nogle med hund der har allergi?hvad var tegnene?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. december 2012

B&J

1990h skriver:

dyrelægen har kigget på analkirtlerne mange gange..det var ham der lærte os at tømme dem selv da det vil blive dyrt at skulle derned hver gang

i perioder er der intet mellem hendes tæer..men når hun slikker meget er der nogen gange lidt fedtet dernede..

jah de fik alle de nødvendige vitaminer og olier da vi barfede og vi havde nøje lagt kosten af barf til hver af vores hunde

hun har fået barf i hvert fald et år..da vi barfede oplevede vi ikke tegn på pels kløe..det først noget der er nu..men poteslikkeri og røvkøring var også under barf..derfor kirtlerne fik skylden

det lyder ikke som allergi af foderet, for barfen er jo den bedste måde man kan give sin hund mad på, det syntes jeg helt klart i skal blive ved med og hvis i ikke gider så find et produkt med højt kødindhold og UDEN KORN OG MAJS...

kan du kigge hende mellem poterne og evt få fingeren der ind og se om hun hyler eller om der er rødme forså er det altså svamp...

måske skulle hun have fjernet de anal kirtler hvis hun døjer så meget det ville jeg nok få gjordt....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2012

Mom2

1990h skriver:

er der nogle af jer med en hund som har fået allergi? hvad var tegnene til at i opdagede det og hvad fodder er den så på nu?

Vores har desværre fået foder allergi  Det viste sig ved at han fik sår fordi han gnubbede og kløede og kradsede og så blev han rød og sort i lysken fordi huden var irriteret.

Vi har ikke fået lavet den der allergitest der kan fortælle præcis hvad han er allerisk overfor, da den koster 4000kr.!
(hvis bare vi havde de penge, så ville det blive gjort!)

Anmeld

23. december 2012

snefnug

Christina9870 skriver:

Vores har desværre fået foder allergi  Det viste sig ved at han fik sår fordi han gnubbede og kløede og kradsede og så blev han rød og sort i lysken fordi huden var irriteret.

Vi har ikke fået lavet den der allergitest der kan fortælle præcis hvad han er allerisk overfor, da den koster 4000kr.!

jeg ved godt at der er 10-11 år siden vores hund blev allergitestet, men han blev testet i november måned, og derfor blev han kun testet for inddørsallergi, da der pga af årstide ville værer dumt at teste for udengørsallergi, og jeg ved at testen var billiger da det kun var indedørs allergi han blev testet for

Anmeld

23. december 2012

1990h

B&J skriver:

det lyder ikke som allergi af foderet, for barfen er jo den bedste måde man kan give sin hund mad på, det syntes jeg helt klart i skal blive ved med og hvis i ikke gider så find et produkt med højt kødindhold og UDEN KORN OG MAJS...

kan du kigge hende mellem poterne og evt få fingeren der ind og se om hun hyler eller om der er rødme forså er det altså svamp...

måske skulle hun have fjernet de anal kirtler hvis hun døjer så meget det ville jeg nok få gjordt....

vi gik væk fra barfen da vi ikke kunne styre vores han hunds vægt på barf. han blev hurtig for tyk, satte vi ham ned tabte han sig for hurtigt og det ikke sundt for muskel hunde..den lille(hende med problemet nu her) har faktisk slet ikke været så vild med barf..så det vil vi meget nødig tilbage på igen..

har lige kigget mellem hendes poter og de er ikke ild røde og jeg må godt røre ved dem..nogle gange bider hun også i dem..

det kunne godt være en mulighed at finde et godt fodder helt uden korn og majs og med meget kød..

Anmeld

23. december 2012

SabineBH

1990h skriver:

det er lige nøjagtig det fodder jeg sidder og kigger på nu om vi skulle give en chance for at se om det vil ændre sig..for læste godt om de forskellige allergi test metoder og foderintolerace metoder som man skal igennem hos dyrelægen..

jeg har også læst mig frem til at man skal undgå fodder med korn osv..

