Rooolig nu 
Hun er ikke engang kommet til verdenen... 
Kan godt forstå det er vigtigt for dig at pointere at du gerne vil have et barn der er lidt mere selvstændigt... MEN når du bruger hans børn som parallel til din opfattelse af hvordan børn "bør være" så sårer du ham faktisk (Eller, det ville jeg i hvert fald blive) Han gør jo hvad han kan med den tid han har med hans børn og er der noget man har som forældre, så er det dårlig samvittighed, hele tiden... Gør man det nu godt nok? Er man en god nok rollemodel for ens børn? Er man for streng? Er man for godtroende? De tanker går han med inde i hovedet hele tiden og især når han ikke har dem fuld tid... Og når du så kommer og prikker til de spekulationer som han i forvejen har, ja så langer han ud... Altså ved at gå i forsvar og sige at det vil han ikke snakke om nu.. Hvilket jeg også kan forstå, for dine prioriteringer skal der også nok blive rykket ved ligeså snart du bliver mor.. Jeg sagde at jeg aldrig ville amme i mere end et halvt år... Jeg ammede i 1 år og 1 måned. Jeg sagde at jeg aldrig give mit barn lov til slik/sukker før han var i hvert fald 3 år... Silas spiser ikke slik, men han får da en chokoladekiks en gang imellem og han er ikke en gang to år... Vi rykker hele tiden vores grænser og vi prøver så vidt muligt at indstille os efter vores børns tempo, nogle gange lærer de hurtigt, andre gange ikke så hurtigt og det bliver vi som forældre bare nødt til at indstille os på...
Silas går da ud med lidt skrald fordi han synes det er sjovt og ja vi prøver at få ham til at dække bord sammen med os, men hvis det er noget han ikke lige gider den pågældende dag, jamen så gør vi det jo bare selv... Han skal føle at det er sjovt at hjælpe til og at man høster belønningen ved at man sidder ved et dækket bord når man skal spise, men han er jo slet ikke gammel nok til at forstå hvorfor han hjælper... Men selvom han sagtens kunne, så ville jeg ikke have at han selv skulle gå ud med hans ble, hvad nu hvis han lige pludselig synes det var spændende at se hvad der var inde i bleen? Ej, det vil jeg ikke have og der går altså intet af mig at jeg går ud med den selv... 
Anmeld