Hvad ønsker man i dåbsgave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. januar 2013

Miin'Baby'Mus

hannetheis skriver:

Vi ønskede os sølv spargris, kop, bestik, tallerken. Med navn
Penge til oplevelser når de blev ældre.

Ja har også ønsket en masse af de mere traditionelle dåbsting - men så meget er der jo ikke og tænker også at jeg ikke vil have 10 forskellige ting til billeder med navn og fødselsdato på, det virker lidt voldsomt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2013

Dinna88

LilleNyPåVej skriver:

Joo, men der kommer alligevel mange mennesker og tror jeg kommer til at bytte en del hvis 40 mennesker (og jeg ved at svigerforældrene giver en del i gave - det gør de altid) skal give noget mindeværdigt såsom dåbsattestrør eller sparebøsse 

Åh, kan godt se, at det måske var lidt strengt skrevet, det jeg skrev. Lad mig uddybe lidt

Det er selvfølgelig rigtigt det du skriver! Men så ville jeg ikke ønske mig hvilket som helst. Så ville det være specielle gaver lavet til det givne barn - af f.eks. den kreative eller købt af en kreativt, som det er bestilt ved. Hjemmestrikket/hæklet/syet tøj ville heller ikke gøre mig noget. Eller legetøj af den dur.

For mig er det nok snarere at der skal være en tanke bag. Det er ikke noget mere upersonligt end et stykke plastiklegetøj købt i BR. Så hellere trælegetøj der faktisk kan holde mange, mange år, som evt. kan gå i arv osv Eller måske en dukke, hvor man selv har lavet tøjet, til når barnet bliver større.

Giver det mening?

Anmeld

2. januar 2013

Miin'Baby'Mus

Dinna88 skriver:

Åh, kan godt se, at det måske var lidt strengt skrevet, det jeg skrev. Lad mig uddybe lidt

Det er selvfølgelig rigtigt det du skriver! Men så ville jeg ikke ønske mig hvilket som helst. Så ville det være specielle gaver lavet til det givne barn - af f.eks. den kreative eller købt af en kreativt, som det er bestilt ved. Hjemmestrikket/hæklet/syet tøj ville heller ikke gøre mig noget. Eller legetøj af den dur.

For mig er det nok snarere at der skal være en tanke bag. Det er ikke noget mere upersonligt end et stykke plastiklegetøj købt i BR. Så hellere trælegetøj der faktisk kan holde mange, mange år, som evt. kan gå i arv osv Eller måske en dukke, hvor man selv har lavet tøjet, til når barnet bliver større.

Giver det mening?

Jeps jeps, det lød nemmere/bedre 

Det er ski hårdt at finde på ting når alle vil købe noget, og har i forvejen fået et ton af hjemmestrik 

Kan huske at vi elskede lego, det kunne man altid lege med, så det skriver jeg også på listen i hvert fald  Upersonligt eller ej, så er det i hvert fald utrolig brugbart hehe..

Anmeld

2. januar 2013

Dinna88

LilleNyPåVej skriver:

Jeps jeps, det lød nemmere/bedre 

Det er ski hårdt at finde på ting når alle vil købe noget, og har i forvejen fået et ton af hjemmestrik 

Kan huske at vi elskede lego, det kunne man altid lege med, så det skriver jeg også på listen i hvert fald  Upersonligt eller ej, så er det i hvert fald utrolig brugbart hehe..

nu er det jo heller ikke mig der skal bestemme Jeg ville bare være rigtig træt af, at give lego i dåbsgave. Men det er jo MIG, og pyt med det Det er der jonogle der gerne vil!

Hvad med at ønske jer gavekort til fotograf? Oplevelser? Babysvømning?

Anmeld

2. januar 2013

Miin'Baby'Mus

Dinna88 skriver:

nu er det jo heller ikke mig der skal bestemme Jeg ville bare være rigtig træt af, at give lego i dåbsgave. Men det er jo MIG, og pyt med det Det er der jonogle der gerne vil!

Hvad med at ønske jer gavekort til fotograf? Oplevelser? Babysvømning?

Hm, tænkte lidt på f.eks. årskort til zoo. Årskort i vores giver gratis adgang til en masse andre steder også. Er det sådan noget du mener?

Og ja, vil også rigtig gerne til en fotograf med den bette  God ide

Anmeld

2. januar 2013

Dinna88

LilleNyPåVej skriver:

Hm, tænkte lidt på f.eks. årskort til zoo. Årskort i vores giver gratis adgang til en masse andre steder også. Er det sådan noget du mener?

Og ja, vil også rigtig gerne til en fotograf med den bette  God ide

Ja, f.eks. eller babymassage

Anmeld

2. januar 2013

Miin'Baby'Mus

Dinna88 skriver:

Ja, f.eks. eller babymassage

Det vil jeg da skrive på  Tak 

Anmeld

2. januar 2013

Dinna88

LilleNyPåVej skriver:

Det vil jeg da skrive på  Tak 

Det var så lidt.

Anmeld

2. januar 2013

tarkoflen

LilleNyPåVej skriver:

Har ønsket "De små synger" bog + cd  Tænkte at den da i hvert fald altid er god at have hehe

Har du hørt de små synger cd'en? Vil bare lige sige, at flere af mine veninder kan ikke holde ud at høre den det er et meget skingert pigekor der synger men hvis man er til det, er den sikkert fin! Men så ved du det i hvert fald

Anmeld

2. januar 2013

Bertris

LilleNyPåVej skriver:

Min svigermor kom forbi den anden dag og så vores lille prinsesseværelse - hun syntes det var super fint, men hvad i alverden skulle alle andre købe til vores lillle prinsesse nu hvor vi havde købt det hele 

Tænkte lidt at jeg ikke ville stå med et halvt værelse fordi at andre skal "have lov" at købe ting til vores lille pige, jeg vil gerne være færdig og jeg vil gerne at der er hyggeligt og være når vores lille pige kommer om et par uger.

Desuden har vi jo ikke købt legetøj og andet aktivitet til hende, vi har jo købt hvad vi syntes var nødvendigt inden hun kom til verdenen  

Nå men anyways, jeg kom til at tænke på at jeg da stadig skulle have en masser ting, f.eks.

Dåbssmykker som dagmarkors,

dåbsattest rør,

man kan altid ønske sig gavekort til tøj eller mere børnetøj i forskellige størrelser,

der er masser af legetøj jeg gerne vil have at hun får,

bøger,

Peter Plys dvd'er,

personlig bamse,

babyalarm,

klapvogn osv.

Hvad ønskede i jer til jeres lille ny? Bare så jeg kan få nogle flere ideer  

Vi har også så godt som alting til vores prinsesse som kommer til marts  
Men vi har snakket om at ønske os bObles dyr, indgraveret ting, penge til børneopsparing til hende

også må folk jo bare prøve at være kreative  
og smykker er også en "stadard" gave, f.eks. ved jeg allerede at min søster giver en navne halskæde i dåbsgave, som også er en super fin gave!  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.