nogle med hund der har allergi?hvad var tegnene?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.744 visninger
41 svar
0 synes godt om
23. december 2012

1990h

er der nogle af jer med en hund som har fået allergi? hvad var tegnene til at i opdagede det og hvad fodder er den så på nu?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2012

SabineBH

1990h skriver:

er der nogle af jer med en hund som har fået allergi? hvad var tegnene til at i opdagede det og hvad fodder er den så på nu?

Hejsa.

Vi har en Shar Pei (som så også er ekstra udsat for allergi)
Han begyndte at tabe sin pels, på et ikke fælde tidspunkt. Han tabte mere og mere pels og fik "huller" rundt omkring, han så farlig ud. Plus han klø sig helt vildt, hele tiden.
Dyrelægen foreslog at vi skiftede til Royal Canin Hypoallergenic foder inden vi begyndte at allergiteste ham. Han fik også nogle piller som skulle tage den værste kløe. Efter 1 måned kunne vi se tydelige forandringer og holder vi ham fra alle godbidder og diverse menneske godbidder så ser han fin ud og fælder ikke!
Håber du kan bruge det til lidt :-)

Hilsen Sabine

Anmeld

23. december 2012

Kloster

Åh ja..............

Kenzo, brun lab-han på 5 år, har allergi. Han er på dyr-"prædnisolon" fra dyrlægen og får 1-3 tabl. dagligt. Dét kan holde det nede fra dag til dag.

Hvis han ikke får medicin, slikker han sig på poter, underben, klør sine ører så han går helt sidlens, ryster pga kløe og smasker i eet væk. Man er ved at blive SINDSSYG!!

Han har prøvet meget forskelligt foder, men vi har succes med Arion med ris og laks.

Anmeld

23. december 2012

B&J

Røde røre og røde poter

taber hår rød under pelsen ja der er mange forskellige former..

men har du fået din hund tjekket???

for hvis det er kornen den ikke kan tåle skal man skifte til foder UDEN KORN ? MAJS

det kan jo også være den ikke kan tåle støv mider

kan også være det er fordi den har tør pels..

hvad tegn har din hund????

Anmeld

23. december 2012

1990h

SabineBH skriver:

Hejsa.

Vi har en Shar Pei (som så også er ekstra udsat for allergi)
Han begyndte at tabe sin pels, på et ikke fælde tidspunkt. Han tabte mere og mere pels og fik "huller" rundt omkring, han så farlig ud. Plus han klø sig helt vildt, hele tiden.
Dyrelægen foreslog at vi skiftede til Royal Canin Hypoallergenic foder inden vi begyndte at allergiteste ham. Han fik også nogle piller som skulle tage den værste kløe. Efter 1 måned kunne vi se tydelige forandringer og holder vi ham fra alle godbidder og diverse menneske godbidder så ser han fin ud og fælder ikke!
Håber du kan bruge det til lidt :-)

Hilsen Sabine

det er lige nøjagtig det fodder jeg sidder og kigger på nu om vi skulle give en chance for at se om det vil ændre sig..for læste godt om de forskellige allergi test metoder og foderintolerace metoder som man skal igennem hos dyrelægen..

jeg har også læst mig frem til at man skal undgå fodder med korn osv..

Anmeld

23. december 2012

1990h

B&J skriver:

Røde røre og røde poter

taber hår rød under pelsen ja der er mange forskellige former..

men har du fået din hund tjekket???

for hvis det er kornen den ikke kan tåle skal man skifte til foder UDEN KORN ? MAJS

det kan jo også være den ikke kan tåle støv mider

kan også være det er fordi den har tør pels..

hvad tegn har din hund????

hun slikker utroligt meget poter..20/7 faktisk og hele tiden..
det startede da hun sidste år havde dårlige øre så dyrelægen sagde at det kunne være derfor hun slikker poter

hun slikker dog stadig poter..hun klør også røv hele tiden..som om hun skulle tømme kirtler..hvilket vi også har måtte lære at gøre selv fra dyrelægen da man regnede med det var kirtler.

kan så se nu at anal kløe også er tegn på allergi.

nu er hun også begyndt at klø sig i pelsen..

vi har barfet indtil nogle måneder siden hvilket der ikke er lagermider eller korn, ris eller majs i..men der kløede hun også røv og slikkede poter.

så kom hun på taste of the wild..det gad hun ikke..nu får hun noget dado som jeg vil have hende væk fra..

kan nemlig læse mig frem til at man kan prøve og skifte fodder til noget der ikke indholder korn, majs..gælder det også ris?

