Ingen respekt for ældre mennesker mere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2012

Janni.

B&J skriver:

åhh ja det er da rigtigt det sagde brian endelig også det med afløserne...

ja det rager ikke jer en dyt i kan ikke gøre noget som helst

Men en rigtig sørgelig udvikling.  

Har virkelig ondt af mange af de ældre, som sidder alene og kun får besøg af os hjælpere 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2012

B&J

Janni. skriver:

Men en rigtig sørgelig udvikling.  

Har virkelig ondt af mange af de ældre, som sidder alene og kun får besøg af os hjælpere 

det har jeg virkelig også... jeg syntes det kunne være spænde at blive besøgsven hvor man får uddannelsen men det kræver desværre en sosu assisten.. og der må jeg hoppe fra for kan ikke vakse eller skifte ble og alt det for det går over min krænse.... desværre det er jeg lidt ked af... for kunne være så dejligt især for de ældre...

Anmeld

7. december 2012

Janni.

B&J skriver:

det har jeg virkelig også... jeg syntes det kunne være spænde at blive besøgsven hvor man får uddannelsen men det kræver desværre en sosu assisten.. og der må jeg hoppe fra for kan ikke vakse eller skifte ble og alt det for det går over min krænse.... desværre det er jeg lidt ked af... for kunne være så dejligt især for de ældre...

Altså man kan blive besøgsven på frivillig basis. Havde jeg tiden, så havde jeg meldt mig. Det er helt sikkert. Men et døgn har alt for få timer i forvejen. 

Anmeld

7. december 2012

B&J

Janni. skriver:

Altså man kan blive besøgsven på frivillig basis. Havde jeg tiden, så havde jeg meldt mig. Det er helt sikkert. Men et døgn har alt for få timer i forvejen. 

brian var lige i bad men det hedder støtte kontakt person man kan blive men det kræver en uddannelse

Anmeld

7. december 2012

Janni.

B&J skriver:

brian var lige i bad men det hedder støtte kontakt person man kan blive men det kræver en uddannelse

Åh ja, det er lidt noget andet. 

Anmeld

7. december 2012

M (:

Janni. skriver:

Ja jeg undres meget i mit job for tiden. Jeg er social- og sundhedshjælper og den nye "mode" indenfor jobbet er altså at vi skal til at overlappe vores besøg hos de ældre  

Det ender med at vi må stå sammen som hjælpere og assistenter og få FOA på banen. Det er da begrænset hvad vi efterhånden vil finde os i, og hvad vi vil udsætte os selv og de ældre for.  

Hvor er respekten henne? Er de ældre virkelig "bare" blevet en byrde for samfundet nu? Suk  

Det er desværre ikke noget nyt, da jeg begyndte i hjemmeplejen for fire år siden, var der også MANGE overlap på køreplanerne.. 

Anmeld

8. december 2012

Camilla..

Janni. skriver:

Overlappe i den forstand at jeg f.eks skal være færdig hos Hr. Hansen kl. 9.20 men skal være hos Fru. Jensen 9.15 (som bor 2 km fra Hr. Hansen) Transport tid er der absolut intet af. 

Vi havde møde med visitatorerne igår, og de siger at hvis en borger er visiteret til en rengøring på 70 min, og  vi kan gøre det på f.eks 35 min, så skal vi gøre det, og forsætte på vores rute. Ingen snak med borgeren, kun knokle der ud af.  

For sørensen da! Det er da mennesker vi har med at gøre - ikke maskiner.. Argh jeg var lidt lettere ophidset efter det møde igår. 

det er simpelthen så latterligt.

og gud hvor ville jeg ønske at de selv kunne prøve hvordan det var.

Anmeld

8. december 2012

jydeinden

Janni. skriver:

Det er totalt sygt! 

Slet ikke noget at sige til at flere og flere bliver stresset. 

nej jeg tror da der er rigtigt mange der går ned, men endnu værre er det når medarbejderne internt sender hinanden blikke fordi den ene har taget sig fornøjelsen at snakke med fru hansen.. men et eller andet sted kan jeg også godt forstå de måske bliver lidt fortørnet, for hvis en tager sig den "fornøjelse" så får alle en skideballe.

Og dét er bare et af mange steder der er blevet sparet igennem tiden. de har været med i de mest mærkelige ordninger i den her kommune. gruppe tøjvask, underlige telefoner (pda tror jeg nok de hed) som aldrig virkede og krævede mere tid end de gav og sikkert meget andet jeg ikke har hørt om

Anmeld

8. december 2012

Janni.

M (: skriver:

Det er desværre ikke noget nyt, da jeg begyndte i hjemmeplejen for fire år siden, var der også MANGE overlap på køreplanerne.. 

Det er heldigvis nyt, hvor jeg arbejder. Håber ikke det er måden fremover..

Anmeld

8. december 2012

Janni.

Camilla.. skriver:

det er simpelthen så latterligt.

og gud hvor ville jeg ønske at de selv kunne prøve hvordan det var.

Det skulle de nemlig.

Vi var nogen som var lettere utilfreds efter det møde..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.