Hvordan siger man "far ville ikke have dig" på børnesprog

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. december 2012

Pige2009

karisima skriver:

Mit barn kom til verden som et resultat af en mangeårig ”affære” (ingen af os havde andre, men vi var ikke rigtige kærester). H*n var ikke planlagt, men bestemt ikke uønsket fra min side. Desværre meldte faren ud cirka midt i graviditeten, at han ikke ville være far og han har aldrig set sit barn.

Nu er h*n efterhånden blevet næsten 3 år og er begyndt at stille spørgsmål ang. sin far. Vi har i et lille års tid set billeder og snakket om hvad far hedder og at han bor et andet sted end hjemme hos os, men h*n begynder at efterspørge mere viden om sin far og hvorfor han ikke er i vores liv. Er der andre der har været i samme situation og hvordan taklede I det?

Hvordan siger man ”Far ville ikke have dig” på børnesprog (sat på spidsen, I know )

Jeg ville forsøge at tage kontakt til faderen og sætte ham ind i situationen. Måske han kunne have lyst til at se sin søn og have kontakt. Har en del erfaring på det her punkt, så du er velkommen til at skrive privat

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2012

Mullepilige

karisima skriver:

Hvordan taklede din mor det? Og var der ting du manglede at få svar på mens du voksede op?

det var mere hvordan var og så ud og om jeg ligene ham men gør jeg ikke første gang jeg så ham var der jeg bliv komfimter men der jeg spørg hvem min far var og hvor han var så sagde min mor af han var der de første 14 dage hvor du sove el spise og der sagde min mor til ham gider du hende ikke alså når han ikke var der når jeg var vågne og det gade han ikke så sagde min mor når du ikke gider hende/mig så kan du lige så smut nu isted for jeg bliv kede af det når jeg var lidt ældre og det jeg vil sige sandenheden gjord min mor også der jeg var 3 år og igen der jeg var 7 for se om hade forstå han ikke gade mig og jeg for glad for min mor sagde det til mig og hun sagde det med af jeg skulle komm ind i stuen af hun skulle sige meget noget der sagde hun det der jeg var 3 og jg kan husk jeg grad sporgt hvorfor han ikke vil men hun sagde det kun ikke ikke svar på for hun ikke hvis hvorfor han ikke gade mig og det var det og så vaglt hun vi skulle i føtex el bilka hvor jeg måtte vælge noget legetøj el film for tørste mig lidt og efter tog vi ude til min mormor hvor jeg rigtigt bliv forkældet og det hjalpe for så kan man sige i børnen når nogen børn spørge mig hvorfor kommer din far ikke så kun man sige han var ikke indterst i mig ig det hjalp mig så dan var det for mig så nu hvor jeg skal være mor har jeg valgt ikke af sige noget ti. ham el min farmor for mit barne skal ikke svigtes som jeg blive af ham 

Anmeld

20. december 2012

Monski

Åh det må være hårdt!
Min søns far ser ham 1 overnatning om ugen + det løse, og jeg synes faktisk godt det kan være lidt svært når Anthon spørger hvorfor han kun skal sove hos far i én dag.

Så jeg kan virkelig godt forstå dit dilemma, håber det hele går

Anmeld

20. december 2012

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
karisima skriver:

Uh det gav et helt sug i maven - sikke en go forklaring  Den vil jeg afprøve!

Det synes jeg også var en go ide At sige. Tror bare du skal passe på med for mange forskellige forklaringer. Så skaber det måske mere forvirring ende afklaring. ikke at jeg tror du vil det, bare lige en tanke 

Anmeld

20. december 2012

forår

Hej

Jeg står i netop sammen situation. Min datter er 3år og har heller aldrig set sin far, da han ikke ønskede hende.

Hun siger tit

" henter min far mig i BH idag?"

"jeg saaavner miiiiiin faaaaar!"

og flere andre ting. Jeg synes at det er møg svært og gør faktisk ret ondt på mig, men jeg svarer hende at din far bor langt væk så derfor kommer han ikke, men mor henter dig idag og jeg elsker dig meget højt...og det gør mormor og morfar også.... altså noget i den stil..

hun er så begyndt at spørge om han har en bil...eller en cykel hvor jeg svare nej(for det har han ikke)...men det er nok noget med logikken at gøre, ifht hvorfor han ikke kommer på besøg osv...for så kan han jo ikke komme

krammer til dig

Anmeld

20. december 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Muhmi skriver:

Kunne du evt. sige: Far vidste ikke hvordan han skulle passe rigtig godt på dig, så det synes han at mor ville være den allerbedste til... ?

Så bliver det sagt på en måde hvorpå skylden ikke kommer hen på dig og at dit barn måske ser dig lidt som en "superhelt" og måske tager til takke med dig bare?

Det er en smuk forklaring, synes jeg - og ikke helt usand. 

Anmeld

20. december 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
karisima skriver:

Uh det gav et helt sug i maven - sikke en go forklaring  Den vil jeg afprøve!

Jeg synes også, den er god til en 3-årig. 

Husk at udbygge den med tiden, så der bliver mindre og mindre mystik omkring det. Min far døde - selvmord - da jeg var 4, og den forklaring, jeg fik, blev ikke "opdateret" med årene, så jeg havde i mange år kun historien "Far kom til at tage for mange piller" - og det gav afsæt for en masse sære og fantasifulde historier i mine tanker. Der glemte eller forsømte min mor m.fl. at følge op på forklaringen, efterhånden som jeg kunne have forstået det bedre. 

Anmeld

20. december 2012

Leneur

Nu valgte jeg jo at gå fra mit barn's far, bla fordi han ikke ville egne sig som far og der måtte jeg tage ansvar for både mig selv og mit da ufødte barn og komme væk mens tid var. (ikke vold)
Min datter er 3 år og det eneste hun pt har sagt er at hun savner far, som hun har hørt de andre børn sige i børnehaven. Savner du far, spørger jeg og hun siger nu alligevel som regel nej, så giver jeg hende et kæmpe kram og fortæller hvor højt jeg elsker hende. Hun spurter videre og så er det overstået. Det er mest de andre børn der spørg om Silje ikke har nogen far. Jo siger jeg så, vi ved bare ikke hvor han er, hvilket er sandheden. Når hun begynder at spørge noget mere og bedre kan forstå tingene, fortæller jeg alderssvarende hvad der er foregået og har også et billede af ham jeg kan vise... (Bræksmiley) Gemmer også alt det han har skrevet og løjet om i stf, så det ikke bare er mit ord, hun skal forholde sig til. HÅBER så meget at jeg kan skåne hende for kontakt indtil hun er myndig og selv kan bestemme hvad hun vil hvad angår ham, uden at jeg får det smidt i hovedet, som led i et teenageoprør.

Anmeld

20. december 2012

M (:

Muhmi skriver:

Kunne du evt. sige: Far vidste ikke hvordan han skulle passe rigtig godt på dig, så det synes han at mor ville være den allerbedste til... ?

Så bliver det sagt på en måde hvorpå skylden ikke kommer hen på dig og at dit barn måske ser dig lidt som en "superhelt" og måske tager til takke med dig bare?

Anmeld

20. december 2012

Kakao

Muhmi skriver:

Sikke en god forklaring

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.