Var du med den første dag i BH?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. januar 2013

Pige2009

raca skriver:

det er jeg så uening i.. for mig er tryghed ved barnet og det at kende sig eget barn det vigtiste..

der er jo stor forskel på hvor godt kendt barnet er i bh. men man må vel gå udfra at bh er et rimlig fremmedsted for barnet og at barnet ikke kender de voksende.

og ingen af mine børn ville være trykke ved at jeg bare lossede dem af.. et sted de kun lige havde set an i 30  min.. for så at lade dem være der en hel dag.. det ville ødeligge indkøringen totalt..

jeg mener det er en realistiks plan med 1 dag sammen, en dag med lidt tid aflene eks fra 9- efter middags maden intil barnet er glad for det... typpisk 1-3 dage.. også med middaglur/eftermiddags mad..

en bh er et nyt sted og det kræver tilvænding, og at barnet lære de voksende og huset rutiner at kende..

Helt enig. Vores indkøring bliver således:

Dag 1: Mor og Laura skal være sammen i BH i et par timer

Dag 2: Laura skal være alene i BH ca. 2 timer

Dag 3: Laura alene i BH ca. 9-12.30 inkl. frokost

Dag 4: Laura alene i BH ca. 9- efter middagslur

Dag 5: Laura alene i BH ca. 9-efter middagslur eller lidt længere

evt. Dag 6....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2013

Tranebaer

Hvad med at du tager med og hygger i lidt tid, og hvis dit barn begynder at lege med nogen, eller søger lidt væk fra dig, så sætte dig ud i pædagogernes personalerum? Så ved han at du stadig er der

Anmeld

2. januar 2013

MortilElias2010

Hvem? skriver:

Min ældste skal starte i BH imorgen, det er SÅ vildt, nå men, altså hans DP's datter arbejder dernede (en han kender rigtig godt), og så starter alle børnene fra hans mødregruppe dernede imorgen (jep, den holder vi ved endnu ) - så der er mange han kender

Jeg regner med at jeg blir i BH sammen med ham imorgen også bare er der et par timer, også Torsdag kommer hans selv afsted om formiddagen og spiser middagsmad dernede også fredag en hel dag dernede, (jeg starter først selv Tirsdag i næste uge), så vi har fredag og Mandag, hvor han får "lange" dage dernede - men jeg er hjemme, hvis der blir noget - lyder det ikke som en plan?

Men, var i med jeres hele dagen, den første dag h*n var i BH?

Kom til at stemme ja, men mente at vi afleverede ham og blev lidt for så at tage hjem og aftalte at hente ham efter middagsmaden før middagsluren og de ville ringe hvis der blev noget, det gjorde der ikke  Min mand havde så 13 dage mere til at køre ham ind i børnehaven, restbarsel. 

Anmeld

2. januar 2013

Mettefpigen

Carina:-) skriver:

Afleverede du virkeligt et lille barn i dagpleje og gik din vej?

Jeg håber jeg har misforstået dig,for det lyderfuldstændigt vildt at du ville være med til det 

Her var mit barn i dp i 2 timer og de efterfølgende dage i flere timer... Det skete der ikk noget ved.. Børn er forskellige....

Anmeld

2. januar 2013

Carina:-)

Mettefpigen skriver:

Her var mit barn i dp i 2 timer og de efterfølgende dage i flere timer... Det skete der ikk noget ved.. Børn er forskellige....

Hvordan ved du det?

Går udfra at barnet er så lille at det ikke kunne sige hvordan det var at blive efterladt et fremmed sted.

Desuden så synes jeg det lyder mærkeligt at et lille barn ikke reagerer på adskillelse fra sin mor . . .

Anmeld

2. januar 2013

Mettefpigen

Hvordan ved du det?

Går udfra at barnet er så lille at det ikke kunne sige hvordan det var at blive efterladt et fremmed sted.

Desuden så synes jeg det lyder mærkeligt at et lille barn ikke reagerer på adskillelse fra sin mor . . .

Han var 11 måneder så reagerer kunne han godt... Lukas har altid været udadvendt og har aldrig haft noget problem med at at møde nye mennesker... Han blir også passet engang imellem, og det hjælper også på det...