Anmeld

23. december 2012

B&J

1990h skriver:

hun slikker utroligt meget poter..20/7 faktisk og hele tiden..
det startede da hun sidste år havde dårlige øre så dyrelægen sagde at det kunne være derfor hun slikker poter

hun slikker dog stadig poter..hun klør også røv hele tiden..som om hun skulle tømme kirtler..hvilket vi også har måtte lære at gøre selv fra dyrelægen da man regnede med det var kirtler.

kan så se nu at anal kløe også er tegn på allergi.

nu er hun også begyndt at klø sig i pelsen..

vi har barfet indtil nogle måneder siden hvilket der ikke er lagermider eller korn, ris eller majs i..men der kløede hun også røv og slikkede poter.

så kom hun på taste of the wild..det gad hun ikke..nu får hun noget dado som jeg vil have hende væk fra..

kan nemlig læse mig frem til at man kan prøve og skifte fodder til noget der ikke indholder korn, majs..gælder det også ris?

Jeg ville få hende til dyrlægen for at tjekke det med hun skuter numse for det er jo de anal kirtler (staves)

har du kigget mellem hendes poter??? for evt svamp??? for det kan hun også slikke poter af som en sindsyg

har hun røde negle?????

i mens du har barfet hende får hun så de vitaminer og olier hun skal have???

jeg vil helt sikkert få hende tjekket hvad det er hun ikke kan tåle hvis det er fordi det burde jo stille af når du har barfet hende hvor længe gjorde du det????

Anmeld

23. december 2012

snefnug

1990h skriver:

Vores gammel hanhund var allergisk over for husstøvmider, og det viste sig ved at han fik rødt udslet på maven. Inden han blev allegitestet var han på specielfoder for at se om det var det, men da så ikke var det måtte vi jo allergiteste. Han fik predisol mod det i starten 1-2 piller om dagen, de sidste mange år kunne han nøjes med en ½

Anmeld

23. december 2012

1990h

B&J skriver:

Jeg ville få hende til dyrlægen for at tjekke det med hun skuter numse for det er jo de anal kirtler (staves)

har du kigget mellem hendes poter??? for evt svamp??? for det kan hun også slikke poter af som en sindsyg

har hun røde negle?????

i mens du har barfet hende får hun så de vitaminer og olier hun skal have???

jeg vil helt sikkert få hende tjekket hvad det er hun ikke kan tåle hvis det er fordi det burde jo stille af når du har barfet hende hvor længe gjorde du det????

dyrelægen har kigget på analkirtlerne mange gange..det var ham der lærte os at tømme dem selv da det vil blive dyrt at skulle derned hver gang

i perioder er der intet mellem hendes tæer..men når hun slikker meget er der nogen gange lidt fedtet dernede..

jah de fik alle de nødvendige vitaminer og olier da vi barfede og vi havde nøje lagt kosten af barf til hver af vores hunde

hun har fået barf i hvert fald et år..da vi barfede oplevede vi ikke tegn på pels kløe..det først noget der er nu..men poteslikkeri og røvkøring var også under barf..derfor kirtlerne fik skylden

Anmeld

23. december 2012

1990h

snefnug skriver:

Vores gammel hanhund var allergisk over for husstøvmider, og det viste sig ved at han fik rødt udslet på maven. Inden han blev allegitestet var han på specielfoder for at se om det var det, men da så ikke var det måtte vi jo allergiteste. Han fik predisol mod det i starten 1-2 piller om dagen, de sidste mange år kunne han nøjes med en ½

tak for imput

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.