Hvad ønsker man i dåbsgave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2013

nielsen80

Har ikke lige læst hele tråden, så håber ikke jeg gentager.

Vi fik bla H.C Andersen og brødrene Grimms samlede eventyr. H.C andensens eventyr var fra en af faderene, og hun havde skrevet en fin hilsen i bogen.
Derudover er bobbles, sparegris, aktier m.m også på listen over nogle af vores ynglings gaver fra dåben.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Brio togbane ville også kunne være gode ønsker. Jeg ved godt, hun ikke kan lege med det endnu, men det er rart at have, til når hun bliver ældre, og det kan holde evigt

Lamaze legetøj er også rigtig godt og god for motorikken samt sanserne.

Til mine veninders børn og mine søskendebørn har jeg givet i barselsgave (giver ikke dåbsgave); Brio legetøj, Lamaze legetøj, H.C Andersens samlede værker og Brd. Grimms samlede værker. Det er altid, hvad jeg selv giver

Anmeld

3. januar 2013

blomst84

Hvad med Royal Copenhagen stjernetegn? De der skulpture.. De kan også indgraveres. Børnebestik, bobles tumledyr, gavekort til fotograf, maleri til væggen i børneværelset, piet hein flag... 

Anmeld

3. januar 2013

Fenja09

LilleNyPåVej skriver:

Min svigermor kom forbi den anden dag og så vores lille prinsesseværelse - hun syntes det var super fint, men hvad i alverden skulle alle andre købe til vores lillle prinsesse nu hvor vi havde købt det hele 

Tænkte lidt at jeg ikke ville stå med et halvt værelse fordi at andre skal "have lov" at købe ting til vores lille pige, jeg vil gerne være færdig og jeg vil gerne at der er hyggeligt og være når vores lille pige kommer om et par uger.

Desuden har vi jo ikke købt legetøj og andet aktivitet til hende, vi har jo købt hvad vi syntes var nødvendigt inden hun kom til verdenen  

Nå men anyways, jeg kom til at tænke på at jeg da stadig skulle have en masser ting, f.eks.

Dåbssmykker som dagmarkors,

dåbsattest rør,

man kan altid ønske sig gavekort til tøj eller mere børnetøj i forskellige størrelser,

der er masser af legetøj jeg gerne vil have at hun får,

bøger,

Peter Plys dvd'er,

personlig bamse,

babyalarm,

klapvogn osv.

Hvad ønskede i jer til jeres lille ny? Bare så jeg kan få nogle flere ideer  

Vi står selv og skal til dåb her i Februar og selvom det ikke er såååå længe siden min egen datter blev døbt, så er jeg faktisk lidt blank. Jeg synes måske at "forsølvede" ting, smykker osv gives af nærmeste familie og det med at ønske sig indgraverede ting er lidt farligt, for når de først er det, så kan man ikke bytte - og ærgeligt at stå med 4 flag der er indgraverede.

Synes de ting du har skrevet på ønskelisten er rigtig fine og helt sikkert noget jeres datter får gavn af senere. Vi syntes det var lækkert at få lidt af det hele, både fra dåbsattestholder til tøj og gavekort.

Kunne det være noget at ønske sig en Wheely Bug, en lille træ dukkevogn eller i den dur.

/Fenja

Anmeld

3. januar 2013

blomst84

Lige lidt mere kay bojesen abe, kay bojesen elegant, kay bojesen sangfugl, hans bølling and og ælling.... De ser så fine ud på børneværelset

Anmeld

4. januar 2013

Miin'Baby'Mus

Fenja09 skriver:

Vi står selv og skal til dåb her i Februar og selvom det ikke er såååå længe siden min egen datter blev døbt, så er jeg faktisk lidt blank. Jeg synes måske at "forsølvede" ting, smykker osv gives af nærmeste familie og det med at ønske sig indgraverede ting er lidt farligt, for når de først er det, så kan man ikke bytte - og ærgeligt at stå med 4 flag der er indgraverede.

Synes de ting du har skrevet på ønskelisten er rigtig fine og helt sikkert noget jeres datter får gavn af senere. Vi syntes det var lækkert at få lidt af det hele, både fra dåbsattestholder til tøj og gavekort.

Kunne det være noget at ønske sig en Wheely Bug, en lille træ dukkevogn eller i den dur.

/Fenja

Har heller ikke inkluderet gravering da jeg netop ikke vil stå med en masse af det samme som jeg ikke kan bytte 

Tænkte også sådan en bug, men har også ønsket en hoppe ko der skal pustes op 

Anmeld

4. januar 2013

Miin'Baby'Mus

katrine26 skriver:

Ja det kan være rigtig svært at finde på ønsker. Hvad med en zalander højstol nå nu du ikke kan lide trip trap stol, vi har en zelander og er super glade for den. Katrine26

Ih, kan bare slet ikke lide udseendet på nogle af de stole  Sad og kiggede i går og var næsten lamslået over den dårlige kreativitet der er..

Anmeld

4. januar 2013

Miin'Baby'Mus

PT skriver:

Brio togbane ville også kunne være gode ønsker. Jeg ved godt, hun ikke kan lege med det endnu, men det er rart at have, til når hun bliver ældre, og det kan holde evigt

Lamaze legetøj er også rigtig godt og god for motorikken samt sanserne.

Til mine veninders børn og mine søskendebørn har jeg givet i barselsgave (giver ikke dåbsgave); Brio legetøj, Lamaze legetøj, H.C Andersens samlede værker og Brd. Grimms samlede værker. Det er altid, hvad jeg selv giver

Det er rigtig nok, og jeg syntes selv det er hyggeligt at lege med både lego og brio, så det kunne der jo blive mange timer ud af når hun bliver større  

Jeps, har også både ønsket mig HCA samlede værker og så Lamaze legetøj

Anmeld

4. januar 2013

Fenja09

LilleNyPåVej skriver:

Har heller ikke inkluderet gravering da jeg netop ikke vil stå med en masse af det samme som jeg ikke kan bytte 

Tænkte også sådan en bug, men har også ønsket en hoppe ko der skal pustes op 

Vores datter har både Wheely Bug og hoppeko, så man kan sagtens have begge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.