Hvad ønsker man i dåbsgave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.335 visninger
48 svar
0 synes godt om
2. januar 2013

Miin'Baby'Mus

Min svigermor kom forbi den anden dag og så vores lille prinsesseværelse - hun syntes det var super fint, men hvad i alverden skulle alle andre købe til vores lillle prinsesse nu hvor vi havde købt det hele 

Tænkte lidt at jeg ikke ville stå med et halvt værelse fordi at andre skal "have lov" at købe ting til vores lille pige, jeg vil gerne være færdig og jeg vil gerne at der er hyggeligt og være når vores lille pige kommer om et par uger.

Desuden har vi jo ikke købt legetøj og andet aktivitet til hende, vi har jo købt hvad vi syntes var nødvendigt inden hun kom til verdenen  

Nå men anyways, jeg kom til at tænke på at jeg da stadig skulle have en masser ting, f.eks.

Dåbssmykker som dagmarkors,

dåbsattest rør,

man kan altid ønske sig gavekort til tøj eller mere børnetøj i forskellige størrelser,

der er masser af legetøj jeg gerne vil have at hun får,

bøger,

Peter Plys dvd'er,

personlig bamse,

babyalarm,

klapvogn osv.

Hvad ønskede i jer til jeres lille ny? Bare så jeg kan få nogle flere ideer  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2013

Miss Kat

Det er jeg helt enig i. Det er da også lidt sjovere med personlige gaver frem for praktiske på sådan en dag. Skidt da med at I har en helt masse, det skal jo gerne være noget, jeres datter vil synes er fantastisk lige nu eller kunne få glæde af på sigt, gerne noget med affektionsværdi. - Vil jeg da mene.

F.eks. har jeg (på mine bonusbørns vegne og nej, vores datter er ikke engang født endnu, så jeg er jævnt meget for tidligt på den...) købt en lille Bodil fra Far til fire, fra min bonusdatter til den lille ny, fordi hun ELSKER Far til fire og selv har den store Bodil, så det er noget, de kan have sammen. Min bonussøn er vild med dinosaurere, så fra ham har jeg købt nogle dinosaurus-babyting og en bog, så han kan lære hende alt, hvad han ved. Det synes jeg altså er mere hyggeligt end at man lige får de ting, man står og mangler til værelset, og som man sådan set selv bare kan anskaffe.

Anmeld

2. januar 2013

tarkoflen

Jeg tænker en trip trap stol, jeg har givet et piet hein flag, hvor jeg har fået indgraveret barnets navn og fødselsdato i, det vil jeg også gerne have til vores, for det er noget de har for livet ellers er det vel også ret populært at ønske sig bobles ting...

Anmeld

2. januar 2013

Miin'Baby'Mus

Miss Kat skriver:

Det er jeg helt enig i. Det er da også lidt sjovere med personlige gaver frem for praktiske på sådan en dag. Skidt da med at I har en helt masse, det skal jo gerne være noget, jeres datter vil synes er fantastisk lige nu eller kunne få glæde af på sigt, gerne noget med affektionsværdi. - Vil jeg da mene.

F.eks. har jeg (på mine bonusbørns vegne og nej, vores datter er ikke engang født endnu, så jeg er jævnt meget for tidligt på den...) købt en lille Bodil fra Far til fire, fra min bonusdatter til den lille ny, fordi hun ELSKER Far til fire og selv har den store Bodil, så det er noget, de kan have sammen. Min bonussøn er vild med dinosaurere, så fra ham har jeg købt nogle dinosaurus-babyting og en bog, så han kan lære hende alt, hvad han ved. Det synes jeg altså er mere hyggeligt end at man lige får de ting, man står og mangler til værelset, og som man sådan set selv bare kan anskaffe.

Ej det er da godt tænkt  Nu har vi ikke andre børn godt nok, men det er da rigtig kreativt af dig at tænke sådan, så er det da også mere spændene for de små (hvis man kan sige det sådan), og Bodil er altså også en rigtig sød elefant, tænkte faktisk lidt på at skrive sådan en på listen 

Anmeld

2. januar 2013

Miin'Baby'Mus

tarkoflen skriver:

Jeg tænker en trip trap stol, jeg har givet et piet hein flag, hvor jeg har fået indgraveret barnets navn og fødselsdato i, det vil jeg også gerne have til vores, for det er noget de har for livet ellers er det vel også ret populært at ønske sig bobles ting...

Er ikke helt til de der trip trap stole , skal have fundet en anden løsning da jeg slet ikke har set en stol jeg bryder mig om endnu, men håber da at det kommer 

Uh, det med flaget var da også en god ide og ret specielt til hendes fremtidige fødselsdage osv 

Anmeld

2. januar 2013

Dinna88

Jeg kunne ikke drømme om at give/ønske praktiske ting i dåbsgave. Faktisk heller ikke legetøj eller tøj. 

Dåbsgaver er, for mig, ligesom bryllupsgaver osv. Smykker, tallerken og bestik, dåbsattestholder, forsølvet sut/sko/whatever, sparegris osv. minder, ting man kan gemme.

Anmeld

2. januar 2013

tarkoflen

LilleNyPåVej skriver:

Er ikke helt til de der trip trap stole , skal have fundet en anden løsning da jeg slet ikke har set en stol jeg bryder mig om endnu, men håber da at det kommer 

Uh, det med flaget var da også en god ide og ret specielt til hendes fremtidige fødselsdage osv 

Ok men så måske noget andet skoleværk, for den skal hun jo alligevel ikke bruge før dåben

Ja den med flaget kan jeg også ret gode lide, fordi det netop er noget der kan tages frem hvert år!

Ellers nogle gode børne cd'er? Jeg er vild med dem i åhh abe serien og søs fengers vuggeviser

Anmeld

2. januar 2013

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Vi ønskede os sølv spargris, kop, bestik, tallerken. Med navn
Penge til oplevelser når de blev ældre.

Anmeld

2. januar 2013

Miin'Baby'Mus

Dinna88 skriver:

Jeg kunne ikke drømme om at give/ønske praktiske ting i dåbsgave. Faktisk heller ikke legetøj eller tøj. 

Dåbsgaver er, for mig, ligesom bryllupsgaver osv. Smykker, tallerken og bestik, dåbsattestholder, forsølvet sut/sko/whatever, sparegris osv. minder, ting man kan gemme.

Joo, men der kommer alligevel mange mennesker og tror jeg kommer til at bytte en del hvis 40 mennesker (og jeg ved at svigerforældrene giver en del i gave - det gør de altid) skal give noget mindeværdigt såsom dåbsattestrør eller sparebøsse 

Anmeld

2. januar 2013

Miin'Baby'Mus

tarkoflen skriver:

Ok men så måske noget andet skoleværk, for den skal hun jo alligevel ikke bruge før dåben

Ja den med flaget kan jeg også ret gode lide, fordi det netop er noget der kan tages frem hvert år!

Ellers nogle gode børne cd'er? Jeg er vild med dem i åhh abe serien og søs fengers vuggeviser

Har ønsket "De små synger" bog + cd  Tænkte at den da i hvert fald altid er god at have hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.