Vågner kl 3-4 - Hvad så?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2012

Frøken J.

RiUL skriver:

Det gør Oliver også nogle gange Men mest for en måneds tid siden skete det ofte... Det tog/tager os ca halvanden - 2 timer at få ham til at sove igen. Og hvis jeg tager ham op i vores seng, og gir ham bryst vågner han bare endnu mere.

Jeg aner ikke hvorfor han gør det - men tror det er alderen, noget tigerspring. Han er lige blevet 15 mdr. Men det er hårdt. Pisse hårdt. Det eneste vi har gjort er at holde fast i at han ikke kommer op før kl.6, og dog, de sidste par dage har klokken været 5. Hvad sker der for at vi har fået børn der sover så dårligt?

Åh herreste gud, stakkels jer også! Og helt ærligt, man vil bare ikke starte sin dag på det tidspunkt!! Natten til i går var det heldigvis et "optimalt" tidspunkt i min søvncyklus hun vågnede (der kl 4), for jeg følte mig nogenlunde frisk. Men i nat må jeg have været midt i dyb søvn, for jeg var grædefærdig

Jeg håber også på det er et spring. Det er sjovt man alligevel kan blive overrasket over de her perioder, Rose har jo sovet dårligt 90% af sit liv - Men man vænner sig bare så hurtigt til det i de perioder, hvor det bare kører

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2012

Gardenia

Frøken J. skriver:

Haha! Dét er en den gode logik! Tror mange bedsteforældre mener, at det skal være spas, løjer og ikke så mange regler ude hos dem. Og jeg mindes da også, at det var sådan for mig, da jeg var barn. Synes måske mine svigerforældre er lige gavmilde nok med eftermiddagssnacks, når de passer hende, men fred være med det - hun får det jo ikke hjemme!

Jeg har valgt totalt at overse alt det hun lærer ham og alt det hun giver ham som han faktisk ikke rigtigt må få. Min teori er at det jeg ikke ved, giver mig ikke grå hår i hovedet

Anmeld

13. december 2012

Mettefpigen

Her har det stået på i en uges tid.... Normalt sover han fra 20-06 men det er blevet et helvede at få han til at sove og han vågner om natten og ikk ville sove... Her tager vi ham også ind tul os og kæmper med at få ham til at sove.... Men når det ikk er en mulighed hos jer ville jeg tage kampen....

Anmeld

13. december 2012

RiUL

Frøken J. skriver:

Åh herreste gud, stakkels jer også! Og helt ærligt, man vil bare ikke starte sin dag på det tidspunkt!! Natten til i går var det heldigvis et "optimalt" tidspunkt i min søvncyklus hun vågnede (der kl 4), for jeg følte mig nogenlunde frisk. Men i nat må jeg have været midt i dyb søvn, for jeg var grædefærdig

Jeg håber også på det er et spring. Det er sjovt man alligevel kan blive overrasket over de her perioder, Rose har jo sovet dårligt 90% af sit liv - Men man vænner sig bare så hurtigt til det i de perioder, hvor det bare kører

Kender godt det med at være grædefærdig Tuder så tit, føler mig så magtesløs - synes det er ligemeget hvad vi prøver, så sover han så dårligt.. 

Håber virkelig at Rose lærer at sove bedre når hun bliver ældre Og ja man vænner sig alt for hurtigt til de gode perioder.. her varer de heller aldrig mere end en uge, og så går det løs med flere måneder i helvede. 

Anmeld

13. december 2012

Fenja09

Frøken J. skriver:

Arh, det kan jeg godt se! Lige nu starter dagen her egentlig først kl. 7, og der sker ikke noget ved den bliver 7.30 - Farmand møder kl 9 og afleverer hende mellem 8.30-09.00. Så der er lidt lang tid til dagen går i gang, hvis den skal starte kl 4, og er lidt bekymret for, at det ville ødelægge hendes rytme, hvis hun skulle have formiddagslur. For så kan hun ikke sove allerede igen til middag, men får nok brug for en lur ved 15-tiden, hvilket igen vil forskyde hendes sengetid. Hun er lidt underlig hvad søvn angår

MEn det kan også godt ske det er en fase, det siger man jo gerne til sig selv med de fleste ting Jeg har et par veninder med jævnaldrene børn der siger, at de oplever samme problem lige nu. Suk :-)

Ja, så kan jeg godt se at kl 4 er alt for tidligt at stå op. Så er det noget andet når vi herhjemme skal ud ad døren allerede kl 06.30

Når min datter får formiddagslur så er det omkring kl 9 og så sover hun max 1 time. Hendes middagslur bliver måske rykket en halv time og så sover hun max 2 timer. Kan godt være at det gør at hun kommer en time senere i seng om aftenen, men så er vi faktisk også sikker på, at hun DEN nat sover igennem

Jeg tror også at det er en fase de skal igennem for da jeg læste dit første indlæg og så at Rose er 14 måneder, ja så passede det med min Alberte.

Håber jeres fase går hurtigt så i kan komme til at sove igennem igen.

Anmeld

14. december 2012

Mussen2

Frøken J. skriver:

Vi har ikke en ekstra madras - men vi kan self. anskaffe os en. Bækkenet er heller ikke helt glad ved at ligge i hendes legehjørne, hvor gulvet kun er dækket af en alm dyne + blødt legetæppe

Jeg er enig med dig - det ville ødelægge hendes døgnrytme helt, hvis vi faktisk så stod op og startede dagen kl. 4, og det tror jeg er en dårlig idé. Det er jo heller ikke fordi hun ikke er mere træt, har mere indtryk af noget generer hende, men ved bare ikke hvad.. Om det er sult, tørst, våd ble, tryghed, udviklingsspring.. Så vil hellere tage kampen, så hun sover de to timer mere som vanligt

Vi købte sådan en foldemadras. Den er praktisk, fylder ikke så meget ogok at ligge på måske det var en ide.

Håber du får vendt skuden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.