Jeg ville give foderet en chance inden diverse test. Det er bredspektret og hjælper derfor i mange tilfælde.
Jeg kan se I har prøvet barf, og hvis det har virket for jer, var det måske en ide.
Vi har prøvet barf, og det dur ikke til vores, da hans allergi kan være bl.a proteiner.....

Anmeld

23. december 2012

1990h

Christina9870 skriver:

har i skiftet fodder så? og virker det?

Anmeld

23. december 2012

Mom2

snefnug skriver:

jeg ved godt at der er 10-11 år siden vores hund blev allergitestet, men han blev testet i november måned, og derfor blev han kun testet for inddørsallergi, da der pga af årstide ville værer dumt at teste for udengørsallergi, og jeg ved at testen var billiger da det kun var indedørs allergi han blev testet for

Hvis han skal testes for alt er det 4000kr det koster fordi den skal dyrkes mv. Det er prisen nu til dags.

Anmeld

23. december 2012

1990h

SabineBH skriver:

Jeg ville give foderet en chance inden diverse test. Det er bredspektret og hjælper derfor i mange tilfælde.
Jeg kan se I har prøvet barf, og hvis det har virket for jer, var det måske en ide.
Vi har prøvet barf, og det dur ikke til vores, da hans allergi kan være bl.a proteiner.....

barf fungere desværre ikke her mere.
vi gik væk fra barfen da vi ikke kunne styre vores han hunds vægt på barf. han blev hurtig for tyk, satte vi ham ned tabte han sig for hurtigt og det ikke sundt for muskel hunde..den lille(hende med problemet nu her) har faktisk slet ikke været så vild med barf..så det vil vi meget nødig tilbage på igen.. desuden slikkede hun også tæer på barf.

jeg ringer til dyrelægen og hører hvad han kan sige omkring fodder og det også prøver jeg nok at finde noget helt uden korn og majs

Anmeld

23. december 2012

B&J

1990h skriver:

vi gik væk fra barfen da vi ikke kunne styre vores han hunds vægt på barf. han blev hurtig for tyk, satte vi ham ned tabte han sig for hurtigt og det ikke sundt for muskel hunde..den lille(hende med problemet nu her) har faktisk slet ikke været så vild med barf..så det vil vi meget nødig tilbage på igen..

har lige kigget mellem hendes poter og de er ikke ild røde og jeg må godt røre ved dem..nogle gange bider hun også i dem..

det kunne godt være en mulighed at finde et godt fodder helt uden korn og majs og med meget kød..

sådan noget foder kan du sagtens finde.....

ja så er det ikke svamp forså er de røde mellem poterne og siger en lyd hvis det er for det sviger på dem mega meget...

men når de gnasker poter osv ja så er der et eller andet galt..... det er en form for allergi men hvordan og hvorledes ved jeg ikke lige, især ikke når i har barfet for det burde ikke give allergi overhovede.... også det pelsen kør....

har hun skæl`???

Anmeld

23. december 2012

1990h

B&J skriver:

sådan noget foder kan du sagtens finde.....

ja så er det ikke svamp forså er de røde mellem poterne og siger en lyd hvis det er for det sviger på dem mega meget...

men når de gnasker poter osv ja så er der et eller andet galt..... det er en form for allergi men hvordan og hvorledes ved jeg ikke lige, især ikke når i har barfet for det burde ikke give allergi overhovede.... også det pelsen kør....

har hun skæl`???

jah jeg må igang med at kigge.

hun hyler ikke. hun sove bare videre hehe.
nej hun har ikke skæld..

alt det med at slikke tæer startede da hun havde dårlige øre..dyrelægen fortalte at når en hund har dårlige øre reagere den tit med at slikke og bide i sine tæer.. derfor har vi også tænkt at det måske kan være vane derfra? men det bare ekstremt synes jeg.

det med numsekløeriet er heldigvis ikke så slemt som poteslikkeriet..på et tidspunkt var det meget slemt også derfor tømmer vi dem jævnligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.