må andre kysse jeres baby/børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2012

L&V

MorDk skriver:

Et kys på kinden? Det er vel ok! Nu skrev jeg godt nok selv at det var ok med folk vi har tætte... MEN der tænker jeg på munden... men efter at have tænkt så har jeg ikke noget imod at Bassens pædagoger giver ham kys på kinden og kram. Jo mere "kærlighed" til ham jo bedre... og han er trods alt mange timer i vuggestue. Tænk hvis han skulle gå igennem en hel dag uden knus og kram... (ved han får masser af det) -også herhjemme... MEN vi tvinger ham selvfølgelig aldrig. Men hvad sagde DP til at du frabad dig kys på kinden (af din datter)

Som jeg lige skrev til en anden så syntes jeg kys er en intim ting man deler med sine nærmeste og at dagplejen bør ha en professionel tilgang og man kan sagtens vise lige så meget omsorg ved et kram som et kys bare uden man overskrider den intime grænse..

Hun sagde ikke det helt store andet end at det ville hun da prøve på og at hun ikke havde tænkt det på den måde..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2012

Nadia&Daniel

MorDk skriver:

Jeg har det fint med det så længe det er folk vi er tæt knyttet til. Og så har jeg det sådan at vores børn vil aldrig blive tvunget til at kysse og kramme nogen som helst inkl. os som forældre, hvis ikke de har lyst!

Anmeld

12. december 2012

L&V

MorDk skriver:

Hmm og nu tænker jeg egentlig igen... JA du har ret! Kram og knus er fint! Kys ER faktisk personligt og mere intimt! Så jeg bakker ud igen. NEJ "fremmede" skal ikke kysse på mine unger  Så forstår dig faktisk godt!

He he fair nok Jeg ville os selv blive ret Wow hvis en kollega kyssede mig eller hvem det nu ku være ha ha ha

Anmeld

12. december 2012

MorDk

Månsson skriver:

He he fair nok Jeg ville os selv blive ret Wow hvis en kollega kyssede mig eller hvem det nu ku være ha ha ha

Anmeld

12. december 2012

Den lykkelige

Tulle28 skriver:

Ejj... DP? Hun er dit barns primære kontaktperson i så mange timer hver dag, og så må hun ikke give hende et kys på kinden? Ja vi er jo så forskellige (heldigvis)

Ej det giver jeg dig også ret i.. min datters dagpleje mor siger tit når vi går og vi siger farvel.. "årh får jeg ikke en kæmpe krammer" også løber min datter over og krammer hende helt vildt og tit giver hun hende lige et kys på kinden eller i håret.. det synes jeg er HELT fint og sindsyg hyggelig!! Hun er der 8 timer om dagen for mi datter.. når hun skal spise, sove, er ked, glad, leger og alt.. min datter elsker hende og jubler når vi skal ud af bilen.. skulle man ikke unde dp mor det synes jeg det ville være forkert!! Plus at min datter tydelig selv vil.. hun elsker sin dp mor..

Anmeld

12. december 2012

Tulle28

Månsson skriver:

Nej det syntes jeg absolut ikke er okay og ku aldrig drømme om at gøre det selv på mit arbejde og må indrømme at jeg heller ikke kender andre der arbejder med børn der syntes det er okay.. Jeg syntes det professionelle går af den der og man kan yde lige så meget omsorg ved et kram uden at det ska være så intimt som jeg syntes et kys er

I vores vuggestue kysser de børnene på kinderne og giver dem knus og synes det er så skønt Men ja sådan er vi altså alle så forskellige

Anmeld

12. december 2012

L&V

Tulle28 skriver:

I vores vuggestue kysser de børnene på kinderne og giver dem knus og synes det er så skønt Men ja sådan er vi altså alle så forskellige

Okay forskelligheden længe leve

Anmeld

12. december 2012

Fenja09

Anonym skriver:

Hvordan har I det med at andre kysser jeres børn?

