må andre kysse jeres baby/børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2012

kiwiol

Jeg kan fuldt ud forstå dig.. Har det nemlig selv lidt på samme måde.

Her er det svigermor, der oversnasker mit barn.. Min svigerfamilie bor i Norge, og er i DK ca. 4 gange om året, for at se os og den lille.

Jeg har nævnt det for kæresten, at jeg egentlig ikke brød mig om, at hun hele tiden krammer den lille og kysser ham i hele hovedet. Lille manden bryder sig ikke om, at blive holdt fast eller kysset (han er 1 år nu) Men han griner bare lidt af mig, og siger at så må jeg jo sige det til hende...

Men vil jo ikke gøre hende ked af det.. eller virke som om at jeg ikke er glad for at hun elsker hendes barnebarn..  Men hun kan slet ikke læse hans signaler, og bliver ved samtidig med at hun siger "Åhh han er sådan en puttegøj"..  Nej han er ikke.. han spræller med arme og ben, og prøver at komme væk.

Jeg ammede fuldt ud til han var 5-6 mdr. og hvis jeg ammede når de var på besøg.. så sad hun fandme også og kyssede ham på hovedet MENS jeg ammede Ej.. det gik bare så meget over min grænse.. Og er måske med til, at jeg slet ikke kan have at hun kysser ham hele tiden og prøver at holde ham fast og kramme ham.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2012

Mor til Mike

Jep. Børn kan ikke få for mange kys og kærlighed - Hverken af forældre, bedsteforældre, oldeforældre, tanter, onkler, mostre osv.

Det eneste tidspunkt jeg ikke vil have folk kysser på mit barn er når de er syge eller når han ikke selv vil have det.

Jeg vil derimod ikke have folk kysser mit barn på munden - kun os forældre. Men jeg synes slet ikke det skader at han får mange kindkys eller kys i håret det er bare fantastisk. 

Anmeld

13. december 2012

2721

Aagaard skriver:

Jeg syntes at du helt uden dårlig samvitighed kan sige fra - om ikke andet må de modererer sig lidt
Et kys i panden er fint - men lige frem at afkræve barnet et kys er jo at tvinge det til noget det ikke har lyst til og som ikke er nødvendigt (modsat fx at få børstet tænder)
Ingen bør tvinges til at give kys! ikke engang til mor/far eller søskende!
Man kræver da heller ikke et farvel kys hvis barnet ikke har lyst, man kan spørge - men skal også respekterer et nej.

Det er ihvertfald min mening - så jeg syntes sagtens at du kan sætte en grænse for hvad dit barn skal udsættes for!

Enig

Anmeld

13. december 2012

Becks

Nu har jeg ikke barn endnu, men jeg kan med næsten 100 % sige at min far og papmor hellere end gerne må kysse deres barnebarn - Det ville da smelte mit hjerte fuldstændig, at se min store gamle far, med hans guldklump og give massere af møsser

Min mor? Der ville jeg sætte grænsen tror jeg, men vi har også et MEGET specielt forhold til hinanden.. Mit barn ville nok ikke få bedsteforældre på faderens side, da jeg er igang med behandling alene..

Min gudsøn på 4, kysser jeg altid når jeg ser ham! Han er min guldklump og jeg elsker ham.. jeg er den der er tættest på ham udover hans forældre. Og oftest kommer han selv og beder om et kys eller et knus.. Idag f.eks. der sagde han, at jeg gerne måtte være hans møssekæreste - Det er sgu da sødt...

Jeg håber min veninde (som er mor til min gudsøn) at hun vil overkysse mit barn og elske det SÅ højt, så det at kysse var noget af det mest naturlige!

Mon ikke bare dine svigerforældre er overdrevet forelskede i jeres barn? Jeg synes det lyder fantastisk, at de er lige så glade for at blive bedsteforældre endnu engang, så de ikke laver forskel..

Anmeld

13. december 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

I vores familie er bedsteforældre, moster og onkler også nærmeste familie, og jeg ska lige love for der bliver delt mysser ud, når vi er sammen. Ik på en overdrevet træls måde, men på den hyggelige gode måde. Her bliver det så også altid accepteret hvis ik ungerne gider gi et mys. Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.