Hvor ofte spiser jeres 3 måneder FLASKE baby.? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. december 2012

ano14316

Malli skriver:

Som overskriften siger, hvor ofte spiser jeres baby på ca 3 måneder, og som er fuldt ud flaskebarn?

Min datter på snart 3 1/2 måned, spiser i fra om morgenen og i løbet af dagen med 3-4 timers interval. Men når hun får sin flaske mellem kn 15-16 så spiser hun derefter med 2 timers mellemrum. Altså får hun måske en flaske kl 15 og så sover hun sin sidste lille lur på ALTID kun en 1/2 time mellem 16 og 17.30 alt efter hvornår hun sidst vågnede! Når hun så vågner, er der gået ca 2 timer fra sidste flaske, og så vil hun ha en mere! Når den så er færdig er hun vågen ca 2 timer førend hun er træt og skal puttes for natten. Så er jeg jo nødt til at tilbyde hende, hendes godnat flaske, ellers så sover hun ikk!
Men igen er der jo kun gået 2 timer. Er der for kort mellem de sidste måltider, for alle steder jeg læser synes jeg at jeg læser at der skal være 3-4 timer imellem?

Nu ved jegikke med flaske.. men når man ammer er det jo helt normalt at de øger mælkeindtaget om aftenen og spiser oftere for at blive godt mætte til natten.. Jeg ville kigge på den totale døgnmængde, fremfor hyppighed.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2012

ano14316

Min dreng er idag 5mdr og 3 uger lige siden spæd har han fået flaske hver 2.time gik der længere end det havde jeg bare en mega sur baby. 

På et døgn drak han gerne 10-14 flasker alt mellem 150-200ml. 

Jeg startede derfor med grød da han var 3½ mdr i håb om at det ville mætte længere og der så kunne gå nogen timer imellem måltiderne. 

Men men han fortsatter samme stil altså spiser hver 2. time selvom vi er startet på grød. 

Klokkeslæt og timer har jeg faktisk aldrig gået efter, børn er forskellige og du skal bare lytte til dit barn og give mad når hun vil have.

hehe jeg sad lige og tænkte at min lille dyr på 14 mdr. også spiser ca. hver 2. time.. morgenmad kl 7, frugt og bolle kl 9, frokost kl 11, frugt kl 14 mellemmåltid kl ca. 16 aftensmad kl 18, aftenflaske kl 20.

Så det kan man nok godt vænde sig til

Anmeld

1. december 2012

laubali

Dagene var nu ok, det var natten der var ond   der var dage jeg oppe 5 gange   idag sover han heldigvis igennem, hvis jeg husker at give ham flaske (i søvne) inden jeg selv går i seng så vågner han først ved 7.30 tiden.

Min dreng har været rigtig glad for flaske lige indtil for 3 uger siden hvor han nåede de 5mdr, så var han pludselig interreseret i grød og afviste flasken. Nu får han serveret 3 skemad,  og i mellem måltiderne er det så flaske af 100-140ml ifht før hvor han gerne tømte 200ml. Egentlig kan jeg ikke finde ud af om det godt eller skidt, ønsker han fortsætter med at drikke mælk for bange for han til sidst afviser det i takt med interesse for andet mad øger.

Selve intervallet mellem måltiderne er uændret. Stadig hver 2.time sådan er han, og det har mor accepteret hans behov kommer først. Nogen ting kan man bare ikke ændre  

så lige i det her tilfælde må følge hendes rytme og tilbyde hende flaske når hun melder. Det kan være det ændrer sig efter opstart af grød

Anmeld

1. december 2012

laubali

ano14316 skriver:

hehe jeg sad lige og tænkte at min lille dyr på 14 mdr. også spiser ca. hver 2. time.. morgenmad kl 7, frugt og bolle kl 9, frokost kl 11, frugt kl 14 mellemmåltid kl ca. 16 aftensmad kl 18, aftenflaske kl 20.

Så det kan man nok godt vænde sig til

Hehe sjovt nok ser tidspunkter næsten ens ud.

07:30 Morgenflaske, 09:30 grød, 11:00 flaske, 13:00 grød, 15:00 flaske, 17:00 grød, 19:00 godnat flaske og en ekstra i søvne kl 23-24 og sover herfra til næste morgen.

Ja du må hellere vænne dig til det, det jo en fast rutine nu men hvornår de små banditter ændrer det er jo en uvished så indtil da må vi leve med det.

Anmeld

1. december 2012

Blirnokaldrigfru

Malli skriver:

Her bruger vi mam flasker, men så at det var en str 2 sut, fra 2 måneders alderen. Den næste str er 3 som er fra 4 måneder. (Det er hun om 3 uger) dem har jeg prøvet at købe i dag, og ser om det hjælper hun vejer lidt over 6 kg, og i sine flasker får hun 165 ml hver gang. Om dagen tømmer hun dem ikke, der mangler ca 35 ml hvergang. Så hun får jo så 130 ml de fleste gange. Den flaske hun får mellem 16-17 og hendes godnat flaske kl 20 ca dem tømmer hun som oftest, så det kunne da være jeg skulle sætte mængden op fra sidst på eftermiddag, når hun nu ikke gider tømme dem om dagen, men tømmer dem fra sidst på eftermiddagen, kan det jo være hun ville tømme en større portion??

