Hvad ville i gøre? Rose har nu 3 gange den sidste uge vågent kl 3-4 om natten og ikke ville sove igen. Altså hun opfører sig som om hun bare er klar til at stå op, selvom hun ikke er udsovet endnu. Vi prøver at give sutten og lægge hende, men hun rejser sig straks i sengen og begynder at "græde" (altså på protest-måden).
Som regel kan vi kun få hende til at sove, hvis hun - blandt andre ting - får en flaske. Og det er ligesom ikke smart, når hun er 14 mdr, hun skal jo ikke spise om natten. Natten til i går var jeg oppe med hende fra 4-5.30, hvor jeg endelig fik hende til at sove igen. I nat var hun vågen fra 4-5, da holdt jeg dog fast og tog hende ikke op og lege, jeg lagde mig bare med min dyne inde i hendes legehjørne. Hun faldt dog først til ro, da jeg stod foroverbøjet over hendes seng med en hånd på hendes mave, så lagde hun sig om på siden og lå og kiggede lidt på sin nusseklud. Så kunne jeg liste ned i legehjørnet, hun moslede rundt og sov så til 7.30.
Nu har jeg jo så sat mig for, at selvfølgelig skal hun ikke op at lege, det var bare fordi jeg gav op den anden nat. De to gange har vi givet hende en tør ble og en flaske. Men hvad gør jeg, hvis hun absolut IKKE vil sove uden flaske? Og er det bare et spørgsmål om at tage kampen? Selvom man ærlig talt hælder mest til den nemme udvej, når man skal op der midt om natten.
Har i prøvet noget lignende i den alder? Hun har ellers længe sovet fra 19-07 uden vrøvl.
Anmeld