Jeg må indrømme jeg undrer mig. Du møder mand, 10 år ældre med 8 årige drenge. Du er ikke enig hans opdragelsesmetoder og I har åbenbart ikke nok kommunikation til at få jeres forventinger afstemt til hinanden? Og nu er du så gravid? Ja, ikke at det er mit problem. Men jeg ville nok have opfanget dé signaler længe inden jeg sad i saksen...
Ang. opdragelse, så mener jeg også at børn har godt af grænser. Herhjemme er han 2½ og han hjælper alt det han kan. Smider ble ud, hjælper med at dække bord, rydde af, rydder op på hans værelse osv. Vores dreng har vist forholdsvist mange retningslinjer og jeg kan også sagtens finde på at bede ham om at tale stille når vi er ude. Jeg tror på det hjælper ham til at vide hvor hans plads er i livet, så har han ro, tid og overskud til at vokse og udvikle sig - når han ikke konstant skal teste grænser og erfare hvor den går..
Men det er jo et samarbejde mellem min kæreste (far) og jeg, der tales om det næsten hver dag og vi ændrer på det løbende som han bliver ældre, før var det afledning, nu får han besked på at han ikke skal pille i vores ting, f.eks.
Men det kommer altsammen ligeså stille når banditten bliver ældre. De første 6 måneder var himmel på jord med en lille pludderbasse liggende på gulvet - det ændrede sig drastisk da han fandt ud af han kunne komme omkring 
Anmeld