Hvornår bliver jeres puttet om aftenen?

Vi skiftede til sut str 3 for 2 måneder siden! Sundhedsplejersken var også lidt i chok over det, men man kan tydeligt se en kæmpe vægtstigning i barnets bog efter hun har skiftet sut

Hvordan gik det med jeres str 3?
Tror det er en god ide at lave større portioner der hvor hun plejer at tømme, måske kan hun spise 20 ml mere og det betyder sikkert meget for sådan en lille en
Vi har lidt problemer med aftenputning :/
Vores pige står op kl 7.30, sover en halv time ved ti tiden, sover fra 13-16.30 og fra 18-18.30 ca.. Vi prøver at aftenputte ved 7-8 tiden men det lykkes aldrig rigtig, hun sover først helt ved 9-10 tiden :/
Hvordan gør i? Her får hun sidste flaske ved 7-8 tiden, men er hun meget vågen når vi selv vil sove, får hun en der også - og vågner så ved 12 tiden ... Glæder mig til grød hvis det kan fylde maven bedre

Anmeld

1. december 2012

Malli

Frk P. skriver:

Vi skiftede til sut str 3 for 2 måneder siden! Sundhedsplejersken var også lidt i chok over det, men man kan tydeligt se en kæmpe vægtstigning i barnets bog efter hun har skiftet sut

Hvordan gik det med jeres str 3?
Tror det er en god ide at lave større portioner der hvor hun plejer at tømme, måske kan hun spise 20 ml mere og det betyder sikkert meget for sådan en lille en
Vi har lidt problemer med aftenputning :/
Vores pige står op kl 7.30, sover en halv time ved ti tiden, sover fra 13-16.30 og fra 18-18.30 ca.. Vi prøver at aftenputte ved 7-8 tiden men det lykkes aldrig rigtig, hun sover først helt ved 9-10 tiden :/
Hvordan gør i? Her får hun sidste flaske ved 7-8 tiden, men er hun meget vågen når vi selv vil sove, får hun en der også - og vågner så ved 12 tiden ... Glæder mig til grød hvis det kan fylde maven bedre

Hvor er det skønt at man kan dele erfaringer og give tips og tricks til hinanden

Jeg gav hende flaske med sut str 3 her til aften, men det fik slet ikke. Hun var alt for sulten, så det der med at det løb stærkere, det blev hun bare EDDIKE sur over så jeg måtte skifte tilbage til str 2. Og så prøver jeg igen imorgen, når hun ikke er træt og over sulten hihi
D

Vores dag ser sådan her ud for tiden:
Hun vågner mellem 7-8 og så går hun en flaske når hun cs har været vågen en halv times tid. Når hun så har været vågen max 2 timer så sover hun en lur på alt mellem 1 time til 2 1/2. Så får hun flaske igen, her der gået mellem 3-4 timer. Så er hun igen vågen et par timer max, og så sover hun igen oftest 1 1/2 - 2 1/2 timer. Så får hun flaske når hun vågner, og så sover hun igen mellem 16.30-17.30 alt efter hvornår hun er vågnet sidst. Der tager hun ALTID og NØJAGTIGT en halv time, og det er på minuttet. Ret sjovt faktisk, så er det hun er sulten selvom det kun er gået 2 timer fra sidste måltid, men der tømmer hun så oftest flasken. så er hun vågen 2 - 2 1/2 time hvor vi gør meget ud af at ha fokuset på hende, med at lege lidt, synge og snakke. Så får hun sin godnat flaske mellem 19.30 og 20.00 og så sover hun derefter til mellem 3 - 4 får en flaske og sover til om morgnen!

Anmeld

1. december 2012

laubali

Udfra det du skriver synes jeg ikke hun får nok at drikke lige indtil det bliver aften hvor hun så melder sig oftere for at indhente det manglende behov. Hvis jeg var dig ville jeg glemme alt om det der 3-4 timer og tilbyde hende flaske oftere så der ikke går lang tid imellem måltiderne. Du skriver hun er vågen maks 2 timer om morgenen inden hun bliver puttet, der ville jeg bestemt tilbyde hende en flaske synes det lang tid at være vågen + hun skal sove uden at have spist først. 

Måske du skal prøve at trække flasketiderne tættere på hendes sovetider. Det nu du skal give hende masser af mælk så længe hun tager imod selvfølgelig for nå de starter på grød drikker de mindre mælk og du vil ærgre du ikke fik mere ind i hende  

Jeg ville aldrig gå efter timer, det bare en tommelfinger regel, min dreng vejede 8,5kg da han var 3mdr men jeg er også en pylret mor der får det dårligt med mig selv om min søn sulter sig når der går mere end 3 timer og sjovt nok drikker han altid sin flaske op når jeg tilbyder ham det. Synes også du skulle prøve at gøre det samm

Det bare min mening, og det har jeg også gjort ved begge mine drenge.