Anmeld

2. januar 2013

TNBC

Hvordan ved du det?

Bare fordi man ikke kan snakke kan man da sagtens vise om man et glad eller trist. Hvis et barn ikke føler sig tryg et sted ellers andre, skriger de så du ikke er i tvivl.
Alle børn er forskellige, nogen har svært ved nye mennesker og steder og har brug for mor og far mere, hvor andre lige snart du sætter ned, er de væk( lege med legetøj eller andre børn)
Jeg synes det er forkert at sige: hvordan kan du bare gå fra dit dagplejebarn?? som om barnet tager skade af det. Man går jo ikke bare fra sit barn, hvis man ikke tror at det kan klare det.
Det er det samme med overnatninger.. Der er børn også forskellige, men lige i den sag tror jeg mere at det er forældrene der savner børnene( for at være ond.. Jeg kender godt følelsen)

Anmeld

2. januar 2013

KarinaBF

Afleverede du virkeligt et lille barn i dagpleje og gik din vej?

Jeg håber jeg har misforstået dig,for det lyderfuldstændigt vildt at du ville være med til det 

Ja det gjorde jeg virkelig og det gik bare så godt mine børn har ikke problemer med nye mennesker da vi har et liv hvor de møder mange nye mennesker hele tiden og jeg har også været ude at rejse med min mand mens mine børn blev passet selvom de kun var 4 og 1 !
Som min moster siger man skal huske at være kærester og vores børn er kun til låns
Hvis ens barn ikke er blevet passet ret meget eller ikke er vant til nye mennesker er det måske svært at forstå men sådan er min og min mands holdning og vi ser det ikke som et problem vi har 2 meget selvstændige børn som bare vinker og siger gå så og det er fra dag 1 hvorfor skal jeg så blive der ?

Anmeld

2. januar 2013

Laulund87

Yurie skriver:

Bare fordi man ikke kan snakke kan man da sagtens vise om man et glad eller trist. Hvis et barn ikke føler sig tryg et sted ellers andre, skriger de så du ikke er i tvivl.
Alle børn er forskellige, nogen har svært ved nye mennesker og steder og har brug for mor og far mere, hvor andre lige snart du sætter ned, er de væk( lege med legetøj eller andre børn)
Jeg synes det er forkert at sige: hvordan kan du bare gå fra dit dagplejebarn?? som om barnet tager skade af det. Man går jo ikke bare fra sit barn, hvis man ikke tror at det kan klare det.
Det er det samme med overnatninger.. Der er børn også forskellige, men lige i den sag tror jeg mere at det er forældrene der savner børnene( for at være ond.. Jeg kender godt følelsen)

Nu er det ikke fordi jeg nødvendigvis er uenig i det hele du skriver, men det her er jeg simpelthen nødt til at kommentere. Du skriver børn er forskellige, men det er da at generelisere at skriver at børn skriger så man ikke er i tvivl når de er utrygge

Nu har jeg arbejdet i både VS og BH og det er langt fra alle børn der skriger når de er utrygge. De kan godt finde på at "gå ind i sig selv" og ikke vise det for måske at reagere senere. Så man tror alt er ok lige i det øjeblik.

Så ja børn er forskellige, husk nu lige det

Anmeld

2. januar 2013

TNBC

Laulund87 skriver:

Nu er det ikke fordi jeg nødvendigvis er uenig i det hele du skriver, men det her er jeg simpelthen nødt til at kommentere. Du skriver børn er forskellige, men det er da at generelisere at skriver at børn skriger så man ikke er i tvivl når de er utrygge

Nu har jeg arbejdet i både VS og BH og det er langt fra alle børn der skriger når de er utrygge. De kan godt finde på at "gå ind i sig selv" og ikke vise det for måske at reagere senere. Så man tror alt er ok lige i det øjeblik.

Så ja børn er forskellige, husk nu lige det

Jeg skulle nok have skrevet mange børn skriger når de er utrygge. jeg ved godt at der er børn der også lukker sig inde i sig selv, og hvis barnet gør sådan, så går man jo ikke efter en halv time hvis man et nyt sted.
Jeg ved godt at børn er forskellige. Og som forældre vil man aldrig gøre noget hvor de føler sig bange/utrygge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.