Minw svigerforældre er rigtig søde men ofte lidt for meget mht baby. Jeg har i flere år undret mig over mængden af kys de uddeler til deres andre børnebørn. og efter de er blevet store har de ofte 'afkrævet' dem kys. Dvs sagt kom og giv bedstefar et kys selvom barnet tydeligvis ikke har lyst. Jeg bryder mig ikke om det da jeg synes det er intimt og hører til i nærmste familie (forælddre og søskende) og at man skal respekterer børn signaler hvis de signalerer nej. Og derudover respekterer at børn selv bestemmer over deres egen krop og lære dem at de godt må sige nej til intimitet de ikke har lyst til.

Nu har vi fået en lille baby og de er startet med at kysse på den i hovedet. Ikke bare et lille kys på panden men meget. Jeg bryder mig ikke om det, - baby er nok ligeglad nu, men jeg er bange for de også vil overtræde hans/hendes grænse når h*n bliver ældre. Og jeg føler jeg skal sige stop nu, hvis jeg skal gøre det. Det er for sent om et år.

Men kan jeg tillade mig at frabede andre at kysse på mit barn? At synes det kun er noget h*ns far og jeg skal gøre? Eller er jeg sart og overformynderisk og vil bestemme alt for meget over den stakkels farmor og farfar der mener det godt men bare har nogle andre referencerammer end jeg?

Hvordan har I det med at folk kysser på jeres børn? Og hvad ville I tænke hvis I hørte en mor frabede sig det?

På forhånd tak

PS: jeg mistænker dem på ingen måde for pædofili el. lign. hvis det kunne se sådan ud. Vi har bare forskellige filosofier indenfor opdragelse etc.

Efter min mening er bedsteforældre ( på begge sider) nærmeste familie og synes egentlig ikke der er noget galt i, hvis de kysser og krammer vores datter. Nu gør mine svigerforældre ikke sådan noget, men da min mor levede kyssede hun hende rigtig meget og jeg så det udelukkende som noget positivt.

Jeg tror slet ikke at barnet tager skade af at få masser af kys i barndommen og den sætning " kom til morfar og få et nys" har de fleste børn nok hørt op til flere gange. Ja, jeg tænker næsten "skal bedster ikke gøre det?"  

Det skal jo selvfølgelig ikke være sådan at barnet begynder at græde eller løber væk af det, men ellers synes det er helt fint.

Hvis du og din mand derimod ikke bryder sig om det, så synes jeg helt bestemt at i skal melde klart ud, så folk ved at det er altså et NO GO hos jer. Medmindre det er i meget små doser.

/Fenja

Anmeld

12. december 2012

Nessie

Hvis kysseriet er meget slemt, kunne man nok godt lige bede dem om at drosle lidt ned

Her har jeg måttet bede min søster og niece om at stoppe med at kysse Daniel på munden. Han var ikke ret gammel.
Han viste tydeligt at han ikke brød sig om det, ved at vende hovedet væk, men det forstod de ikke, så måtte jeg jo sige fra med ord.

Han vil stadig ikke kysses på munden, og giver MEGET sjældent et kys til os. Har som regel ikke noget imod at få kys i hele hovedet, men siger fra, hvis han ikke lige gider.

Det jeg egentlig vil frem til er, at man godt kan bede om at skære ned på kysseriet, og forklare at det går over ens grænse.
Og samtidig skal man lige holde øje med barnets signaler, for det er altså ikke alle der bryder sig om det

Anmeld

12. december 2012

Rsa

Vi ser jo alle ikke ens på sådanne ting...

Min datters bedsteforældre, både på min og fars side, overkysser ikke, men kysser dres barnebarn engang imellem og det gør det ved mig, at jeg bliver rørt over at min datters bedsteforældre elsker hende så højt at hun får kys - for jeg synes nemlig også at kys er noget intimt og noget der hører sig til i de nære relationer. Jeg betragter min datters bedsteforældre som nære relationer - hvis man ikke har sådanne forhold til sine børns bedsteforældre kan jeg godt se, at det kan være svært.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.