Var du med den første dag i BH?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. januar 2013

Lusi

Når min søn starter i bh, tror jeg ikke vi kommer til at blive der. Det er en integreret ins. så han ved godt hvem alle pædagogerne er, og især fordi hans søster går i børnehave der også

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2013

PernilleogLouis

Møller skriver:

I vores BH har man ikke noget valg. De kræver at man er der første dag. Dag 2 må man gå nogle timer, dag 3 frivilligt.Og så kører det forhåbentligt på skinner ! 

Sådan er det også hvor jeg arbejder hvis det er børn ude fra - hvis det er børn fra vuggestuen så er de meget deroppe i månederne inden de starter også kører det af sig selv

Anmeld

1. januar 2013

DitteFisk

Ja og nej Det var min plan at han skulle have en times tid i BH den allerførste dag, hvor jeg så ville være der sammen med ham. Men jeg skal da lige love for at han fik mig skubbet ud af døren, han ville klare sin første dag selv! Han havde glædet sig som gal til at komme derhen og lege og så skulle jeg ellers bare smutte Så han fik en times tid alene i BH mens jeg tog ud og handlede og kom derefter tilbage efter ham. Det var så i øvrigt på hans fødselsdag (da han har fødselsdag d. 1. i måneden)

Anmeld

1. januar 2013

Lady Marion <3

KarinaBF skriver:

Min søn blev afleveret jeg var der max en 1/2 time for det gik meget bedre at mor ikke var der ! Og så var han der til om eftermiddagen og ville ikke med hjem !

Undskyld denne kommentar men det er altså ikke altid barnet har brug for mor det er bedre at tage hjem pædagogerne skal nok klare det ofte er mor i vejen !

Er selv pædagog

Pyha så jeg glad for ingen af mine 3 børn skulle passes i din børnehave  Det da ikke rart når ikke man er ældre bare at blive kastet af  De steder mine børn har gået er mor eller far heldigvis ikke til besvær , der kommer barnet i 1 række og mor eller far har været med indtil barnet var klar  heller blive en dag ekstra og at det så er en god oplevelse for barnet , for der hvor vi "opbevarer" vores barn kommer barnets tarv først , ikke pædagogernes ..

Anmeld

1. januar 2013

Hvem?

Lady Marion <3 skriver:

Pyha så jeg glad for ingen af mine 3 børn skulle passes i din børnehave  Det da ikke rart når ikke man er ældre bare at blive kastet af  De steder mine børn har gået er mor eller far heldigvis ikke til besvær , der kommer barnet i 1 række og mor eller far har været med indtil barnet var klar  heller blive en dag ekstra og at det så er en god oplevelse for barnet , for der hvor vi "opbevarer" vores barn kommer barnets tarv først , ikke pædagogernes ..

Præcis, det lyder meget som det svar jeg skrev - tak, fordi jeg ikke er den eneste der tænker, at det ikke må være rart, at blive smidt af en ukendt sted som knap 3 årig

Jeg tager helt klart med ham, ville bare høre hvordan det foregik andre steder

Anmeld

1. januar 2013

foto på lærred

Hvem? skriver:

Min ældste skal starte i BH imorgen, det er SÅ vildt, nå men, altså hans DP's datter arbejder dernede (en han kender rigtig godt), og så starter alle børnene fra hans mødregruppe dernede imorgen (jep, den holder vi ved endnu ) - så der er mange han kender

Jeg regner med at jeg blir i BH sammen med ham imorgen også bare er der et par timer, også Torsdag kommer hans selv afsted om formiddagen og spiser middagsmad dernede også fredag en hel dag dernede, (jeg starter først selv Tirsdag i næste uge), så vi har fredag og Mandag, hvor han får "lange" dage dernede - men jeg er hjemme, hvis der blir noget - lyder det ikke som en plan?

Men, var i med jeres hele dagen, den første dag h*n var i BH?

