modesty skriver:
Hmmm, jeg forstår ikke helt hvorfor du får et barn med en mand hvis børn i forvejen har problemer og du er uenig i måden de bliver opdraget på og I også er uenige om hvordan jeres fremtidige barn skal opdrages. Hvorfor ikke snakke de ting igennem inden man bliver gravid?
Når det så er sagt. Tja... Hvis I er uenige nu, så kan jeg ikke rigtigt se hvordan du kan "overbevise" ham om at din måde er den rigtige, via snak. Jeg tror at du må vente til barnet kommer og tage det én ting ad gangen. Diskutere den konkrete situation når den opstår. Måske er det nemmere for ham at se din side af sagen når I står midt i det.
Derudover er jeg enig med ham. Jeg synes også at børn skal have lov til at være børn. Det du nævner med bleen - jo, småting som er nemme at hjælpe med og nemt kan gøres til en del af hverdagen. At man tager sit eget bestik og tallerken og sætter i opvaskemaskinen når man har spist, putter sit eget beskidte tøj i vasketøjskurven. Småting. Men derudover synes jeg at børn skal bruge deres fritid på at lege og lave lektier. Jeg tror simpelthen ikke på at der kommer et bedre menneske ud af at blive fyldt på med pligter. Og min mand har heldigvis samme opfattelse.

Ja det med hvorfor jeg valgte ham som far til mit barn var heller ikke lige så planlagt som du får det til at lyde som (:
Jeg blev gravid og vi valgte at få barnet lige meget hvad da vi elsker børn begge to.
Meen vi har lidt forskellige holdninger og synspunkter nogle gange og især med børn - jeg tror det er et problem mange kender at børn det er noget man hurtig kan blive uvenner over eller diskutere omkring da det bare er noget man ønsker skal være det bedste for dem..
Men du har ret, jeg tager måske sorgerne lidt på forskud.
Jeg må vente og se hvad tiden bringer og hvad det overhoved er for en lille prinsesse vi får os (:
Et barn skal selvf ikke være fyldt med sure pligter, der skal selvf være plads til leg og fritid og alt det her.
''pligter'' kan også gøres til leg
Anmeld