probleeem!!!!!??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. december 2012

1990h

Nadia&Daniel skriver:

Jeg tænker mere, at det beviser den er købt i den butik på den dato..  Det har intet med ægtheden..

jaah det rigtigt.

du kan sagtens bevise med konto udtogt at ringen er købt i den butik, på den dato og til den og den pris..har du derimod købt andet på samme tid er kontoudtogten ugyldigt da du ikke kan bevise hvilket der har kostet hvad..

det jeg mener er at hvis hun ikke har fået et ægtehedsbevis på ringen/stenen da hun købte den men kun den kvittering som nu er væk. kan et kontoudtogt jo ikke bevise hvorvidt hun har købt ringen i god tro om at den er ægte eller ej. hendes påstand kan jo så blive at sælger sagde at ringen var ægte diamant. og sælger kan så påstår at det har sælger aldrig givet udtryk for..

så hvis hun skal bruge kontoudtogten vil jeg håbe på at de i butikken har godkendte certifikater på at de bruger rigtig diamanter.. så kan hun måske gå til forbrugerklagenævnet. men omvendt så kan en smykke butik jo have mange forskellige slags diamanter, ædelsten og andre slags sten. så der vil det måske igen blive påstand om at hun har købt ringe da hun fik afvide at den var ægte.

man kan håbe sælger er meget medgørelig og måske selv er blevet snydt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2012

Mor010711

1990h skriver:

jaah det rigtigt.

du kan sagtens bevise med konto udtogt at ringen er købt i den butik, på den dato og til den og den pris..har du derimod købt andet på samme tid er kontoudtogten ugyldigt da du ikke kan bevise hvilket der har kostet hvad..

det jeg mener er at hvis hun ikke har fået et ægtehedsbevis på ringen/stenen da hun købte den men kun den kvittering som nu er væk. kan et kontoudtogt jo ikke bevise hvorvidt hun har købt ringen i god tro om at den er ægte eller ej. hendes påstand kan jo så blive at sælger sagde at ringen var ægte diamant. og sælger kan så påstår at det har sælger aldrig givet udtryk for..

så hvis hun skal bruge kontoudtogten vil jeg håbe på at de i butikken har godkendte certifikater på at de bruger rigtig diamanter.. så kan hun måske gå til forbrugerklagenævnet. men omvendt så kan en smykke butik jo have mange forskellige slags diamanter, ædelsten og andre slags sten. så der vil det måske igen blive påstand om at hun har købt ringe da hun fik afvide at den var ægte.

man kan håbe sælger er meget medgørelig og måske selv er blevet snydt?

Men den er jo købt kontant, så det er jo uden betydning.

Jeg kunne godt tænke mig at spørge hvor den er købt?

Jeg har da ikke lyst til at rende ind i sådan en idiot...

Anmeld

21. december 2012

Stumpen

Nemesis skriver:

ja tænker også om hun har betalt med dankort så transaktionen står der..det burde gælde som en bon.

MEN det der undrer mig mest er, at med en så dyr vare burde der følge et ægthedsbevis med..en form for garantibevis på at den er ægte..ligesom at det burde have været en del at en ekstraforsikring ved inboforsikringen.

Har hun købt den privat er hun blevet snøret godt og grundigt og kan intet gøre SLET ikke uden bon.

Hvor har hun købt den henne??

Sisse

Tænker jeg også 

Anmeld

21. december 2012

Lusi

Anonym skriver:

Nej hun har betalt kontant((((( 

jeg har lige ringet hende op, hun siger at hun ikke fik ægtehedsbevis med. Så er man jo lidt dum men nu ved hun det. Men hun græder nu, og det er forståeligt. Jeg tænkte på om hun ikk har rettigheder?

Ik for at lyde som et svin, men man har jo også lov at tænke lidt selv..
Jeg ville personligt aldrig turde købe noget så dyrt, uden at få et bevis med på ægtheden og så havde jeg edermame passet godt på den bon!

Da vi købte vielsesringe, fik vi et bevis med, hvor der står der er 11 diamanter i min ring, størrelse, karat osv.

Det er sur røv nu at være hende, men hun er nok blevet klogere til en anden gang og gør det nok ALDRIG igen
Man lære af sine fejl, nogle fejl er bare mere sure end andre

Anmeld

21. december 2012

HeidiW86

Anonym skriver:

Hej nu skal i høre. min svigerinde har købt en diamantring til 13.000 For et år siden I kbh. Hun tager til udlandet og viser den til en guldsmed som så siger at den Ikke er ægte. altså selve stenen. Og den klogeåge har uheldigvis smidt kvitteringen væk. Derefter viser hun det til en guldsmed igen i city2. Som siger det samme. Også er spørgsmålet, hvad kan vi gøre,? Da han solgte ringen HAR han savaraut den vr ægte. og der var vidner(mor,søS) nu spørger jeg jer, hvad havde i gjort? Hun er bare så ked af det

Jeg arbejder i en guldsmed og med den pris følger der altid et certifikat med på stenen i ringen, hvor har hun købt den og hvilken ring er det??
Jeg sys det lyder mærkeligt at sælge en ring med ægte sten også den ikke er!