Vores pige var i en integreret institution. Her havde vi indkørsel i 3 dage. Dette ønsker bh at alle forældre har. Jeg synes det giver god mening der er trods alt et spring for en lidt mere strukturet vuggestue og en bh som ofte kan føles mere ustruktureret for en 3 årig og også larmene. Selv om min pige måske i principettet godt kunne have klaret det selv, så synes jeg det er vigtigt, at man tager det stille og roligt i barnets tempo. Vi var 3 der blev kørt ind samtidig. De to var ok men den 3 pige var faktisk rigtig ked af det i de 3 dage vi havde indkørsel (kender pigen fra vs hvor de havde gået på stue sammen, og hun var ikke sådan en skøbelig én, så det kom lidt som en overraskelse-også for moderen). Så det med at det tit kun er moderen der har behov for det, det tror jeg ikke altid er tilfælde.

Hvis jeg var dig ville jeg være der 2-3 timer med barnet i morgen og så tage hjem og hygge bagefter. Dagen efter måske være der en time og så komme tilbage efter et par timer, og det samme med dag 3 og hvis det går godt, så kører fuldt ud derefter. Men det er selvfølgelig forskelligt fra barn til barn og hvad bh anbefaler.

Held og lykke med det hele.

Anmeld

1. januar 2013

Laulund87

KarinaBF skriver:

Min søn blev afleveret jeg var der max en 1/2 time for det gik meget bedre at mor ikke var der ! Og så var han der til om eftermiddagen og ville ikke med hjem !

Undskyld denne kommentar men det er altså ikke altid barnet har brug for mor det er bedre at tage hjem pædagogerne skal nok klare det ofte er mor i vejen !

Er selv pædagog

Synes ikke det kunne lyde mere forkert det der og det gør det bestemt ikke bedre at du skriver du er pædagog

Anmeld

1. januar 2013

Hvem?

foto på lærred skriver:

Vores pige var i en integreret institution. Her havde vi indkørsel i 3 dage. Dette ønsker bh at alle forældre har. Jeg synes det giver god mening der er trods alt et spring for en lidt mere strukturet vuggestue og en bh som ofte kan føles mere ustruktureret for en 3 årig og også larmene. Selv om min pige måske i principettet godt kunne have klaret det selv, så synes jeg det er vigtigt, at man tager det stille og roligt i barnets tempo. Vi var 3 der blev kørt ind samtidig. De to var ok men den 3 pige var faktisk rigtig ked af det i de 3 dage vi havde indkørsel (kender pigen fra vs hvor de havde gået på stue sammen, og hun var ikke sådan en skøbelig én, så det kom lidt som en overraskelse-også for moderen). Så det med at det tit kun er moderen der har behov for det, det tror jeg ikke altid er tilfælde.

Hvis jeg var dig ville jeg være der 2-3 timer med barnet i morgen og så tage hjem og hygge bagefter. Dagen efter måske være der en time og så komme tilbage efter et par timer, og det samme med dag 3 og hvis det går godt, så kører fuldt ud derefter. Men det er selvfølgelig forskelligt fra barn til barn og hvad bh anbefaler.

Held og lykke med det hele.

Der er præcis sådan jeg haved tænkt det, men på 3. dagen altså fredag, har jeg tænkt han er alene fra morgen også indtil middag, og så mandag har han en dag alene dernede med lidt af eftermiddagen, vil gerne de har muligheden for at ringe og jeg kna komme hurtigt, hvis der er noget (Jeg har 75 km til Univeristetet hver vej), så hvis det er første gang han er der alene en hel dag tirsdag hvor jeg er afsted, så går der altså noget inden jeg kna hente ham,så er jeg måske mere tryg ved at være hjemme også de ringer, men tror nu ik det blir noget problem - 2 af hans bedste kammerater er dernede

Anmeld

1. januar 2013

Hvem?

Laulund87 skriver:

Synes ikke det kunne lyde mere forkert det der og det gør det bestemt ikke bedre at du skriver du er pædagog

Anmeld

1. januar 2013

Sillemoar

KarinaBF skriver:

Er selv pædagog

Er selv pædagog-og bestemt ikke enig

Der er STOR forskel på det enkelte barn og dets indkøring, om det i forvejen kender stedet eller ej! Jeg ville som udgangspunkt altid anbefale forældrene at blive der i al fald den første dag, medmindre det modsatte virkelig talte for det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.