Var du med den første dag i BH?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. januar 2013

Carina:-)

KarinaBF skriver:

Slap nu lige af jeg siger ikke at forældrene bliver bedt om at gå og har aldrig bedt en forældre gå men tror ofte at det er mere mors behov end barns behov at man er der .

Men mine egne børn jeg har 3 hvor 2 er i institutioner har virkelig ikke haft behov for jeg har været der for MINE BØRN har jeg været i vejen selv i dagplejen var jeg der ikke jeg afleverede og gik igen og hentede et par timer senere

Men alle kender deres barn bedst i spugte efter hvordan folk gør det jeg kom med min mening og at den ikke er vellidt er der ikke noget at gøre ved .

Afleverede du virkeligt et lille barn i dagpleje og gik din vej?

Jeg håber jeg har misforstået dig,for det lyderfuldstændigt vildt at du ville være med til det 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2013

Hvem?

Carina:-) skriver:

Afleverede du virkeligt et lille barn i dagpleje og gik din vej?

Jeg håber jeg har misforstået dig,for det lyderfuldstændigt vildt at du ville være med til det 

Sku li til at skrive det samme - jeg er også meget undren.......

Godt, man gør tingene forskelligt.....

Anmeld

1. januar 2013

Carina:-)

Hvem? skriver:

Sku li til at skrive det samme - jeg er også meget undren.......

Godt, man gør tingene forskelligt.....

Ja men får helt ondt i maven ved tanken om den lille Rolling 

Men håber jeg har misforstået . . . .

Anmeld

1. januar 2013

Pige2009

Hvem? skriver:

Præcis, sådan jeg også havde tænkt det

Det var hvad de anbefalede i børnehaven

Anmeld

1. januar 2013

LinLin

Vi var der en lille time med ham og gik så en time imens han var med til samiling og spisning og så kom vi tilbage og hentede ham

Anmeld

1. januar 2013

Moma

Min ældste skal starte i BH imorgen, det er SÅ vildt, nå men, altså hans DP's datter arbejder dernede (en han kender rigtig godt), og så starter alle børnene fra hans mødregruppe dernede imorgen (jep, den holder vi ved endnu ) - så der er mange han kender

Jeg regner med at jeg blir i BH sammen med ham imorgen også bare er der et par timer, også Torsdag kommer hans selv afsted om formiddagen og spiser middagsmad dernede også fredag en hel dag dernede, (jeg starter først selv Tirsdag i næste uge), så vi har fredag og Mandag, hvor han får "lange" dage dernede - men jeg er hjemme, hvis der blir noget - lyder det ikke som en plan?

Men, var i med jeres hele dagen, den første dag h*n var i BH?

Ja var med I et par timer. Var derefter væk indtil de havde spist madpakker, hvor han blev hentet. 

Pøj pøj med indkøringen i morgen. Det bliver så spændende med en ny periode - men I kan forberede jer på at få et TRÆÆÆÆT barn med hjem. 

Anmeld

1. januar 2013

Tip!

Da min søn for et år siden startede i børnehave, var han der også alene.. Det var samme dag som jeg skulle aflevere opgave på seminariet.

Men min søn flyttede kun fra den ene ende af huset til den anden ende. (integreret bh og vs)

Jeg aflevere kl 8.30 og hans moster hentede ham kl 11.30.

Han kendte jo dem alle pædagogerne fra hans vuggestue, så jeg var slet ikke nervøs for at han var "for lille og skrøbelig" til at starte i BH.

Nogle børn har behov for at mor eller far er med de første dag, andre har ikke. Der er det nok mere forældrene som har behov for at se stedet, stuen, pædagogerne an, da det jo er ens ubetinget guldklump man aflevere i fremmede hænder.  Det er heldigvis forskelligt..

Jeg læser også til pædagog...

Anmeld

1. januar 2013

Hvem?

Moma skriver:

Ja var med I et par timer. Var derefter væk indtil de havde spist madpakker, hvor han blev hentet. 

Pøj pøj med indkøringen i morgen. Det bliver så spændende med en ny periode - men I kan forberede jer på at få et TRÆÆÆÆT barn med hjem. 

Det vil jeg glæde mig til, for eg har en dreng med stort D der er krudt i konstant, selv når han sover lægger han ikke stille

Men det blir så spændende og godt til ham, da han har været den store, alt for længe i DP (sammen med hans 10,5 måned yngre lillebror), så nu skal de skilles af for en kort stund.... Og lillebror blir den største i DP

Anmeld

1. januar 2013

Moma

Så bliver det jo en ny begyndelse for begge børn.

Anmeld

1. januar 2013

raca

KarinaBF skriver:

Min søn blev afleveret jeg var der max en 1/2 time for det gik meget bedre at mor ikke var der ! Og så var han der til om eftermiddagen og ville ikke med hjem !

Undskyld denne kommentar men det er altså ikke altid barnet har brug for mor det er bedre at tage hjem pædagogerne skal nok klare det ofte er mor i vejen !

Er selv pædagog

det er jeg så uening i.. for mig er tryghed ved barnet og det at kende sig eget barn det vigtiste..

der er jo stor forskel på hvor godt kendt barnet er i bh. men man må vel gå udfra at bh er et rimlig fremmedsted for barnet og at barnet ikke kender de voksende.

og ingen af mine børn ville være trykke ved at jeg bare lossede dem af.. et sted de kun lige havde set an i 30  min.. for så at lade dem være der en hel dag.. det ville ødeligge indkøringen totalt..

jeg mener det er en realistiks plan med 1 dag sammen, en dag med lidt tid aflene eks fra 9- efter middags maden intil barnet er glad for det... typpisk 1-3 dage.. også med middaglur/eftermiddags mad..

en bh er et nyt sted og det kræver tilvænding, og at barnet lære de voksende og huset rutiner at kende..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.