Anmeld

2. december 2012

Blirnokaldrigfru

Malli skriver:

Hvor er det skønt at man kan dele erfaringer og give tips og tricks til hinanden

Jeg gav hende flaske med sut str 3 her til aften, men det fik slet ikke. Hun var alt for sulten, så det der med at det løb stærkere, det blev hun bare EDDIKE sur over så jeg måtte skifte tilbage til str 2. Og så prøver jeg igen imorgen, når hun ikke er træt og over sulten hihi
D

Vores dag ser sådan her ud for tiden:
Hun vågner mellem 7-8 og så går hun en flaske når hun cs har været vågen en halv times tid. Når hun så har været vågen max 2 timer så sover hun en lur på alt mellem 1 time til 2 1/2. Så får hun flaske igen, her der gået mellem 3-4 timer. Så er hun igen vågen et par timer max, og så sover hun igen oftest 1 1/2 - 2 1/2 timer. Så får hun flaske når hun vågner, og så sover hun igen mellem 16.30-17.30 alt efter hvornår hun er vågnet sidst. Der tager hun ALTID og NØJAGTIGT en halv time, og det er på minuttet. Ret sjovt faktisk, så er det hun er sulten selvom det kun er gået 2 timer fra sidste måltid, men der tømmer hun så oftest flasken. så er hun vågen 2 - 2 1/2 time hvor vi gør meget ud af at ha fokuset på hende, med at lege lidt, synge og snakke. Så får hun sin godnat flaske mellem 19.30 og 20.00 og så sover hun derefter til mellem 3 - 4 får en flaske og sover til om morgnen!

Vil først lige sige at jeg ikke er enig med laubali, synes ikke man skal vænne dem til at spise små måltider hver anden time, og børnene behøver ikke tage så meget på! Mit barn følger den gennemsnitlige kurve og det er fint for mig! Hun vejer 7 kg og er 4 mdr og hun er helt fin!

Men ja skønt man måske kan få du fif F hinanden
Har du prøvet t tælle ml et døgn? og er spændt på at høre om sut 3 hjælper til hun kan spise større måltider
Synes jeres daglige rytme lyder meget fin?
Hvordan putter i og er det præcis samme kl hver aften!?
Jeg sys det er så svært fordi min piges eftermiddagslure aldrig er lige lange :/

Anmeld

2. december 2012

laubali

Det har ikke noget at gøre med vænne dem til noget, måske er det fordi barnet har behov for at spise flere måltider og det finder man ud af kun ved at prøve. Det ingen must at de skal spise 3-4 timer, eller antal ml, eller antal fl pr.døgn det hele er bare en tommel fingerregel og behøver ikke betyde man skal gå efter det. Nogen børn spiser mere andre børn meger mindre, de tager hvad de har behov for derfor skal man også tilbyde dem og ikke sulte dem (hvis det er det der handler om her) for ts barn spiser fint med sutten om dagen men om aftenen melder hun sig oftere som kan tyde på hun skal indhente nogen måltider hun ikke fik om dagen dels fordi moren venter 3-4 timer. 

Men det helt op til trådstarter om hun vælger at tage det til sig jeg kommer bare med min egen mening eftersom hun spørger 

Anmeld

2. december 2012

Blirnokaldrigfru

laubali skriver:

Det har ikke noget at gøre med vænne dem til noget, måske er det fordi barnet har behov for at spise flere måltider og det finder man ud af kun ved at prøve. Det ingen must at de skal spise 3-4 timer, eller antal ml, eller antal fl pr.døgn det hele er bare en tommel fingerregel og behøver ikke betyde man skal gå efter det. Nogen børn spiser mere andre børn meger mindre, de tager hvad de har behov for derfor skal man også tilbyde dem og ikke sulte dem (hvis det er det der handler om her) for ts barn spiser fint med sutten om dagen men om aftenen melder hun sig oftere som kan tyde på hun skal indhente nogen måltider hun ikke fik om dagen dels fordi moren venter 3-4 timer. 

Men det helt op til trådstarter om hun vælger at tage det til sig jeg kommer bare med min egen mening eftersom hun spørger 

Jeg tror ikke på ts sulter sit barn!! Mit barn spiser også meget om natten men det er ikke fordi jeg sulter hende om dagen!? Jeg tror på det bliver en vane for babyerne hvornår og hvor meget de spiser. Min brors baby på 7 mdr spiser stadig 2 gange om natten og set har deres sp sagt der var en vane og at de skulle vænne hende af med det..

Så tror ts gør tingene helt rigtigt, men måske er hendes barn træt om aftenen og derfor ikke helt orker kæmpe for maden med sut 2, og derfor har behov for at spise oftere..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.