Hvor ofte spiser jeres 3 måneder FLASKE baby.? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18.703 visninger
41 svar
0 synes godt om
30. november 2012

Malli

Som overskriften siger, hvor ofte spiser jeres baby på ca 3 måneder, og som er fuldt ud flaskebarn?

Min datter på snart 3 1/2 måned, spiser i fra om morgenen og i løbet af dagen med 3-4 timers interval. Men når hun får sin flaske mellem kn 15-16 så spiser hun derefter med 2 timers mellemrum. Altså får hun måske en flaske kl 15 og så sover hun sin sidste lille lur på ALTID kun en 1/2 time mellem 16 og 17.30 alt efter hvornår hun sidst vågnede! Når hun så vågner, er der gået ca 2 timer fra sidste flaske, og så vil hun ha en mere! Når den så er færdig er hun vågen ca 2 timer førend hun er træt og skal puttes for natten. Så er jeg jo nødt til at tilbyde hende, hendes godnat flaske, ellers så sover hun ikk!
Men igen er der jo kun gået 2 timer. Er der for kort mellem de sidste måltider, for alle steder jeg læser synes jeg at jeg læser at der skal være 3-4 timer imellem?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2012

Malli

Ingen med 3 måneders flaskebarn?

Anmeld

1. december 2012

September2012

Min er 3 måneder, men korrigeret kun 1. Han spiser hver fjerde time - melder sig nærmest på minuttet. Om natten kan der dog godt gå lidt længere tid :-)

Anmeld

1. december 2012

Blirnokaldrigfru

Har du overvejet at skifte sut størrelse ? kunne være fordi barnet blir for træt af at arbejde for maden?det problem havde vi nemlig og at skifte sut str hjalp gevaldigt

Når det så er sagt, så spiser min baby (4 mdr) hver 3-4 time om dagen og hver 4-5 time om natten

Anmeld

1. december 2012

Mariajny

Frk P. skriver:

Har du overvejet at skifte sut størrelse ? kunne være fordi barnet blir for træt af at arbejde for maden?det problem havde vi nemlig og at skifte sut str hjalp gevaldigt

Når det så er sagt, så spiser min baby (4 mdr) hver 3-4 time om dagen og hver 4-5 time om natten

Anmeld

1. december 2012

Malli

Frk P. skriver:

Vi har skifter sut str for knapt 2 uger siden, det har ikke rigtig gjort så meget!

Hvor mange ml får dit barn af gangen og hvor mange flasker om dagen?

Vores lille pige vågner kun en gang om natten for at få mad, det er typisk mellem kl 3-4 og sover så videre til mellem 7-8

Anmeld

1. december 2012

Blirnokaldrigfru

Malli skriver:

Vi har skifter sut str for knapt 2 uger siden, det har ikke rigtig gjort så meget!

Hvor mange ml får dit barn af gangen og hvor mange flasker om dagen?

Vores lille pige vågner kun en gang om natten for at få mad, det er typisk mellem kl 3-4 og sover så videre til mellem 7-8

Hva str bruger i?

Vi bruger Phillips avent flasker med sut str 3 hun spiser mellem 130 og 170 hver gang, spiser ca 6-7 flasker på et døgn, om natten vågner hun ved 12 tiden og ved 4 tiden - drikker begge gange mellem 170-200 ml

De skal spise en 6 del af deres egen vægt, så her skal hun spise 1100-1200 ml i døgnet (hun vejer 7 kg) hun spiser lidt under det hun skal , nok fordi vi snart skal igang med grød

Ligner jeres mængde vores?

Anmeld

1. december 2012

Malli

Frk P. skriver:

Hva str bruger i?

Vi bruger Phillips avent flasker med sut str 3 hun spiser mellem 130 og 170 hver gang, spiser ca 6-7 flasker på et døgn, om natten vågner hun ved 12 tiden og ved 4 tiden - drikker begge gange mellem 170-200 ml

De skal spise en 6 del af deres egen vægt, så her skal hun spise 1100-1200 ml i døgnet (hun vejer 7 kg) hun spiser lidt under det hun skal , nok fordi vi snart skal igang med grød

Ligner jeres mængde vores?

Her bruger vi mam flasker, men så at det var en str 2 sut, fra 2 måneders alderen. Den næste str er 3 som er fra 4 måneder. (Det er hun om 3 uger) dem har jeg prøvet at købe i dag, og ser om det hjælper hun vejer lidt over 6 kg, og i sine flasker får hun 165 ml hver gang. Om dagen tømmer hun dem ikke, der mangler ca 35 ml hvergang. Så hun får jo så 130 ml de fleste gange. Den flaske hun får mellem 16-17 og hendes godnat flaske kl 20 ca dem tømmer hun som oftest, så det kunne da være jeg skulle sætte mængden op fra sidst på eftermiddag, når hun nu ikke gider tømme dem om dagen, men tømmer dem fra sidst på eftermiddagen, kan det jo være hun ville tømme en større portion??

Hvornår bliver jeres puttet om aftenen?

Anmeld

1. december 2012

laubali

Min dreng er idag 5mdr og 3 uger lige siden spæd har han fået flaske hver 2.time gik der længere end det havde jeg bare en mega sur baby. 

På et døgn drak han gerne 10-14 flasker alt mellem 150-200ml. 

Jeg startede derfor med grød da han var 3½ mdr i håb om at det ville mætte længere og der så kunne gå nogen timer imellem måltiderne. 

Men men han fortsatter samme stil altså spiser hver 2. time selvom vi er startet på grød. 

Klokkeslæt og timer har jeg faktisk aldrig gået efter, børn er forskellige og du skal bare lytte til dit barn og give mad når hun vil have.

Anmeld

1. december 2012

Malli

laubali skriver:

Min dreng er idag 5mdr og 3 uger lige siden spæd har han fået flaske hver 2.time gik der længere end det havde jeg bare en mega sur baby. 

På et døgn drak han gerne 10-14 flasker alt mellem 150-200ml. 

Jeg startede derfor med grød da han var 3½ mdr i håb om at det ville mætte længere og der så kunne gå nogen timer imellem måltiderne. 

Men men han fortsatter samme stil altså spiser hver 2. time selvom vi er startet på grød. 

Klokkeslæt og timer har jeg faktisk aldrig gået efter, børn er forskellige og du skal bare lytte til dit barn og give mad når hun vil have.

Sikke dog, det må da ha været mega hårdt for dig? hvordan spiser han så nu, nu når han får normal mad også?!
Tak for rådet, jeg må se at blive bedre til bare at forstå at hun nok skal få hvad hun skal og at tidspunktet er ligegyldigt
Glæder mig til grød opstart, så bliver det hele måske lidt nemmere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.