Ingen respekt for ældre mennesker mere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2012

M (:

Janni. skriver:

Det er heldigvis nyt, hvor jeg arbejder. Håber ikke det er måden fremover..

Det kan jeg desværre godt frygte, at det er..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2012

Janni.

jydeinden skriver:

nej jeg tror da der er rigtigt mange der går ned, men endnu værre er det når medarbejderne internt sender hinanden blikke fordi den ene har taget sig fornøjelsen at snakke med fru hansen.. men et eller andet sted kan jeg også godt forstå de måske bliver lidt fortørnet, for hvis en tager sig den "fornøjelse" så får alle en skideballe.

Og dét er bare et af mange steder der er blevet sparet igennem tiden. de har været med i de mest mærkelige ordninger i den her kommune. gruppe tøjvask, underlige telefoner (pda tror jeg nok de hed) som aldrig virkede og krævede mere tid end de gav og sikkert meget andet jeg ikke har hørt om

Vi prioriterer alle forskelligt. Det bedste ved jobbet er at vi alle har forskellige kvaliteter, som mange af de ældre sætter pris på.

Langt de fleste gør lidt ekstra på hver deres måde.

Anmeld

8. december 2012

Janni.

M (: skriver:

Det kan jeg desværre godt frygte, at det er..

Ja også mig. Og bliver det sådan, så er jeg ikke sikker på at jeg vil blive indenfor faget.

Anmeld

8. december 2012

Muhmi

Ja du har jo fået min mening om emnet inde på fb...

Men ja, det er fuldstændig åndsvagt at det er begyndt at være på den her måde... Jeg skammer mig ærlig talt over at kalde mig social og sundhedshjælper nogle gange, for jeg synes bestemt ikke praksis lever op til den uddannelse jeg har taget...

Anmeld

8. december 2012

Janni.

Muhmi skriver:

Ja du har jo fået min mening om emnet inde på fb...

Men ja, det er fuldstændig åndsvagt at det er begyndt at være på den her måde... Jeg skammer mig ærlig talt over at kalde mig social og sundhedshjælper nogle gange, for jeg synes bestemt ikke praksis lever op til den uddannelse jeg har taget...

Undrer mig efterhånden over at det hedder social- og sundhedshjælper.... Der er intet socialt i arbejdet mere.

Anmeld

8. december 2012

M (:

Janni. skriver:

Ja også mig. Og bliver det sådan, så er jeg ikke sikker på at jeg vil blive indenfor faget.

Nej, men man er nok nødt til at protestere, for det er jo kun politikerne, der kan ændre på vilkårene.. Det er som om, at de kun har fokus på, at de smider flere og flere penge i sundhedssektoreren, de glemmer bare, at der også kommer flere og flere ældre og syge.. 

Anmeld

8. december 2012

Janni.

M (: skriver:

Nej, men man er nok nødt til at protestere, for det er jo kun politikerne, der kan ændre på vilkårene.. Det er som om, at de kun har fokus på, at de smider flere og flere penge i sundhedssektoreren, de glemmer bare, at der også kommer flere og flere ældre og syge.. 

nemlig! Hvis det forsætter i den retning som jeg frygter, så må vi stå sammen, både for de ældres skyld og vores egen.

Anmeld

8. december 2012

Muhmi

Janni. skriver:

Undrer mig efterhånden over at det hedder social- og sundhedshjælper.... Der er intet socialt i arbejdet mere.

Absolut ikke...

Anmeld

8. december 2012

M (:

Janni. skriver:

nemlig! Hvis det forsætter i den retning som jeg frygter, så må vi stå sammen, både for de ældres skyld og vores egen.

Ja, det er snart begrænset, hvor meget hurtigere vi kan løbe, før det bliver omsorgssvigt.. 

Anmeld

9. december 2012

MorDk

Janni. skriver:

Overlappe i den forstand at jeg f.eks skal være færdig hos Hr. Hansen kl. 9.20 men skal være hos Fru. Jensen 9.15 (som bor 2 km fra Hr. Hansen) Transport tid er der absolut intet af. 

Vi havde møde med visitatorerne igår, og de siger at hvis en borger er visiteret til en rengøring på 70 min, og  vi kan gøre det på f.eks 35 min, så skal vi gøre det, og forsætte på vores rute. Ingen snak med borgeren, kun knokle der ud af.  

For sørensen da! Det er da mennesker vi har med at gøre - ikke maskiner.. Argh jeg var lidt lettere ophidset efter det møde igår. 

Ja det er sgu da ikke DERFOR man valgte den udd.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.