Vågner kl 3-4 - Hvad så?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2012

Frøken J.

jeanett 26 skriver:

Jonathan er 11 mdr og han har altid sovet fra 19 til 7
DEn sidste mdr har været et helvede han vågner hver dag mellem 22 og 22.15 og han er svær at få til sove, men lykkes han vågner mange gange om natten
Klokken 3-4 vågner han og vil ikke sove mere

Puha, det lyder godt nok også strenge!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2012

Frøken J.

Tulle28 skriver:

Ja nogen solstrålehistorie er det jo ikke, men min datter stod op 4.30-5.00 fra hun var 13-17 mdr. ca. Vi stod op og så gik vi det tidligere i seng om aftenen. Det hjalp ikke at putte senere, hun stod tidligt op alligevel. Heldigvis var det lyst om morgenen på det tidspunk. Vores DP's søn var jævnaldrende og gjorde præcis det samme

Men KAN hun mon være sulten?

Gaaarh! Jeg har jo forsøgt at forklare hende, at jeg godt kunne tænke mig en 3-4 måneders god søvn, før lillebror kommer, og jeg skal i gang med det der natteroderi igen, men hun er vist ligeglad

Men det ved jeg egentlig ikke.. Måske er hun sulten? Altså.. Vi har haft problemet i en periode, at hun har haft behov for to godnatflasker, og har været oppe på mellem 300-400 ml før hun sov, og det har vi prøvet at lade være med, for det er altså MEGET! Og har været i tvivl om grød var en dårlig idé, fordi hun jo også spiser pænt med aftensmad.

Men her til aften spiste vi, så hun var færdig med at spise 17.45, og hun spiste en god stor portion pasta/kødsovs. Og nu har jeg så prøvet at give hende havregrød 18.45, og hun spiste MEGET! Og så kl. 19 en miniflaske på 120 ml og så godnat. Og hun gik ud som et lys - Og det sker bare ALDRIG, når L ikke er hjemme (julefrokost i dag), fordi hun savner far. Og vi har haft en vrøvleperiode.. Så måske er det sult. Nu er jeg lidt spændt på om hun så vågner igen i nat.

Anmeld

13. december 2012

Frøken J.

Gardenia skriver:

Lad hende ligge?

Lige vende hende for at tjekke hun er ok, men "nej, min skat, det er stadig nat og du skal sove" og så gå?

Her brokkede han sig som en vanvittig de første 2 dages tid, men han fandt hurtigt ud af det var meget sjovere bare at vågne når vækkeuret ringede og så stå op til glad (samarbejdsvillig) mor og far

Hmm joh, det er jeg jo også tilbøjelig til, men så hidser hun sig op og bliver rigtig hysse - hun har noget af et temperament (min mor mener det er nemesis. Jeg var den type trodsalderbarn, som lagde mig ned på fortovet og hamrede hovedet ned i jorden i arrigskab ).

Men nu er jeg kommet i tvivl om det er sult, for i aften prøvede jeg at give hende havregrød et kvarter før sengetid (og en time efter aftensmad, hvor hun ellers spiste meget), og hun spiste en KÆMPE portion, mere end hun gør om morgenen. Og derefter bare en lille flaske på 120 ml.. Så nu må jeg lige se, om hun så vågner i nat igen, eller hvad hun gør..

Anmeld

13. december 2012

Frøken J.

Mussen2 skriver:

Jeg ville have en madras klar inde ved hende, så det er nemmere for dig at lægge hende til ro ( gentagne gange) og måske kan have en hånd ind til hende mellem tremmerne. Vores datter kunne heller ikke falde til ro hos os i den alder, men det er heldigvis kommet igen ved 3 års alderen.

Jeg har aldrig stået op men hende hvis hun vågnede tidligt. Det samme med lillebror. Det nægter jeg simpelthen, jeg tror på det er bedre at tage "kampen" op,på den gode måde.

Håber du får en god nat

Vi har ikke en ekstra madras - men vi kan self. anskaffe os en. Bækkenet er heller ikke helt glad ved at ligge i hendes legehjørne, hvor gulvet kun er dækket af en alm dyne + blødt legetæppe

Jeg er enig med dig - det ville ødelægge hendes døgnrytme helt, hvis vi faktisk så stod op og startede dagen kl. 4, og det tror jeg er en dårlig idé. Det er jo heller ikke fordi hun ikke er mere træt, har mere indtryk af noget generer hende, men ved bare ikke hvad.. Om det er sult, tørst, våd ble, tryghed, udviklingsspring.. Så vil hellere tage kampen, så hun sover de to timer mere som vanligt

Anmeld

13. december 2012

RiUL

Det gør Oliver også nogle gange Men mest for en måneds tid siden skete det ofte... Det tog/tager os ca halvanden - 2 timer at få ham til at sove igen. Og hvis jeg tager ham op i vores seng, og gir ham bryst vågner han bare endnu mere.

