen

Cris skriver:

Hvad er det som vuggestue pædagogerne er lidt mere ligeglade med?

Anmeld

15. juni 2009

Lise

Min søn går i vuggestue - og en fantastisk en af slagsen!

Jeg foretrækker klart vuggestuen frem for dagpleje - her kommer barnet det samme sted hver dag, også når en pædagog er syg, har barn syg eller holder ferie. Og så er gokkerne uddannede til forskel fra dagplejeren (mindre detalje).

Anmeld

15. juni 2009

Cris

Jane84 skriver:

Hvad er det som vuggestue pædagogerne er lidt mere ligeglade med?

At de kommer fra forskellige baggrunde, to sprog osv. De er vant til at have alt muligt slags børn, especielt i Kph. Min veninde har haft problemer med dagplejen pga to sprog og jeg har ikke haft lyst til konflikter...

Anmeld

15. juni 2009

Stineve

En af grundene til, at jeg tror jeg også vil vælge dagplejen, er at det er en smule mere frit.. hvis lille 'blob' plejer at sove kl. 2 er det måske nemmere at få ham til det i dagplejen end i vuggestuen, fordi man i en vuggestue er nødt til at have en del flere reglesæt pga. mange børn og det store fællesskab... (DOG ER DET BARE NOGET JEG TROR) - jeg ved det ikke...

ofte har man jo også tendens til at gøre, det man er vant til.. havde jeg været i vuggestue og fået succes med det.. havde jeg sikkert valgt det i stedet..

Men fordi nogle er uddannede er de jo nødvendigvis ikke bedre.. det er så tit man møder pædagoger, der overhoved ikke burde være det..  fordi de ikke er spor pædagogiske .. desværre... - dog er det også tit de lidt ældre af slagsen, som måske er ved at være træt at arbejdet, eller bare slet ingen pædagogisk sans har i vores senmorderne samfund..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.