Hvordan siger man "far ville ikke have dig" på børnesprog

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. december 2012

karisima

Baagøe skriver:

Jeg ville forsøge at tage kontakt til faderen og sætte ham ind i situationen. Måske han kunne have lyst til at se sin søn og have kontakt. Har en del erfaring på det her punkt, så du er velkommen til at skrive privat

Han har rimeligt klart meldt ud at han ikke vil være far for hende men at han gerne vil mødes med hende når hun bliver ældre og svare på spørgsmål. Men han vil ikke være sammen med hende nu 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2012

karisima

forår skriver:

Hej

Jeg står i netop sammen situation. Min datter er 3år og har heller aldrig set sin far, da han ikke ønskede hende.

Hun siger tit

" henter min far mig i BH idag?"

"jeg saaavner miiiiiin faaaaar!"

og flere andre ting. Jeg synes at det er møg svært og gør faktisk ret ondt på mig, men jeg svarer hende at din far bor langt væk så derfor kommer han ikke, men mor henter dig idag og jeg elsker dig meget højt...og det gør mormor og morfar også.... altså noget i den stil..

hun er så begyndt at spørge om han har en bil...eller en cykel hvor jeg svare nej(for det har han ikke)...men det er nok noget med logikken at gøre, ifht hvorfor han ikke kommer på besøg osv...for så kan han jo ikke komme

krammer til dig

Det gør nemlig virkelig ondt langt inde at tænke på at ens barn skal gå gennem livet og vide at far ikke ville have mig. Jeg er så bange for at det skal give hende ar på sjælen  Og så føler jeg mig skyldig og en kæmpe idiot fordi jeg valgte ham som hendes far (spark-mig-selv-bagi-smiley)

Anmeld

20. december 2012

Pige2009

karisima skriver:

Han har rimeligt klart meldt ud at han ikke vil være far for hende men at han gerne vil mødes med hende når hun bliver ældre og svare på spørgsmål. Men han vil ikke være sammen med hende nu 

Hvornår har han meldt det ud?

Anmeld

20. december 2012

karisima

Baagøe skriver:

Hvornår har han meldt det ud?

Det er nok cirka 1,5 år siden tror jeg. Tja meget kan selvfølgelig se anderledes ud nu... Måske skulle jeg sende ham en mail.

Hans liv er dog ikke ændret i de sidste 3 år ved jeg fra hans søster og mor som vi har lidt kontakt med. Og (rent egoistisk) det bliver sikkert også svært for mig at turde risikere at få endnu en afvisning. 

Anmeld

21. december 2012

Pige2009

karisima skriver:

Det er nok cirka 1,5 år siden tror jeg. Tja meget kan selvfølgelig se anderledes ud nu... Måske skulle jeg sende ham en mail.

Hans liv er dog ikke ændret i de sidste 3 år ved jeg fra hans søster og mor som vi har lidt kontakt med. Og (rent egoistisk) det bliver sikkert også svært for mig at turde risikere at få endnu en afvisning. 

Hvad siger farmor og faster? Vil de se barnet og have kontakt? Måske kunne der derigennem skabes lidt ro for dit barn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.