probleeem!!!!!??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. december 2012

1990h

Anonym skriver:

Hej nu skal i høre. min svigerinde har købt en diamantring til 13.000 For et år siden I kbh. Hun tager til udlandet og viser den til en guldsmed som så siger at den Ikke er ægte. altså selve stenen. Og den klogeåge har uheldigvis smidt kvitteringen væk. Derefter viser hun det til en guldsmed igen i city2. Som siger det samme. Også er spørgsmålet, hvad kan vi gøre,? Da han solgte ringen HAR han savaraut den vr ægte. og der var vidner(mor,søS) nu spørger jeg jer, hvad havde i gjort? Hun er bare så ked af det

hvis hun ikke har kvittering eller noget fra butikken kan hun faktisk ikke gøre noget..hvilket jeg heller ikke tror at det vil hjælpe med bank transaktion bevis da det ikke beviser at hun rent faktisk har fået afvide at den er ægte.

så uden kvittering tror jeg ikke da der kan gøres noget desværre..

det højst sandsynigt en zirkon sten der i. de bruges til at "kopire" diamanter da de kan ligne dem så rigtigt.. ikke at der noget galt med zirkon. har selv en. men det ikke det samme som en diamant..ydermere kan man selv fremstille kopier af den ægte zirkon sten..oftes i asien

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2012

Anonym trådstarter

Nej hun har betalt kontant((((( 

jeg har lige ringet hende op, hun siger at hun ikke fik ægtehedsbevis med. Så er man jo lidt dum men nu ved hun det. Men hun græder nu, og det er forståeligt. Jeg tænkte på om hun ikk har rettigheder?

Anmeld

21. december 2012

Anonym trådstarter

Den er købt i Kbh.. 

Men hvad hvis hun har vidner??

Anmeld

21. december 2012

Nadia&Daniel

Anonym skriver:

Den er købt i Kbh.. 

Men hvad hvis hun har vidner??

Tror ikke at vidnerne gavner sagen  Tror ikke der er noget at gør..

Anmeld

21. december 2012

Nemesis

Anonym skriver:

Nej hun har betalt kontant((((( 

jeg har lige ringet hende op, hun siger at hun ikke fik ægtehedsbevis med. Så er man jo lidt dum men nu ved hun det. Men hun græder nu, og det er forståeligt. Jeg tænkte på om hun ikk har rettigheder?

Uden bon og ægthedsbevis har hun desværre ingen rettigheder det andet er påstand mod påstand og vidner som er i familie..det holder ikke. Desværre.

Hun er blevet snydt godt og grundigt!

Sisse

Anmeld

21. december 2012

Nadia&Daniel

1990h skriver:

hvis hun ikke har kvittering eller noget fra butikken kan hun faktisk ikke gøre noget.. hvilket jeg heller ikke tror at det vil hjælpe med bank transaktion bevis da det ikke beviser at hun rent faktisk har fået afvide at den er ægte.

så uden kvittering tror jeg ikke da der kan gøres noget desværre..

det højst sandsynigt en zirkon sten der i. de bruges til at "kopire" diamanter da de kan ligne dem så rigtigt.. ikke at der noget galt med zirkon. har selv en. men det ikke det samme som en diamant..ydermere kan man selv fremstille kopier af den ægte zirkon sten..oftes i asien

Jeg tænker mere, at det beviser den er købt i den butik på den dato..  Det har intet med ægtheden..

Anmeld

21. december 2012

jette danielsen

jeg syntes vedkommen der har solgt ringen burde mældes for svindel. hanskal ikke slippe så let. desværre er der stor chance for at hun aldrig ville kunne få pengene tilbage men det skal ikke hindre hende i at prøve. personligt kunne jeg godt finde på at generer sælgeren så meget at jeg ville prøve at få hans virksomhed til at stoppe ved at benytte mig af ydringsfriheden (til at stå forand hans butik mens han ser på og sige til alle de kunder der skal der ind at hendes ring er falsk så de skal passe på og så lave nogle store skilte og sætte op hvor der står kort hvad hun har oplevet , på den måde kan hun generer ham vildt uden at gå over loven. Det kunne være fedt hvis hun på den måde kunne skramme hans kunder væk også hvis det bare var et par stykker. (hun skal dog være opmærksom på at han godt kan blive så sur at han kan tage fat i hinde og så har hun jo bare straks en sag på svinet. held at lykke til din svigerinde hilsen jette

Anmeld

21. december 2012

MHB

Nadia&Daniel skriver:

Jeg tænker mere, at det beviser den er købt i den butik på den dato..  Det har intet med ægtheden..

Det beviser jo ikke at det er den ring der er købt på den dato, men at noget er købt i den butik på den dato til den pris... 

Men det er jo egentlig en tosset snak nu hvor ts siger den er købt kontant... 

Anmeld

21. december 2012

TeamRocket

jette danielsen skriver:

jeg syntes vedkommen der har solgt ringen burde mældes for svindel. hanskal ikke slippe så let. desværre er der stor chance for at hun aldrig ville kunne få pengene tilbage men det skal ikke hindre hende i at prøve. personligt kunne jeg godt finde på at generer sælgeren så meget at jeg ville prøve at få hans virksomhed til at stoppe ved at benytte mig af ydringsfriheden (til at stå forand hans butik mens han ser på og sige til alle de kunder der skal der ind at hendes ring er falsk så de skal passe på og så lave nogle store skilte og sætte op hvor der står kort hvad hun har oplevet , på den måde kan hun generer ham vildt uden at gå over loven. Det kunne være fedt hvis hun på den måde kunne skramme hans kunder væk også hvis det bare var et par stykker. (hun skal dog være opmærksom på at han godt kan blive så sur at han kan tage fat i hinde og så har hun jo bare straks en sag på svinet. held at lykke til din svigerinde hilsen jette

Det vil jeg så ikke anbefale, chikane er ulovligt uanset grunden dertil, og at provokere en butiksejer 'til at ta fat i en' lyder ikke for smart. Hvis hun endelig skal demonstrere skal det gøres så sobert at det ikke kan gå for at være offentligt til gene for nogen. Men hun kan jo give ham en dårlig anmeldelse på trustpilot

Anmeld

21. december 2012

hesøth

Anonym skriver:

Hej nu skal i høre. min svigerinde har købt en diamantring til 13.000 For et år siden I kbh. Hun tager til udlandet og viser den til en guldsmed som så siger at den Ikke er ægte. altså selve stenen. Og den klogeåge har uheldigvis smidt kvitteringen væk. Derefter viser hun det til en guldsmed igen i city2. Som siger det samme. Også er spørgsmålet, hvad kan vi gøre,? Da han solgte ringen HAR han savaraut den vr ægte. og der var vidner(mor,søS) nu spørger jeg jer, hvad havde i gjort? Hun er bare så ked af det

Ja hun har nok været naiv og er blevet snydt, MEN hvis hun nu synes ringen er pæn, så behold den, gå med den - og glæd dig over den ser godt ud på fingeren!

Tror ikke der er andet at gøre end sige pyt - og det var så de (meget dyre) lærepenge!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.