Jeg aner ikke hvorfor han gør det - men tror det er alderen, noget tigerspring. Han er lige blevet 15 mdr. Men det er hårdt. Pisse hårdt. Det eneste vi har gjort er at holde fast i at han ikke kommer op før kl.6, og dog, de sidste par dage har klokken været 5. Hvad sker der for at vi har fået børn der sover så dårligt?

Anmeld

13. december 2012

Gardenia

Frøken J. skriver:

Hmm joh, det er jeg jo også tilbøjelig til, men så hidser hun sig op og bliver rigtig hysse - hun har noget af et temperament (min mor mener det er nemesis. Jeg var den type trodsalderbarn, som lagde mig ned på fortovet og hamrede hovedet ned i jorden i arrigskab ).

Men nu er jeg kommet i tvivl om det er sult, for i aften prøvede jeg at give hende havregrød et kvarter før sengetid (og en time efter aftensmad, hvor hun ellers spiste meget), og hun spiste en KÆMPE portion, mere end hun gør om morgenen. Og derefter bare en lille flaske på 120 ml.. Så nu må jeg lige se, om hun så vågner i nat igen, eller hvad hun gør..

Tror langt de fleste bedsteforældre godter sig ved tanken om trodsalder..... Jeg kommer ihvertfald til at stornyde den - med mine 14 børnebørn

Vi håber på det er sult den lille vågner af, hvor vidunderligt simpelt det ville være

Anmeld

13. december 2012

Frøken J.

Gardenia skriver:

Tror langt de fleste bedsteforældre godter sig ved tanken om trodsalder..... Jeg kommer ihvertfald til at stornyde den - med mine 14 børnebørn

Vi håber på det er sult den lille vågner af, hvor vidunderligt simpelt det ville være

Det gør de bestemt! Og det kommer jeg også til - Har dog lige måtte være efter min skønne mor, fordi jeg synes det blev lige provokerende nok at hun godtede sig, når jeg forsøgte at klæde et hysterisk barn på

Ja, jeg krydser! Vil gerne kunne sove natten ud i nat :-)

Anmeld

13. december 2012

Gardenia

Frøken J. skriver:

Det gør de bestemt! Og det kommer jeg også til - Har dog lige måtte være efter min skønne mor, fordi jeg synes det blev lige provokerende nok at hun godtede sig, når jeg forsøgte at klæde et hysterisk barn på

Ja, jeg krydser! Vil gerne kunne sove natten ud i nat :-)

Hahahahahahaha - SÅ fræk tør min mor alligevel ikke være

Men hun lærer ham til gengæld alle mulige unoder, spytte ned i afløb og hoppe vildt på trampolin... Vildt irriterende ting som jeg egentligt havde besluttet mig for han aldrig skulle kende til. Hun mener dog at når morfar måtte lære os numre for godt 30 år siden, så er hun i sin fulde ret til at give lidt igen. Fantastisk logik

Anmeld

13. december 2012

Frøken J.

Gardenia skriver:

Hahahahahahaha - SÅ fræk tør min mor alligevel ikke være

Men hun lærer ham til gengæld alle mulige unoder, spytte ned i afløb og hoppe vildt på trampolin... Vildt irriterende ting som jeg egentligt havde besluttet mig for han aldrig skulle kende til. Hun mener dog at når morfar måtte lære os numre for godt 30 år siden, så er hun i sin fulde ret til at give lidt igen. Fantastisk logik

Haha! Dét er en den gode logik! Tror mange bedsteforældre mener, at det skal være spas, løjer og ikke så mange regler ude hos dem. Og jeg mindes da også, at det var sådan for mig, da jeg var barn. Synes måske mine svigerforældre er lige gavmilde nok med eftermiddagssnacks, når de passer hende, men fred være med det - hun får det jo ikke hjemme!

Anmeld

13. december 2012

Den lykkelige

Årh det havde vi også lige der ved den alder.. Vores datter har aldrig kunne sove sammen.. men når hun vågner kl 4 så kan hun komme ind til os også ligger vi og "sover".. med slukket lys og ingen snak, lukkede øjne.. ja vi sov jo sjældent men bare slappede af.. men for at vise at dagen starter ikke nu.. så kunne hun være sur og mosle rundt alt hun ville.. men vi lå stille i mørket og "sov".. ellers har jeg også prøvet gå ind og give sut, dyne over og sige godnat.. ligesom jeg gør hvis hun vågner kl 1 om natten.. så hun ved at nu det altså nat!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.