Anmeld

21. december 2012

MHB

Lusi skriver:

Ik for at lyde som et svin, men man har jo også lov at tænke lidt selv..
Jeg ville personligt aldrig turde købe noget så dyrt, uden at få et bevis med på ægtheden og så havde jeg edermame passet godt på den bon!

Da vi købte vielsesringe, fik vi et bevis med, hvor der står der er 11 diamanter i min ring, størrelse, karat osv.

Det er sur røv nu at være hende, men hun er nok blevet klogere til en anden gang og gør det nok ALDRIG igen
Man lære af sine fejl, nogle fejl er bare mere sure end andre

Enig...! Men hold fest for nogle dyre lærepenge, av av! 

Anmeld

21. december 2012

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Hej nu skal i høre. min svigerinde har købt en diamantring til 13.000 For et år siden I kbh. Hun tager til udlandet og viser den til en guldsmed som så siger at den Ikke er ægte. altså selve stenen. Og den klogeåge har uheldigvis smidt kvitteringen væk. Derefter viser hun det til en guldsmed igen i city2. Som siger det samme. Også er spørgsmålet, hvad kan vi gøre,? Da han solgte ringen HAR han savaraut den vr ægte. og der var vidner(mor,søS) nu spørger jeg jer, hvad havde i gjort? Hun er bare så ked af det

Hun burde gå ind i butikken og forklare sagen - men det skal være imens der er andre kunder der så de kan hører hvilken fusker butiksindehaveren har været. 

Jeg ville blive stiktosset og der er ingen lov imod at brokke sig højlydt over noget man har købt inde i butikken - altså imens man står der inde og snakke med en ekspedient.

Så kan man jo sagtens sige at man ingen kvittering har osv der inde, men de andre kunder har hørt det og hvis de hører det så kan det være butiksindehaveren ændre sind og vil hjælpe - idet mindste vil sladderen nok gå og butikken får noget dårlige omtalelser, men det ville da i hvert fald også kun glæde mig hvis andre hørte på at jeg var blevet snydt og kunne fortælle det videre.

Nej, det er ikke pænt gjort - men hvad skal man dog ellers gøre?

Anmeld

21. december 2012

Loa

LilleNyPåVej skriver:

Hun burde gå ind i butikken og forklare sagen - men det skal være imens der er andre kunder der så de kan hører hvilken fusker butiksindehaveren har været. 

Jeg ville blive stiktosset og der er ingen lov imod at brokke sig højlydt over noget man har købt inde i butikken - altså imens man står der inde og snakke med en ekspedient.

Så kan man jo sagtens sige at man ingen kvittering har osv der inde, men de andre kunder har hørt det og hvis de hører det så kan det være butiksindehaveren ændre sind og vil hjælpe - idet mindste vil sladderen nok gå og butikken får noget dårlige omtalelser, men det ville da i hvert fald også kun glæde mig hvis andre hørte på at jeg var blevet snydt og kunne fortælle det videre.

Nej, det er ikke pænt gjort - men hvad skal man dog ellers gøre?

Jeg har lidt svært ved at forestille mig at den er købt i en professionel butik. Det siger ts heller ikke rigtig om den er....
Og jeg undrer mig endnu mere over at man køber noget til 13.000 kontant??!

Anmeld

21. december 2012

Nadia&Daniel

MHB skriver:

Det beviser jo ikke at det er den ring der er købt på den dato, men at noget er købt i den butik på den dato til den pris... 

Men det er jo egentlig en tosset snak nu hvor ts siger den er købt kontant... 

De kan se at varen er en de har haft og den koster samme beløb  Har selv stået i butik - så ved hvordan jeg skal vil give den service

Anmeld

21. december 2012

RGN

Profilbillede for RGN
TeamRocket skriver:

Det vil jeg så ikke anbefale, chikane er ulovligt uanset grunden dertil, og at provokere en butiksejer 'til at ta fat i en' lyder ikke for smart. Hvis hun endelig skal demonstrere skal det gøres så sobert at det ikke kan gå for at være offentligt til gene for nogen. Men hun kan jo give ham en dårlig anmeldelse på trustpilot

Hvor underligt det end måtte lyde, så er chikane faktisk ikke ulovligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.